Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserica Romano-Catolica
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 01.07.2012, 11:03:22
Lucian008's Avatar
Lucian008 Lucian008 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.12.2011
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.204
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ioanna Vezi mesajul

[font=Verdana]"Iar daca rasplatirile date ia schimb sunt pe masura iubirii de Dumnezeu si cine iubeste pe Fiul este Iubit de El si de Tatal Lui si se face in chip tainic salas al Amandurora (Ioan 14, 23; 8, 42) Care locuiesc si umbla in sufletul lui potrivit fagaduintei Stapanului (2 Corinteni 6, 16), cine oare L-ar putea iubi pe Acesta mai mult decat Mama Lui, care nu numai ca L-a nascut ca Unul-Nascut dar L-a nascut singura fara insotire, ca afectiunea ei sa fie dubla prin fire, neimpartita de nici un sot? Si cine ar putea fi iubita mai mult decat Mama Lui de Fiul Unul Nascut, care in veacurile din urma a iesit in chip negrait numai din ea, asa cum inainte de veacuri a iesit numai din Tatal? Iar daca una e iubirea Tatalui si a Fiului, iar cinstea si convergenta de la Amandoi Acestia este si a Duhului, atunci ea poarta in mijlocul sufletului ei intreaga Treime necreata, din Care pe Unul L-a zamislit fara samanta si, fiind fecioara, L-a nascut fara dureri."
Ceea ce spune Sfantul Grigorie Palama se poate explica prin Ioan 14.23 "Iisus i-a răspuns, zicând: „De Mă iubește cineva, el va păzi cuvântul Meu, și Tatăl Meu îl va iubi și Noi vom veni la el și Ne vom face locaș la el.". In nici nu caz Sfantul Grigorie nu explica aici taina intrupari lui Hristos si nu afirma purtarea de catre Maica Domnului in pantece a intregii Sfintei Treimi.
__________________
Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, mântuiește-ne pe noi.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 01.07.2012, 11:07:03
ioanna's Avatar
ioanna ioanna is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 20.07.2011
Locație: Cluj-Napoca
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.494
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Lucian008 Vezi mesajul
In nici nu caz Sfantul Grigorie nu explica aici taina intrupari lui Hristos si nu afirma purtarea de catre Maica Domnului in pantece a intregii Sfintei Treimi.
Poate ati inteles gresit la ce s-a referit Delia.Sfanta Treime este tainic prezenta la intruparea lui Hristos ca om : Fiul, coborand ca ipostas El insusi in fecioara Maria si incepand sa-si formeze trupul din ea, cu impreuna-lucrarea Duhului Sfant intreg ca persoana, Duh purces din Tatal.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 01.07.2012, 11:10:50
Lucian008's Avatar
Lucian008 Lucian008 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.12.2011
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.204
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ioanna Vezi mesajul
Poate ati inteles gresit la ce s-a referit Delia.Sfanta Treime este tainic prezenta la intruparea lui Hristos ca om : Fiul, coborand ca ipostas El insusi in fecioara Maria si incepand sa-si formeze trupul din ea, cu impreuna-lucrarea Duhului Sfant intreg ca persoana, Duh purces din Tatal.
Asta e cu totul altceva si reprezinta pe deplin invatatura Bisericii.
__________________
Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, mântuiește-ne pe noi.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 01.07.2012, 17:04:30
delia31's Avatar
delia31 delia31 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.01.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.742
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Lucian008 Vezi mesajul
Asta e cu totul altceva si reprezinta pe deplin invatatura Bisericii.


Si eu ce am zis?
„Persoana Fiului nu are cum sa fie vreodata despartita de Persoana Tatalui si de Persoana Duhului Sfant, pt. ca fiinta, firea dumnezeiasca e neimpartita si nedespartita. Modul acesta de fiintare a fiecarei Persoane a Treimii in celelalte doua, adica a Fiului in Tatal si in Duhul Sfant, a Tatalui in Fiul si in Duhul Sfant si a Duhului Sfant in Tatal si in Fiul se cheama perihoreza”.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 01.07.2012, 17:20:06
myself00 myself00 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 10.03.2012
Locație: Câmpulung muscel
Religia: Ortodox
Mesaje: 650
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru myself00
Implicit

Citat:
În prealabil postat de delia31 Vezi mesajul
Si eu ce am zis?
„Persoana Fiului nu are cum sa fie vreodata despartita de Persoana Tatalui si de Persoana Duhului Sfant, pt. ca fiinta, firea dumnezeiasca e neimpartita si nedespartita. Modul acesta de fiintare a fiecarei Persoane a Treimii in celelalte doua, adica a Fiului in Tatal si in Duhul Sfant, a Tatalui in Fiul si in Duhul Sfant si a Duhului Sfant in Tatal si in Fiul se cheama perihoreza”.

voi sunteți conștienți că vb despre lucruri la care nici cei de o autonomie mai mare decât cea a Serafimilor, Heruvimilor...nu cutează a privi...!!!

Last edited by myself00; 01.07.2012 at 18:56:17.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 01.07.2012, 17:25:51
Lucian008's Avatar
Lucian008 Lucian008 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.12.2011
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.204
Implicit

Citat:
În prealabil postat de myself00 Vezi mesajul
voi sunteți conștienți că vb despre lucruri în care nici cei de o autonomie mai mare decât cea a Serafimilor, Heruvimilor...nu cutează a privi...!!!
E bine sa vorbim in cunostinta de cauza, dar nu sa ignoram subiectul. Daca ar fi asa Biserica nu ar avea o invatatura despre relatiile dintre Persoanele Sfintei Treimi.
__________________
Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, mântuiește-ne pe noi.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 01.07.2012, 17:24:11
Lucian008's Avatar
Lucian008 Lucian008 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.12.2011
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.204
Implicit

Citat:
În prealabil postat de delia31 Vezi mesajul
Si eu ce am zis?
Ati zis ca
Citat:
În prealabil postat de delia31 Vezi mesajul
Maica Domnului L-a purtat in pantece pe Dumnezeu intreg-Treime-nedespartita.
E o afirmatie care poate starni confuzii. De aia m-am atacat. Fac o ultima recapitulare si daca suntem de acord incheiem aici.
Sfanta Treime este intreita in Persoane si de O Fiinta. Cele Trei Persoane sunt nedespartite. La zamislirea, nasterea si pe perioada purtarii in pantece a lui Hristos de catre Fecioara Maria au participat toate Cele Trei persoane ale Sfintei Treimi, dar in felul urmator: prin purtarea de grija a Tatalui, prin umbrirea Sfantului Duh si prin zamislirea, purtarea in pantece si nasterea Fiului. Normal ca Persoanele Sfintei Treimi erau nedespartite si ca erau atotprezente, dar in acelasi timp, pentru a nu face o confuzie dogmatica, BO invata ca Fiul a fost cel purtat in pantecele Fecioarei si nascut Om si nu Toate cele Trei Persoane. De asemenea, Fiul a fost cel nascut din Fecioara ca urmare al sfatului de taina al Sfintei Treimi si prin pronia lui Dumnezeu, nu pentru ca ar avea ca proprietate nasterea si ca urmare a fost nascut in veci din Tatal si la plinirea vremii nascut Om din Fecioara. Concluzie mai scurta: Biserica nu invata ca Hristos S-a nascut din Fecioara pentru ca S-a nascut (Fiul) din veci din Tatal.
__________________
Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, mântuiește-ne pe noi.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 01.07.2012, 18:02:23
delia31's Avatar
delia31 delia31 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.01.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.742
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Lucian008 Vezi mesajul
BO invata ca Fiul a fost cel purtat in pantecele Fecioarei si nascut Om si nu Toate cele Trei Persoane.


Si mai invata Biserica Ortodoxa ca Cel din pantecele fecioarei nu este separat ipostatic de celelalte doua ipostasuri divine. Chiar si in conditia nedesavarsita de embrion.
„Eu si Tatal una suntem” (Ioan 19, 30)
Reply With Quote
  #9  
Vechi 01.07.2012, 18:12:22
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de delia31 Vezi mesajul
Si mai invata Biserica Ortodoxa ca Cel din pantecele fecioarei nu este separat ipostatic de celelalte doua ipostasuri divine. Chiar si in conditia nedesavarsita de embrion.
„Eu si Tatal una suntem” (Ioan 19, 30)
Citatul din sf. Ioan „Eu si Tatal una suntem” e de fapt punctul de la care a plecat confuzia catolica in privinta Filioque, nefacand distincite intre unitatea de Fiinta si Ipostase. Citatul de refera la unitatea de Fiinta, dar Ipostasele Tatalui, Fiului si Sfantului Duh sunt distincte. Asadar ipostatic e separat, dar in Fiinta e nedespartit.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 01.07.2012, 18:20:00
Lucian008's Avatar
Lucian008 Lucian008 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.12.2011
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.204
Implicit

Citat:
În prealabil postat de delia31 Vezi mesajul
Si mai invata Biserica Ortodoxa ca Cel din pantecele fecioarei nu este separat ipostatic de celelalte doua ipostasuri divine. Chiar si in conditia nedesavarsita de embrion.
„Eu si Tatal una suntem” (Ioan 19, 30)
V-am explicat deja de ce asta nu e o invatatura corecta. Pentru ca mergand pe aceeasi logica ajungem la concluzia ca (pentru ca Tatal si Fiul sunt una) Fecioara este Nascatoare de Tatal.
__________________
Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, mântuiește-ne pe noi.
Reply With Quote
Răspunde

Thread Tools
Moduri de afișare