Citat:
În prealabil postat de Tartaruga
"Domnul adauga zilnic bisericii pe cei ce se mantuiau" - aici este una din deosebirile fundamentale fata de credinta de azi: prin credinta si botez se considerau mantuiti.
A doua diferenta este faptul ca asteptau revenirea Domnului in timpul vietii lor ca atare, vedeti ca nu mai faceau altceva decat sa se roage consumand impreuna tot ceea ce aveau strans pana atunci, nu mai mergea nimeni la munca. Domnul insa a spus: cine nu munceste sa nu manance.
Apostolul Pavel insa muncea chiar daca si el astepta venirea Domnului in timpul vietii sale. El spune ca cei care continuau sa se imbolnaveasca si sa moara dupa ce au fost botezati, o faceau pentru ca au continuat sa pacatuiasca iar plata pacatului era moartea.
La inceput asta au crezut si apostolii si primii crestini, ca se botezau si erau mantuiti, erau sfinti si fara pacat, aveau viata vesnica si ca atare il asteptau pe Domnul sa vina, de aceea viata lor este cea pe care ati scris-o. Insa lucrurile nu au stat asa iar apostolii au inteles pana la urma ca si ei urmau sa moara. In plus, apostolul Pavel a prezis o mare apostazie.
Greu de spus la ce anume s-a referit, dar cert este ca viata si credinta primilor crestini era una, si a noastra alta pentru ca ceea ce credeau primii crestini a fost un ideal ce s-a dovedit rupt de realitate din cauza premizei insasi de la care a pornit si care nu era reala. Asa ca oamenii incetul cu incetul au modificat credinta si au adaptat-o realitatii in care traiau. De-a lungul secolelor s-a inteles mai bine care era planul lui Dumnezeu desi inca nu s-a inteles pe deplin...
|
Interesant,uit mereu ca pot fi surprins de meandrele gandirii umane,se pare ca asist la un proces de rescriere a credintei apostolice din perspectiva critic-moderna:) As avea totusi trei intrebari daca nu va suparati:
1.Cine a inteles de-a lungul timpului planul lui Dumnezeu mai bine decat apostolii?
2.De unde ati tras concluzia ca acei credinciosi nu mai munceau?
3.Considerati abordarea apostolica a acelor timpuri ca fiind eronata in raport de mesajul lui Hristos? V-a subliniat in textul dvs afirmatiile cu pricina.
V-as ruga sa raspundeti punctual ca sa inteleg mai bine.Adica scurt si la obiect.Dupa discutam,daca nu ma lamuresc, mult mai pe larg.Multumiri.