![]() |
![]() |
|
|
|
|||||||
| Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Iarăși sunt silit, îmi pare rău de situație, să nu fiu de acord: să postești, să citești Biblia și să mergi la biserică nu e creștinism formal, ci e însăși viața de credință. Doar din aceste practici (rugăciunea, postul, meditația etc.) vor veni și transformările /îmbunătățirile sufletești autentice. Aceasta este calea vieții în Biserică, aceasta este pocăința, ca proces de îmbunătățire a omului întru Hristos. Sau ca transfigurare, cum spuneai, prin Duhul.
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Dobrin si Ioan cezar...Raspunsurile voastre sunt pe masura asteptarilor mele.Recunosc ca credinta mea este slaba acum.Caut raspunsuri de peste tot.Sunt pacatos si dezamagit de ortodoxie,crestinism,Dumnezeu,dar vreau sa cred ca pot merge mai departe,intarindu-ma cu marturiile voastre si nu numai.Doar eu sunt de vina pentru ca....Sunt prea slab.Renunt la lupta,renunt la credinta,ma reazim doar de bucuriile iluzorii ale lumii si inovatiile rationale ale omului asupra lui Dumnezeu.Vreau sa ma primieasca iar Iisus ,dar inca ma tine la usa.
__________________
Cheamă-Mă, și-ți voi răspunde și îți voi vesti lucruri mari, lucruri ascunse, pe care nu le cunoști.(Ieremia 33:3) |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Vezi tu, cred că treptat vom fi ca Tom și Jerry, ne vom împotrivi permanent...:)
Păi, tu zici că Hristos te ține la ușă. După opinia mea, tocmai acest gând are darul să te țină la ușă. Cred că mai degrabă ne e folositor să cugetăm taman invers: noi Îl ținem la ușă pe Hristos. Cum adică? Păi, simplu: refuzăm să dăm curs Învățăturii și Energiei Lui, adică păstrăm în camera minții noastre orice alți oaspeți (diverse filosofii, diverse tipare de gândire și simțire, diverse motive, simțăminte, dorințe etc.) dar pe cele care vin de la Hristos le ținem deocamdată pe lista de așteptare. Astfel, noi nu Îl primim, nu Îi acceptăm Duhul, Învățătura. Deschidem ușa cugetului către orice duh, dar nu Duhului. Unii oameni (ferice de ei!) au simțământul prezenței lui Dumnezeu. Ei cred (și trăiesc aceasta) că Dumnezeu este pretutindeni (și așa se și roagă: "Împărate Ceresc, Mângâietorule, Duhul Adevărului, Care pretutindenea ești..."), chiar aici aproape de mine, aproape de tine și chiar înlăuntrul nostru, în taina persoanei noastre, a fiecăruia. Mintea noastră, însă, adeseori ne ține sufletul ca într-o temniță (cineva se exprima inspirat chiar așa, zicînd: "pușcărie de sinapse" pentru obișnuita noastră minte lumească, iar psalmistul strigă "scoate din temniță, Doamne, sufletul meu"). Și prin pereții acestei temnițe noi nu voim să treacă altceva decât duhurile acestei lumi efemere, deșarte, pieritoare. În acest caz, spune și tu: ne ține Hristos la ușă? Ori, mai degrabă, noi refuzăm să Îi deschidem ușa sufletului nostru. Nu e indiferent ce conținuturi "rumegă" mintea noastră. Ce idei, ce simțăminte, ce imagini, ce atmosferă. Una e să primești (și să primenești) în minte cuvintele unei rugăciuni, alta e să "rumegi" un banc sau o socoteală de afaceri. De aceea îți spuneam că, deja, când noi începem să ne rugăm, când citim un verset din Scriptură și ne simțim atinși și începem să medităm, să întregim înțelesul și cu alte versete - deja Îl primim pe Hristos și începe în noi lucrarea Duhului. La fel, când la slujbă lăsăm alte gânduri la ușa conștiinței iar atenția o dedicăm în întregime rugăciunilor, cântărilor, întregii atmosfere din lăcaș, atunci se cheamă că am deschis ușa lui Hristos. Primim energia Lui, primim harul, primim ceea ce sufletul nostru (hărăzit să fie mireasă a Domnului) năzuiește cel mai mult să aibă: împărtășirea de Hristos, Care ni Se oferă manifestat în miezul cântărilor, rugăciunii etc. Cu atât mai mult în Sfânta Împărtășanie. Bună-voința noastră de a participa sufletește la aceste manifestări ale Lui înseamnă că am deschis ușa. În final, aș vrea să extind opinia mea cu o afirmație ce poate părea exagerată sau chiar nepotrivită. O fi, eu îți spun ce cred. Când Domnul ne vorbește despre ochi, acela ce poate fi murdar/întunecat și ne îndeamnă să îl scoatem, găsim aici o învățătură foarte prețioasă referitoare la conștiința noastră, la "ochiul minții", la paza gândurilor și, mai exact, la focarul minții care este atenția. În raport cu câmpul mai larg al conștiinței (care pe la periferie poate fi insuficient de clară), atenția este centrul de maximă claritate al conștiinței, centrul de lumină. E ca și cum ar fi un ochi. Organul părtășiei noastre cu lumina, prin care de fapt și cunoaștem. Ei bine, ochiul acesta poate să nu fie curat, adică, înțeleg eu, în conștiința noastră să fie amestecate și gânduri, amintiri, imagini, senzații care nu ne fac bine, nu ne țin în unitate cu Dumnezeu, ne scot din har și ne duc în rătăcire, ne îndepărtează de drumul și menirea naostră. În acest caz, Domnul spunem să scoatem ochiul, adică, înțeleg eu, să nu mai privim unde nu ne e de folos, să fim ca orbul față de acele false lumini care sunt gânduri dăunătoare etc. A scoate, cu sensul de a îndepărta o astfel de cugetare, o astfel de atenție. Și să ne recentrăm atenția (ochiul minții) pe ceea ce merită să trăim, adică pe tot ce ne învață Hristos. Iată deci ce este o viață de credință, iar nu formalism, cum îți părea. Formalism sunt, da, toate celelalte, care se dau drept adevăruri. Last edited by Ioan_Cezar; 16.01.2015 at 03:21:34. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
De multe ori tocmai acesta cale ”murdara” ne duce spre Adevar,si chiar Dumnezeu ne ”forteaza” sa pasim pe ea.Probabil ca usile sunt deschise pentru toti,si sunt convins ca toate drumurile duc in final la o singura usa.Insa unsa e sa vezi clar intrarea,sa pasesti,sa fi constient de ce e inauntru,sa-L vezi pe Stapan,sa fi capabil sa_i duci si pe altii acolo,si alta e sa ratacesti pe drumul spre imparatie,sa fi distras si sa construiesti tu usi spre cer,ratacindu-i pe altii.
__________________
Cheamă-Mă, și-ți voi răspunde și îți voi vesti lucruri mari, lucruri ascunse, pe care nu le cunoști.(Ieremia 33:3) |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
Anita,eu stiu ca ortodoxia e cel mai plenar tezaur crestin.Dar majoritatea oamenilor,in special cei care sunt in varful ei pamantesc o neglijeaza,o fac de rusine,concret.Si e pacat ca o asemenea cale spre cer,e prafuita,neingrijita,ici colo,mai apare cate o lumina,o adiere mistica,o voce calda o muzica de ingeri.Acesta ortodoxie a cerului,devine una lumeasca.Si ne miram de succesul neoprotestant.Sa nu ne trezim cu darul furat,cu talantii neinmultiti.Dumnezeu nu e legat de religii,ci de suflete,chiar daca a intemeiat o Biserica pe pamant,nu e aceeiasi cu cea din Ceruri.
__________________
Cheamă-Mă, și-ți voi răspunde și îți voi vesti lucruri mari, lucruri ascunse, pe care nu le cunoști.(Ieremia 33:3) |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Citat:
Parintele meu duhovnic spune ca aurul straluceste si in gunoi si intre flori.Sa nu ne uitam la oameni ci sa ne aplecam asupra neputintelor si pacatelor noastre si sa ne indreptam.Unde e curatie sufleteasca vine si harul. Si daca vrem sa ne sfintim sa cautam oameni sfinti ,mai exista duhovnici cu mult har ,si sa ii cercetam ,exista carti sfinte.Protestantii la ce sfinti se roaga ,ce carti sfinte au ? |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
Noi cei din trup, care năzuim să rămânem în Biserică și după momentul morții (să nu fim duși în întunericul iadului), avem conștiința / credința că Vița este Una, iar mlădițele sunt multe, unele dintre ele nefiind vizibile pentru toți. Dacă Biserica nu ar fi Una, atunci ar fi mai multe organisme și nu Unul, al cărui Cap este Hristos. Biserica este Una, Sfântă și Sobornicească, iar sobornicitatea ei nu constă numai în orizontalitatea organizării pământești ci și în verticalitatea dată de unirea dintre pământ și Cer. Comuniunea este duhovnicească, nu trupească. Când spunem "Tatăl nostru" ne referim și la cei din cer și la cei de pe pământ și voim, în mod expres, ca viața din Cer să fie împlinită și pe pământ. Așa ne rugăm. Apoi, noi ne rugăm pentru cei care s-au mutat la Domnul, prin aceasta arătînd credința că suntem uniți în aceeași Casă, în același Duh, în același Organism. Iar acesta nu e altceva decât Biserica - unii alcătuind partea triumfătoare iar ceilalți partea care mai luptă, încă, împotriva păcatului și a morții. Duhul Sfânt viază și pe pământ. Hristos lucrează și pe pământ. Sfinții ne ajută și pe noi, cei încă trăitori în trup. Biserica e Una, în Cer ȘI pe pământ. Suntem în Ea aici, pe pământ și năzuim să rămânem, prin Mila lui Dumnezeu, tot în Biserică și atunci când sufletul nostru va fi despărțit de trup. Last edited by Ioan_Cezar; 16.01.2015 at 14:22:23. |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Citat:
"Hristos a spus că dacă te smintește ochiul tău, să-l scoți, nu a spus să-l scoți pe al semenului tău. Vezi, de pildă, o femeie îmbrăcată necuviincios. Ea își face treaba ei, iar tu să îți faci treaba ta. A scoate ochiul înseamnă a-l coborî în jos, a nu privi cu atenție." http://www.doxologia.ro/cuvinte-duho...haralambie-iii Last edited by Ioan_Cezar; 17.01.2015 at 02:18:27. |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Citat:
Oamenii astazi, cad in mari greseli pentru ca nu sunt invatati sa fie atenti la propriile ganduri si judecati. Orice gand il ia in seama si si-l insuseste fara sa il analizeze daca este un gand bun sau nu. Mai grav este ca de foarte multe ori nici macar nu isi da seama cand un gand este inutil. Sta ceasuri, omul, si deapana ganduri desarte. Si apoi cade in dezamagiri si deznadejdi. Asta este lipsa rugaciunii, lipsa gandului la Dumnezeu. O alta cauza a caderii este si influenta nefasta a societatii din ce in ce mai secularizate. Omul este atat de slab incat la vederea pacatului celorlalti , el insusi cade in pacat, smintindu-se. Singura cale de a sta neclintit in credinta este rugaciunea. Oamenii astazi nu se mai roaga. Nu se mai roaga din suflet, cu convingerea ca Dumnezeu il vede si il aude. Iata ce spune acelasi parinte Dumitr Staniloaie in cartea sa Rugaciunea lui Iisus si experienta Duhului Sfant: "Nevoia de rugaciune a omului credincios este in afara de orice indoiala. Cu cat este mai puternica credinta, cu atat este mai puternica si nevoia sa de rugaciune. Pe de alta parte, credinta unei persoane este sustinuta de credinta altor persoane. In aceasta apare importanta Liturghiei si a fiecarui cult public. Dar in societatea de astazi constatam o slabire a credintei. Prin urmare si un fel de indiferenta fata de rugaciune. Poate ca notiunea de societate secularizata nu indica o societate total necredincioasa, ci o societate in care majoritatea mnembrilor nu mai practica rugaciunea decat foarte rar, in momente exceptionale. Pentru cel care doreste sa-si mentina vigoarea credintei prin rugaciune se pune deci astazi o dubla problema: aceea de a-si apara credinta impotriva influentei nefaste a unui mediu slabit in credinta si aceea de a apara practica rugaciunii in cadrul unei societati care a pierdut in mare parte uzul rugaciunii. Astazi omul credincios trebuie sa caute intr-o mare masura , el insusi motivatii care sa ii poata sustine credinta si propria sa practica a rugaciunii. Si tocmai aceasta ar putea face credinta sa mai profunda si rugaciunea sa mai fierbinte, dat fiind ca, intr-o mare masura, ele nu mai sunt sustinute de mediul social. Prin urmare, omul care reuseste sa isi intareasca credinta si rugaciunea prin motivatii personale, reflectate, poate deveni el insusi un focar pentru intarirea credintei si innoirea rugaciunii in mediul sau social. Prin aceasta, el poate ajuta societatea sa iasa din viata superficiala, saturata de plictiseala, care este cauza slabirii credintei si a rugaciunii." Iti recomand sa citesti aceasta carte, incearca sa o gasesti, ca te va ajuta foarte mult in neintelegerile tale.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
|
|