![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
#41
|
||||
|
||||
![]()
N-a fost "inspirat" Hristos sa te numeasca nici consilier, nici purtator de cuvant. Asta crezi tu ca a vut Hristos sa spuna, doar ca nu asta a spus. Hristos a vorbit de focum de vesnic, despre pedeapsa vesnica, despre faprul ca pacatosii vor sta acolo pana vor plati ce vor fi facut. Si e cam greu sa platesti cand nu ai nimic. Deci vorbim despre vesnicie. Nu exista, decat daca se interpreteaza tendentios Scriptura, nici un temei in sustinerea "suprimarii" existentei.
Si ca moartea este despartirea de Dumnezeu de fapt o dovedeste certificarea Cuvantului car i-a spus lui Adam ca in mimentul in care v-a manca din pomul cunoasterii Binelui si raului v-a muri negresit. Si asta s-a intamplat. Doar ca moartea nu a presupus suprimarea existentei lui Adam.
__________________
Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, mântuiește-ne pe noi. |
#42
|
||||
|
||||
![]()
Unde va apropiati? Unde este la voi real Trupul si Sangele lui Hristos?
__________________
Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, mântuiește-ne pe noi. |
#43
|
|||
|
|||
![]()
Chiar nun= înțeleg ce vrei să spui... bizar...te rog formulează întrebări coerente...cum adică ”unde”..la biserică ne apropiem...acu la a doua întrebare nuj cum să-ți răspund.
|
#44
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Vorbesti prostii monumentale, iar realitatile din textele Scripturii au cu totul alta directie/sens/utilitate decat ce spui tu. "Luati mancati, acesta este trupul meu. Beti dintru acesta toti, acesta este sangele meu, care pentru voi si multi se varsa SPRE IERTAREA PACATELOR. Aceasta sa faceti INTRU POMENIREA MEA". Ce inseeamna aceste cuvinte? Inseamna asa: 1. Ca Duhul Sfant a prefacut painea si vinul in Trupul si Sangele lui Hristos. 2. Ca Sangele si Trupul lui spala pacatele. 3. Ca Hristos ne porunceste sa facem "ACEASTA", adica cererea catre Duhul Sfant sa transforme painea si vinul in Trup si Sange, iar noi SA MANCAM Trupul si Sangele Lui SPRE IERTAREA PACATELOR SI SPRE SFINTIRE. B. Hristos nu a venit ca sa puna sarbatori fara rost. Impartarsirea nu este o sarbatoare nefolositoare, simbolica. HRistos nu a venit sa ne invete sa mancam paine si vin. Asta stiam si noi. Si nu a venit sa ne amageasca cu paine si vin si sa zica ca de fapt sunt sangele si trupul Lui. C. Impartasirea este SFINTIRE SI CURATIRE DE PACATE. Impartasirea nu este un SIMBOL, si nici o COMEMORARE VIITOARE. Impartasirea nu este o COMEMORARE a unui eveniment istoric. Toti stim ca Hristos a murit pe cruce, iar painea si vinul nu sunt simboluri pentru moartea lui. Moartea lui Hristos este simbolizata prin cruce. D. Hristos implineste in EL intreaga Lege. In Legea veche sange de animale era folosit pentru spalare de pacate. In Legea noua Sangele lui Hristos se varsa pentru spalare si curatire. |
#45
|
||||
|
||||
![]() Citat:
mancam Trupul si Sangele Lui dar noi vedem paine si vin. La noi lucrurile sunt exact cum scrie in Scriptura si fara adaosuri si lipsuri si simbolica inventata. |
#46
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Dai dovada de semi-doctism. Adica ai invatat pe de rost niste fraze ieftine dar nu stii ce este in spatele lor. Nu ai citit nici macar o boaba despre ortodoxie si o condamni precum fatarnicii, cu argumentele tale, cu vorbele tale. Ia pune mana si citeste si tu de pe net ca e plin netul de ce: A. ne inchinam la moaste (pentru ca trupul este TEMPLU AL DUHULUI SFANT, iar cei sfinti sunt temple vrednice de cinstire, iar Dumnezeu salasluieste in ele - adica il cinstim pe Dumnezeu) a nu cinsti sfintele moaste este NECINSTINRE DE DUMNEZEU si BATAIE DE JOC - si vezi si tu in Scriptura ca moastele (oasele) proorocului Elisei au inviat morti - si asta se intampla si la noi in ORtodoxie, de asta noi le cinstim, pentru ca SUNTEM ADEVARATII MOSTENITORI AI HARULUI !!! B. Rugaciunea catre Apostoli, Sfinti Daca Moise si Ilie erau langa Hristos in permanenta si vorbeau cu El pe Tabor, si Apostolii sunt la fel de apropiati cu Hristos. Iar daca DUmnezeu ne trece cu vederea rugaciunile noastre pentru pacatele si rautatea noastra, pe Apostoli si pe cei care sunt Temple ale Duhului Sfant nu-i trece cu vederea. De aceea cautam si alte ajutoare in fata lui HRistos, exact cum zice in Evanghelie (pe care nu o cunosti), in care Apostoli si multi altii IL RUGAU PE HRISTOS PENTRU ALTII. Iar argumentul MAXIM pentru care noi ne rugam unii pentru altii este: "Porunca am: sa va IUBITI UNII PE ALTII". Ori Aposstolii implinesc deplin aceasta porunca a iubirii, care cere sa AJUTI si sa CERI AJUTORUL de la Dumnezeu pentru altii. C. Citesti Scriptura dar habar nu ai de iubirea de aproapele Apostolii si toti cei de langa HRistos ajuta pe cei vii in toate necazurile lor. Asta este o dovada de iubire. Dupa cum zice Scriptura: "NOI TOTI SUNTEM FRATI IN HRISTOS, SI APOSTOLI SI CEI MAI MICI CRESTINI, SUNTEM UNA IN HRISTOS". Dar daca suntem una in Hristos, atunci cum sa nu ne cerem ajutor unii altora ? Ce zici tu este MARE ISPITA DE LA DIAVOL, pentru a te impiedica pe tine sa apelezi la OAMENII MARI AI LUI DUMNEZEU. TOT CE SPUI ESTE GRESIT. Adica TOTUL. Complet, integral, fara nici o virgula de adevar. Si crede-ma ca asa este. Si vrei dovada suprema ca gresesti? Dovada suprema ca gresesti este in mainile tale. Erezii: - sa nu te inchini la moaste: ce spui tu inseamna sa nu il cinstesti pe Dumnezeu - sa nu te ceri ajutorul Apostolilor si oamenilor apropiati lui Dumnezeu: asta este o aroganta maxima si contrara invataturilor Evangheliei care zice clar ca TOTI SUNTEM FRATI si TOTI NE AJUTAM UNII PE ALTII - rugaciune pentru persoanele moarte: poate tu esti mort, ca scriptura zice ca toti suntem vii si vom trai in vesnicie. Noi suntem facuti dupa CHIPUL SI ASEMANAREA LUI DUMNEZEU: iar primul atribut al lui Dumnezeu este VESNICIA: LA FEL CA SI DUMNEZEU, DUHUL NOSTRU ESTE VESNIC. Hristos ne atentioneaza de mii de ori in Evanghelie ca sufletul valoreaza mai mult decat lumea tocmai pentru ca ESTE VESNIC. Hristos a trimis Apostolii sa propovaduiasca "EVANGHELIA: VESTEA BUNA A DOBANDIRII IMPARATIEI LUI DUMNEZEU PENTRU VESNICIE". Hristos este insa si mila si iubire. Asa cum a iertat pacatele a mii de oameni pe pamant la fel le iarta si oamenilor care s-au lepadat de trupul pamantesc. CONFORM EVANGHELIEI NU EXISTA MOARTE !!!! NOTIUNEA PRIMARA CARE DEFINESTE OMUL CONFORM EVANGHELIEI ESTE SUFLETUL CARE ESTE DE LA DUMNEZEU SI ESTE VESNIC SI NU TRUPUL. Omul, suflet si trup, se desparte de trup ca si de o haina, iar sufletul vesnic asemenea lui Dumnezeu este judecat pentru faptele sale, dupa cum zice Scriptura. Vezi ca tu practici studiul Scripturii exact ca si fariseii rataciti: cauti cuvinte care sa-ti justifice ratacirile. Dar Hristos NU A FACUT O ANALIZA PE CUVINTE CI PE SENSUL si LOGICA SCRIPTURII. Hristos NU A DAT CITATE ci a EVIDENTIAT IDEI. AP. Pavel a spus clar: Litera ucide, duhul este cel care da viata: adica sensul literal inteles gresit (cum fac protestantii) omoara pe omul nepriceput, iar logica si ideea este cea care da viata. Scriptura nu se analizeaza pe "cuvintele". Sscriptura este o imensitate de idei, TOATE LEGATE INTRE ELE de la un capata la altul. Scriptura este o SUMA DE PRINCIPII si nu o suma de textulete si de citate disparate care se citeaza distinct. Hristos nu a "dictat citate" ci HRistos a formulat texte si logici simple si complexe. Last edited by gpalama; 30.05.2014 at 18:38:55. |
#47
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Dar sa revenim la intrebare, voi nu recunoasteti ca in potir se afla in mod real, nu simbolic, Trupul si Sangele lui Hristos. Si daca invatatura voastra stramba ar marturisi asa ceva nu ar fi Trupul si Sangele lui Hristos pentru ca nu aveti continuitatea harica si puterea de a savarsi taina pe care o pot savarsi doar preotii. Asa ca, inca o data, unde va apropiati voi de Trupul si Sangele lui Hristos.
__________________
Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, mântuiește-ne pe noi. |
#48
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Că Cina Domnului este o participare la simbolurile trupului și sîngelui lui Isus, ca o expresie a credinței în El, Domnul și Mîntuitorul nostru. În această experiență a comuniunii, Hristos este prezent pentru a Se întîlni cu poporul Său și a-l întări . Împărtășindu-ne cu bucurie, noi vestim moartea Domnului pînă ce El va reveni. Pregătirea pentru Cina Domnului cuprinde cercetarea de sine, pocăința și mărturisirea. Învățătorul a rînduit serviciul spălării picioarelor, care înseamnă o reînnoire a curățirii, o expresie a dispoziției de a sluji unul altuia în umilință, asemenea lui Hristos , și de a uni inimile noastre în dragoste. Serviciul Cinei este deschis tuturor credincioșilor creștini. Celebrarea Cinei Domnului. Printre protestanți, numele cel mai obișnuit pentru serviciul comuniunii este „Cina Domnului" (1 Cor. 11, 20). Alte denumiri sînt „masa Domnului" (1 Cor. 11, 2), „frîngerea pîinii" (Fapte 20, 7; 2, 42) 6 și Euharistia - cu referire la aspectul de mulțumire și binecuvîntare al serviciului (Matei 26, 26. 27; 1 Cor. 10, 16; 11, 24). Cina Domnului trebuie să fie o ocazie de bucurie și nu un timp de tristețe. Serviciul spălării picioarelor, care precede actul Cinei, oferă o ocazie de cercetare de sine, de mărturisire a păcatelor, de iertare. Primind asigurarea că sînt curățiți prin sîngele Mîntuitorului, credincioșii sînt gata să intre într-o comuniune specială cu Domnul lor. Ei se îndreaptă spre masa Sa cu bucurie, stînd în lumina salvatoare a crucii și nu în umbra ei, gata de a sărbători biruința răscumpărătoare a lui Hristos. Semnificația Cinei Domnului. Sfînta Cină înlocuiește sărbătoarea Paștelui din perioada vechiului legămînt. Paștele și-a găsit împlinirea cînd Hristos, Mielul Pascal, Și-a dat viața. Mai înainte de moartea Sa, Domnul Hristos Însuși a instituit înlocuirea lui cu marele festival al Israelului spiritual sub noul legămînt. Astfel, rădăcinile multor simboluri ale Cinei Domnului vin din trecut, din serviciul Paștelui. a) Pîinea și rodul viței. Isus a folosit multe metafore pentru a învăța diferite adevăruri despre Sine. El a spus: „Eu sînt ușa" (Ioan 10, 7), „Eu sînt calea" (Ioan 14, 6), „Eu sînt adevărata viță" (Ioan 15, 1) și „Eu sînt pîinea vieții" (Ioan 6, 35). Noi nu putem lua nici una din aceste expresii ad litteram, pentru că El nu este prezent în fiecare ușă, cale sau viță. În schimb, ele ilustrează adevăruri profunde. La data cînd, în mod supranatural, El a hrănit 5000 de oameni, Isus a descoperit pro- funda semnificație a trupului și sîngelui Său. Cu privire la adevărata pîine, El a spus: „Adevărat, adevărat vă spun, că Moise nu v-a dat pîine din cer, ci Tatăl Meu vă va da adevărata pîine din cer". „Doamne", I-au zis ei, „dă-ne totdeauna această pîine". Isus le-a zis: „Eu sînt Pîinea vieții. Cine vine la Mine, nu va flămînzi niciodată; cine crede în Mine, nu va înseta niciodată" (Ioan 6, 32-35). El Și-a oferit trupul și sîngele Său ca să satisfacă foamea și setea nevoilor și dorințelor noastre profunde (Ioan 6, 50-54). Pîinea pascală pe care Isus a mîncat-o era nedospită și rodul viței era nefermentat. 7 Aluatul (drojdia)care produce fermentarea și face ca pîinea să crească era considerat un simbol al păcatului (1 Cor. 5, 7. 8), astfel că era nepotrivit să reprezinte pe Mielul „fără cusur și fără prihană" (1 Petru 1, 19). 8 Numai pîinea fără aluat sau nefermentată putea simboliza trupul fără păcat al lui Hristos. Tot la fel, numai rodul nestricat al viței - mustul nefermentat - simboliza, în mod potrivit, perfecțiunea fără pată a sîngelui curățitor al Mîntuitorului. 9 b) A mînca și a bea. „Adevărat, adevărat vă spun că, dacă nu mîncați trupul Fiului omului și dacă nu beți sîngele Lui, n-aveți viață în voi înșivă. Cine mănîncă trupul Meu și bea sîngele Meu, are viață veșnică, și Eu îl voi învia în ziua de apoi" (Ioan 6, 53. 54). A mînca trupul lui Hristos și a bea sîngele Său este o expresie simbolică pentru asimilarea Cuvîntului lui Dumnezeu, prin care credincioșii mențin comuniunea cu cerul și sînt în stare să aibă viață spirituală. El spunea: „Cuvintele pe care vi le spun Eu sînt duh și viață" (Ioan 6, 63). „Omul nu trăiește numai cu pîine, ci cu orice cuvînt care iese din gura lui Dumnezeu" (Matei 4, 4). Credincioșii sînt hrăniți cu Hristos, Pîinea vieții, prin părtășia Cuvîntului vieții - Biblia. Prin acest Cuvînt vine puterea de viață a lui Hristos. În serviciul comuniunii, noi ne împărtășim cu Hristos, asimilînd Cuvîntul Său prin Duhul Sfînt. Pentru acest motiv, predicarea Cuvîntului însoțește fiecare Sfîntă Cină. Deoarece ne însușim, prin credință, beneficiile jertfei ispășitoare a Domnului Hristos, Cina Domnului este mult mai mult decît o simplă masă ceremonială. Participarea la serviciul Cinei Domnului înseamnă o revitalizare a vieții noastre prin puterea susținătoare a lui Isus, care ne-a înzestrat cu viață și bucurie. Pe scurt, simbolismul arată că noi „sîntem tot atît de dependenți de Hristos pentru viața spirituală, pe cît sîntem de dependenți de hrana și apa de băut pentru viața fizică. " 10 În timpul serviciului Sfintei Cine, noi „binecuvîntăm" paharul (1 Cor. 10, 16). Aceasta înseamnă că așa cum Hristos „a mulțumit" pentru pahar (Matei 26, 27), tot astfel și noi ne exprimăm gratitudinea noastră pentru sîngele lui Isus. |
#49
|
|||
|
|||
![]() Citat:
În primul rînd nu pun mîna pe net ci pe Biblie. A. •Drept raspuns, Isus i-a zis: "Inapoia Mea, Satano! Este scris: "Sa te inchini Domnului Dumnezeului tau si numai Lui sa-I slujesti." (Luc.4:8) ce spui tu acolo în paranteză ca să justifici erezia nu are nici o valoare.( Arată-mi în Biblie cum poate sta Duhul Sfînt într-un mort) Îți spun eu sigur, tu nu ești nici un moștenitor dacă continui să dai ascultare unor astfel de duhuri. Lasă tu netu lasă tradiția și uită-te la Cuvîntul Domnului. Aș vrea să mă refer la un pasaj din cartea biblică 2 Împărați, de unde aflăm că împăratul Ezechia, care a domnit peste regatul lui Iuda, „a făcut ce este plăcut înaintea Domnului". Și ce anume i-a plăcut Domnului? I-a plăcut că acest împărat „a îndepărtat înălțimile, a sfărâmat stâlpii idolești, a tăiat Astarteele și a sfărâmat în bucăți șarpele de aramă, pe care-l făcuse Moise, căci copiii lui Israel arseseră până atunci tămâie înaintea lui: îl numeau Nehuștan" (2 Împărați 18:4). Acest șarpe din bronz fusese întocmit pe vremea lui Moise, când poporul Israel a fost atacat, în deșert, de șerpi veninoși. Potrivit poruncii divine, Moise a făcut șarpele și l-a așezat pe o prăjină. Oricine era mușcat și privea la șarpele de bronz, se vindeca și trăia (Numeri 21:4-9). Nu știm exact când anume a devenit acest șarpe de bronz un obiect venerat de evrei. În mod sigur profetul Moise nu a îngăduit așa ceva în timpul vieții lui. Oricum, nu surprinde această deraiere de la închinarea la Dumnezeu spre venerarea unui obiect neînsuflețit, prin care Dumnezeu a săvârșit o minune. Șarpele de bronz a fost distrus odată cu idolii și altarele păgâne, fiind asociat cu idolatria. Similar, se poate spune că transformarea oaselor sau a veșmintelor unor oameni credincioși în obiecte de cult, venerate, este idolatrie. B Numai Hristos este mijlocitor (I Tim II, 5), altcineva nu exista! și eu mă dacă mă rog pentru tine nu înseamnă că sunt Sfânt. |
#50
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" |
|