![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, mântuiește-ne pe noi. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Poate ati inteles gresit la ce s-a referit Delia.Sfanta Treime este tainic prezenta la intruparea lui Hristos ca om : Fiul, coborand ca ipostas El insusi in fecioara Maria si incepand sa-si formeze trupul din ea, cu impreuna-lucrarea Duhului Sfant intreg ca persoana, Duh purces din Tatal.
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, mântuiește-ne pe noi. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Si eu ce am zis? „Persoana Fiului nu are cum sa fie vreodata despartita de Persoana Tatalui si de Persoana Duhului Sfant, pt. ca fiinta, firea dumnezeiasca e neimpartita si nedespartita. Modul acesta de fiintare a fiecarei Persoane a Treimii in celelalte doua, adica a Fiului in Tatal si in Duhul Sfant, a Tatalui in Fiul si in Duhul Sfant si a Duhului Sfant in Tatal si in Fiul se cheama perihoreza”. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
voi sunteți conștienți că vb despre lucruri la care nici cei de o autonomie mai mare decât cea a Serafimilor, Heruvimilor...nu cutează a privi...!!! Last edited by myself00; 01.07.2012 at 18:56:17. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
E bine sa vorbim in cunostinta de cauza, dar nu sa ignoram subiectul. Daca ar fi asa Biserica nu ar avea o invatatura despre relatiile dintre Persoanele Sfintei Treimi.
__________________
Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, mântuiește-ne pe noi. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Ati zis ca
Citat:
Sfanta Treime este intreita in Persoane si de O Fiinta. Cele Trei Persoane sunt nedespartite. La zamislirea, nasterea si pe perioada purtarii in pantece a lui Hristos de catre Fecioara Maria au participat toate Cele Trei persoane ale Sfintei Treimi, dar in felul urmator: prin purtarea de grija a Tatalui, prin umbrirea Sfantului Duh si prin zamislirea, purtarea in pantece si nasterea Fiului. Normal ca Persoanele Sfintei Treimi erau nedespartite si ca erau atotprezente, dar in acelasi timp, pentru a nu face o confuzie dogmatica, BO invata ca Fiul a fost cel purtat in pantecele Fecioarei si nascut Om si nu Toate cele Trei Persoane. De asemenea, Fiul a fost cel nascut din Fecioara ca urmare al sfatului de taina al Sfintei Treimi si prin pronia lui Dumnezeu, nu pentru ca ar avea ca proprietate nasterea si ca urmare a fost nascut in veci din Tatal si la plinirea vremii nascut Om din Fecioara. Concluzie mai scurta: Biserica nu invata ca Hristos S-a nascut din Fecioara pentru ca S-a nascut (Fiul) din veci din Tatal.
__________________
Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, mântuiește-ne pe noi. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Si mai invata Biserica Ortodoxa ca Cel din pantecele fecioarei nu este separat ipostatic de celelalte doua ipostasuri divine. Chiar si in conditia nedesavarsita de embrion. „Eu si Tatal una suntem” (Ioan 19, 30) |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Citatul din sf. Ioan „Eu si Tatal una suntem” e de fapt punctul de la care a plecat confuzia catolica in privinta Filioque, nefacand distincite intre unitatea de Fiinta si Ipostase. Citatul de refera la unitatea de Fiinta, dar Ipostasele Tatalui, Fiului si Sfantului Duh sunt distincte. Asadar ipostatic e separat, dar in Fiinta e nedespartit.
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
V-am explicat deja de ce asta nu e o invatatura corecta. Pentru ca mergand pe aceeasi logica ajungem la concluzia ca (pentru ca Tatal si Fiul sunt una) Fecioara este Nascatoare de Tatal.
__________________
Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, mântuiește-ne pe noi. |
|