![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dar toti care spun ca ingerii sunt creatorii vreunei fiinte, acestia sunt gura tatalui lor, diavolul. Caci ingerii, fiind creaturi, nu sunt creatori. Facatorul, proneitorul si tiitorul tuturora este Dumnezeu, singurul nezidit, cel laudat si slavit in Tatal si in Fiul si in Sfantul Duh. http://www.crestinortodox.ro/carti-o...eri-80042.html Atat Sf. Scriptura cat si Sf. Traditie ne invata ca lumea nevazuta, lumea ingerilor, a fost facuta mai intai, Domnul insusi spune lui Iov: "Cand s-au facut stelele, laudatu-m-au cu glas mare toti ingerii mei" (Iov XXXVIII, 7). Ingerii au fost facuti cei dintai zice Pastorul lui HERMA . Prin cuvantul "cerul" din primul verset al cartii Facerii: "La inceput a facut Dumnezeu cerul si pamantul", se intelege lumea nevazuta a cerului, adica ingerii. iuliu46, tu chiar nu ai inteles ca ingerii au fost facuti in ziua intai ? E foarte clar spus in pasajul de mai sus. iuliu46, nevazut nu insemna nematerial ! Ai uitat ce ai afirmat mai sus "unii zic ca ingerii au fost creati inaintea lumii materiale" ? Ingerii chiar daca sunt nevazuti, tot materiali sunt ... chiar daca ca ordine au fost creati inaintea Pamantului in prima zi. Last edited by AlbertX; 21.06.2014 at 05:09:28. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Cine a spus ca ingerii au creat ceva ? :)) Nevazut inseamna imaterial. Iti explica Sf. Ioan Damaschin cum e cu material si imaterial. Vorbim din punctul nostru de vedere. Si nu e neaparat ziua intai. E la inceput. Asa cum ti-am zis unii spun ca totul, inclusiv galceava s-a intamplat inainte de creatia materiala. Si iar nu exista o dogma, iti explica Sf. Ioan Damaschin ca sunt pareri impartite dar ca toti cad de acord ca ingerii au fost creati inainte de plasmuirea omului. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nevazut, inseamna material, ca si pamantul la inceput era nevazut ... ca multe azi le vezi dar nu exista sau nu le vezi dar exista ... chiar asa ? Esti prea obosit ? Nevazut tot material este ! Imaterial, ca notiune, este ceva total diferit si fara legatura cu materialul, este doar Dumnezeu, cel necreat. Ingerii sunt materiali si au fost creati in prima zi, adica la inceput. Mai citeste inca o data: Extras din http://biserica.org/Publicatii/1992/NoIV/08_index.html Care a fost facuta mai intai: lumea vazuta sau lumea nevazuta? Atat Sf. Scriptura cat si Sf. Traditie ne invata ca lumea nevazuta, lumea ingerilor, a fost facuta mai intai. Domnul insusi spune lui Iov: „Cand s-au facut stelele, laudatu-M-au cu glas mare toti ingerii Mei” (Iov 38, 7). Ingerii au fost facuti cei dintai, zice Pastorul lui Herma103 (Pastorul lui Herma, 5, 5, 3, Migne, P. G., 11, col. 957, 961). Prin cuvantul „cerul”, din primul verset al cartii Facerii: „La inceput a facut Dumnezeu cerul si pamantul”, se intelege lumea nevazuta a cerului, adica ingerii. 1. La început a făcut Dumnezeu cerul și pământul. 2. Și pământul era nevăzut și netocmit. Întuneric era deasupra adâncului și Duhul lui Dumnezeu Se purta pe deasupra apelor. 3. Și a zis Dumnezeu: "Să fie lumină!" Și a fost lumină. 4. Și a văzut Dumnezeu că este bună lumina, și a despărțit Dumnezeu lumina de întuneric. 5. Lumina a numit-o Dumnezeu ziuă, iar întunericul l-a numit noapte. Și a fost seară și a fost dimineață: ziua întâi. Sf. Scriptura ne spune ca la inceput Dumnezeu a facut cerul si pamantul (Fac. 1, 1). Am vazut mai inainte ca „cerul” din aceste cuvinte inseamna lumea nevazuta a ingerilor. Pamantul inseamna lumea vazuta. Aceasta lume vazuta, adica pamantul cu toate ale lui, era la inceput nevazut si netocmit, adica fara forma (Fac. 1, 2). Creand lumea, Dumnezeu a urmat o anumita ordine a fapturilor, ca sa ingaduie acestora sa se sprijine unele pe altele, in intelesul ca cele ce urmau nu puteau sa apara fara cele dinainte. Asa, Dumnezeu a facut in ziua intai lumina, fara de care nu e cu putinta nici o lucrare si nici o crestere. In ziua a doua a facut taria, sau cerul vazut; in a treia, adunarea apelor, uscatul si toate ierburile si plantele; in ziua a patra, luminatorii cerului, soarele, luna si stelele;... http://biserica.org/Publicatii/1992/NoIV/08_index.html iuliu46, lumea nevazuta a ingerilor tot o "lume" este, ca lumea vazuta ... adica este materiala si a fost creata in prima zi din Facerea. Last edited by AlbertX; 21.06.2014 at 05:52:56. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
http://biserica.org/Publicatii/1992/NoIV/08_index.html 110. Ingerii sunt nemateriali, fiindca sunt netrupesti. De aceea, desi ingerii pot vorbi intre ei, n-au nevoie nici de limba, nici de urechi, ci-si arata gandurile si hotararile fara cuvant material. Cand Sf. Apostol Pavel ne vorbeste despre limba ingerilor (I Cor. 13, 1), el nu le atribuie, prin aceasta, trupuri, ci arata chipul de convorbire intre ingeri. Tot asa, cand vorbeste de „genunchiul celor ceresti si al celor pamantesti si al celor de dedesupt” (Filip. 2, 10), el nu atribuie ingerilor genunchi si oase, ci arata inchinarea datorata lui Dumnezeu, dupa felul nostru omenesc. Spre deosebire de noi, oamenii, ingerii sunt fiinte spirituale personale, netrupesti si nemateriale. Daca tu nu poti pricepe notiuni de baza, cum e asta cu materialul, ce rost are sa te amesteci altundeva ? |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
"Ce spun Sfintii Parinti despre cele sapte zile ale creatiei ? Sfantul Vasile cel Mare, in cartea sa Exaimeron ( facerea lumii in cele sase zile ) , spune ca zidirea s-a facut " ingrecata " ca o femeie insarcinata in a noua luna, cu toate zidirile din ea, gata sa le dea viata. Iar Duhul lui Dumnezeu incalzea adancul, " se odihnea deasupra apelor " , ca sa dea viata apelor si zidirilor. Deci pamantul avea viata de cand Duhul Sfant incalzea adancul, dar nu avea si suflare de viata. Sfanta Scriptura la Facere ( cap. 1,1-2 ) , spune ca " pamantul era netocmit si gol " , dar nimeni nu stie de cand era, ca cele cu ochi inca nu se creasera, nu primisera suflare de viata. Ziua intai a creatiei a fost Duminica, caci atunci a zis Dumnezeu " sa fie lumina " ( Facerea l, 3 ) . De aceea El a inviat tot duminica, caci prin inviere a innoit lumina cea dintai. Lumina cea dintai a fost creata, iar nu necreata. Ea nu izvora din energiile necreate ale Duhului Sfant. Era o lumina cereasca a carei origine omul nu poate sa o stie. De asemenea, nici despre primele trei zile ale creatiei nimeni nu stie lungimea lor, ca inca nu era soare care sa rasara si sa apuna." Vaaaai nu e posibil asa ceva. Cum adica, sa nu stie Parintele Cleopa ca e vorba de zile lucratoare de 24 de ore ? ![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Sf Nichita Stihatul
Firea dumnezeiască și nematerială a acestor puteri netrupești și dumnezeiești (a ingerilor), dacă este comparată cu ființa și firea Creatorului și unicului Dumnezeu, care se află în afara oricărei firi materiale, se poate vedea că este materială și are trup. Pentru că această fire, oricât de mult ar fi considerată de noi că este lipsită de materie și fără trup, comparată cu Dumnezeu care a creat-o „din nimic“ și raportat la chipul Lui, aceasta este considerată că într-un anume fel are trup și este materială. Așa cum am spus mai sus, acest lucru se întâmplă pentru că poate să-și schimbe forma, în funcție de predispoziția lui. Și acest lucru este unul foarte firesc, pentru că oricare făptură este caracterizată de schimbare suportând transformări, așadar își schimbă forma, iar neschimbat pentru totdeauna, rămâne numai ceea ce nu a fost creat niciodată. Sf Ioan Damaschin El este făcătorul și creatorul îngerilor; El i-a adus de la neexistență la existență și i-a zidit după propriul Lui chip, o natură necorporală, un fel de duh și de foc imaterial, după cum spune dumnezeiescul David: „Cel care face pe îngerii Lui duhuri și pe slugile Lui pară de foc”. Prin aceste cuvinte arată că ei sunt ușori, arzători, calzi, străbătători, grabnici spre dorul de Dumnezeu și slujirea Lui, îndreptați spre cele de sus și liberi de orice gând material. Așadar, îngerul este o ființă spirituală, veșnic mișcătoare, liberă, necorporală; slujește lui Dumnezeu și a primit în firea lui nemurirea în har. Care este, însă, natura și definiția ființei lui, numai ziditorul o știe. Se spune că este necorporal și imaterial în raport cu noi, deoarece tot ceea ce se pune în comparație cu Dumnezeu, singurul incomparabil, este grosolan și material. Numai Dumnezeirea este în realitate imaterială și necorporală. Ingerul nu este nemuritor prin fire, ci prin har, căci tot ceea ce are început are și sfârșit potrivit naturii lui. Numai Dumnezeu este veșnic, dar mai degrabă este mai presus de veșnicie. Căci cel care a făcut timpurile nu este sub timp, ci deasupra timpului. Fiind spirite, ei sunt în locuri spirituale. Nu sunt circumscri și în felul celor corporale, natura lor nu are o formă trupească și nici nu au cele trei dimensiuni, ci sunt prezenți în chip spiritual și activează acolo unde li s-ar porunci; cu toate acestea ei nu pot să fie și să activeze simultan în două locuri deosebite. Văd pe Dumnezeu atât cât le este cu putință și aceasta este hrana lor. Sunt mai presus de noi, pentru că sunt necorporali și liberi de orice pasiune trupească; cu toate acestea nu sunt impasibili, căci numai Dumnezeirea este impasibilă. Iau forma pe care le-ar porunci-o Stăpânul Dumnezeu și astfel se arată oamenilor și le revelează tainele dumnezeiești. Last edited by AlbertX; 21.06.2014 at 13:38:17. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Ti-am mai spus ca ai chef de cearta si n-ai cu cine sa te certi.Ceea ce faci tu aici se numeste straw man. Vorbim despre ceea ce e material si imaterial pentru noi. Pentru Dumnezeu nu exista "nevazute".
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
conform DEX, IMATERIAL este ceva care există numai în conștiință; spiritual; lipsit de formă precisă, de contur, de consistență.
iuliu46, pentru mine, gandul si sufletul sunt "imateriale" dar au o existenta certa in lumea "materiala" creata de Dumnezeu, eu asa am inteles ca explica Sf Nichita Stihatul. Am sa-ti explic de ce este bine sa nu facem aceasta confuzie, pe care ma tem ca tu o faci fara sa vrei. Daca am considera ca lumea imateriala se petrece undeva intr-un spatiu paralel sau intr-un spatiu cu 11 dimensiuni, total diferit si fara nicio legatura cu spatiul asta cu trei dimensiuni pe care-l percepem, nu am fi cu nimic diferiti de abordarea filosofica sau stiintifica. In momentul in care as admite, de dragul discutiei, ca lumea imateriala ar fi ceva fara legatura cu materia creata de Dumnezeu, imediat as pica in tot felul de speculatii sofiste si fara legatura cu realitatea. Aceste lucruri sunt foarte bine explicate in postarea anterioara - http://www.crestinortodox.ro/forum/s...&postcount=780 Consider ca am incheiat discutia cu tine pe aceasta tema. Tu poti sa intelegi ce vrei ... hai sa revenim la topic. Last edited by AlbertX; 21.06.2014 at 14:13:19. |
|