![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
#20
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Excelenta observatie Iustin! Aceasta este ultima expresie a maturitatii, a devenirii omului intru Dumnezeu. Ca ceea ce este vazut este una si aceeasi cu ceea ce este nevazut. Este usor de exprimat, dificil de inteles, si multa nevointa duhovniceasca pana la aceasta vedere directa. Revelarea incogniscibilitatii Lui Dumnezeu nu este facuta pentru a dezarma in fata Adancului dumnezeirii, ci pentru a arata omului calea profunda de unire cu cel ce Este. Incogniscibilitatea Lui Dumnezeu este in fapt o cognitie suprafireasca, profunda, neintinata de nicio atingere a ochiului, de niciun ecou al simtirii trupesti, indiferent de forma de intiparire. Sofia are dreptate. Oamenii au capacitati si inclinatii diferite. Icoanele mintii care apar in vremea cugetarii sau rugaciunii sunt diferite de la persoana la persoana. Diferite si functie de treapta duhovniceasca. Este firesc sa ne hranim cu ele, sa ne incalzim cu ele, sa respiram in ele. Prin functia lor sunt virtuoase, produc luminare, multa usurare, aprind in inima flacara afectiunii. Insa la un moment dat, trebuie sa intelegem, ca de la mancare usoara trebuie sa trecem si la hrana tare. Altfel, constitutia noastra interioara va fi fragila. Cresterea noastra se va opri la jumatate. In cele din urma mintea trebuie dezlegata de toate coliziunile, strategiile ei formale, de diferitele interactiuni si convorbiri cu nalucirile dinlauntrul ei. Trebuie sa intre in “Pamant Sfant”. In deplina puritate. Starea virginala care cu adevarat ne naste din nou, in chip minunat. Acesta este sensul adanc al Fecioarei care naste Fiu de Dumnezeu. Dumnezeu nu se doreste cunoscut doar prin Aratare, prin Cheag Material, ci mai ales asa cum este El intru Adevar.
__________________
|
|