![]() |
![]() |
|
#34
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Buna Laura, Nu sunt de acord cu doua aspecte pe care le-ai expus si anume: 1.Dumnezeu a testat credinta lui Avraam. 2.Avraam nu și-a dat seama că Dumnezeul său nu era asemenea zeilor inventați de mintea omenească. ---------------------------------- 1.Dumnezeu nu ne testeaza credinta. El deja cunoaste cele dinlauntru ale omului, ce-au fost, ce sunt si ce vor fi. Dumnezeu ne ofera doar diferite situatii/circumstante, mai speciale sau mai putin speciale, prin care ne putem dezlipi, vindeca de miscarile noastre pacatoase. Fara aceste incercari noi insine nu putem cunoaste ce este inlauntrul nostru. 2.Presupun ca Avraam era induhovnicit, aproape de Dumnezeu, aproape sfintit, insa nu desavarsit, chiar inainte de a trece prin acest examen. -------------------------------------- Sacrificiul lui Isaac are multiple intelesuri, insa fundamental este un act de purificare al sufletului care trece de la vedere lumeasca la vedere dumnezeiasca. Sensul profund al ofrandei din perspectiva intelepciunii, este recunosterea ca toate provin din Sursa si sunt ale Sursei, ca nimic nu ne apartine de fapt. Vazatorii in duh vad asta foarte clar. Noi inca suntem amortiti si incetosati de puternicul reflex “al meu” si de perceptia ca fenomenele exista in mod autonom, prin ele insele. Dragostea arde cu putere in sufletul care se goleste de turbulentele ‘apucarilor’ si devine limpede si clar ca un cer nesfarsit. Inima omeneasca apuca particularitati ale existentei, pentru ca nu vede perspectiva de ansamblu. “Cel ce iubeste pe tata sau pe mama mai mult decat pe Mine, acela nu este vrednic de Mine.” Aceasta dragoste este contaminata de iubire de sine. Doar cand este iubit/vazut Dumnezeu, mama si tatal sunt iubiti desavarsit. De aceea, noi toate trebuie sa le intoarcem la Dumnezeu, fie mama, tata, copil, prieteni…toate obiectele atractiei, si sa recunoastem modul adevarat in care ele si noi insine existam. ------------------------------- Obedienta, fara discriminare, este o abordare psihologica foarte eficace de diminuare a parerii de sine (nu de eradicare) in circumstante corecte, utilizata adeseori in diferite practici monastice din diverse religii (inclusiv asceza crestina). Poate fi un bisturiu care taie adanc mai ales atunci cand imperativele sunt imorale. Prin taietura izvoraste miraculos Viata.
__________________
Last edited by florin.oltean75; 02.07.2013 at 22:20:09. |
|