![]() |
![]() |
|
|
|
|||||||
| Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Pentru MariS si Iustin, daca ati citit tot articolul sfantului, nu dupa cum credem noi ca e mai bine si ni se pare corect sa faca Dumnezeu trebuie sa ne luam, pentru ca nu avem judecata deplina. Invatatura Bisericii trebuie sa fie baza, nu ce gandim noi sau conceptiile luate din alta parte, ca altfel ne facem noi o religie din ce invaturi avem noi, nu cele revelate de Dumnezeu. Cugetarea noastra se cheama filozofie, iar crestinismul e religie revelata, tot ce stim ne-a fost spus de Dumnezeu, ca oamenii puteau sa stea mult si bine sa cugete ca tot nu stiau nimic. Dupa capul lor si-au facut vitel de aur, ca ei spuneau ca sa inteleg ei divinitatea.
Iata citatul din Sfantul Igantie: "Ce zice judecata dumneavoastra, ratiunea dumneavoastra sanatoasa? Ca a recunoaste pieirea unor oameni buni, care nu cred in Hristos este un fapt potrivnic ratiunii dumneavoastra sanatoase! Si nu doar atat! Ci ca o asemenea pieire a oamenilor virtuosi e potrivnica milosteniei unei Fiinte atat de atotbune ca Dumnezeu. Ati avut cumva o revelatie de sus asupra acestui obiect, asupra a ceea ce e contrar si nu e contrar milosteniei lui Dumnezeu? Nu! Insa ratiunea dumneavoastra sanatoasa va spune asta! Ah, ratiunea dumneavoastra sanatoasa! Atunci, cu ratiunea dumneavoastra sanatoasa, de unde ati scos ca puteti intelege, cu patrunderea omeneasca limitata, ce este si ce nu este contrar milosteniei lui Dumnezeu? |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Dar Sfântul Ignatie o cam dă în bară în fragmentul pe care îl tot citați, pentru că, într-adevăr, am avut o revelație de sus cu privire la ceea ce este conform cu milostenia lui Dumnezeu.
Nu mă credeți ? Citiți Scriptura. Asta pe de o parte; pe de altă parte, cei care refuză interpretările fanatice care se înghesuie să-i arunce pe toți cei ce nu țin de propriul cult în iad nu o fac neapărat din "rațiunea sănătoasă" la care se tot referă Sfântul, ci dimpotrivă, din autentică simțire creștină. Last edited by Erethorn; 09.01.2012 at 21:06:54. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Citat:
Nu orice inchipuire a omului este revelatie fie ea si ca explicatie a Scripturii. Sfantul Ignatie a exprimat un adevar incontestabil. Iar cuvintele omului spuse in desert vor trage si ele in jos la mantuire.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
Mântuitorul cu cuvintele Sale ne spune de atâtea ori ce se așteaptă de la noi.... Și atunci cum să susținem că "nu știm"..... Sfântul Ignatie a exprimat un adevăr doar în măsura în care ar fi susținut că revelațiile personale nu sunt esențiale, dar Scriptura face parte din revelația publică. Deci, știm în funcție de ce judecă Dumnezeu. De ce, atunci, susține Sfântul că nu știm, și, cu atât mai mult, într-un context în care vorbește nu doar despre judecată, ci și despre condamnare ?! Pentru că, MARE ATENȚIE, Sfântul nu spune: "Nu știm cum o să-i judece Dumnezeu pe heterodocși", ci dă de înțeles că pentru heterodocși nu există mântuire. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Citat:
Ar fi trebuit atunci ca Scriptura inca sa se scrie cu toate revelatiile adevarate ale sfintilor stiuti si nestiuti care l-au intalnit pe Dumnezeu precum si a revelatiilor personale ale dreptilor si miluitilor de Dumnezeu. Revelatiile personale nu sunt esentiale ca pot fi prada inchipuirii. Mai ales cand e vorba de revelatii dogmatice. Asadar Sfantul are perfecta dreptate. Insa ca sa puteti avea intelepciune duhovniceasca inainte de a citi cuvintele Sfantului ca sa il intelegeti, faceti rugaciuni la Domnul. Nu orice filosof este si intelept duhovnicesc. insa un intelept duhovnicesc poate fi filosof daca asa vrea Domnul.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Orice om are dreptul la mantuire. Absolut oricine. Mantuirea inseamna iertarea de pacate.
Ca nu intra un pacatos in Imparatia Cerurilor. Chiar daca acum am primit iertare de pacate, nu ca asa a spus duhovnicul ci fiindca asa simtim in cuget si constiinta, fiindca nu suntem deplin curatati tot nu avem certitudinea mantuirii. Pentru ca fiind inca necuratati, iarasi pacatuim in clipa urmatoare fie si cu un gand. de aceea spovedanie deasa si impartasanie. Fara spovada nu poti primi impartasanie cu vrednicie. Fara impartasanie nu poti fi iertat. Si cum nu am fi iertati prin Sfanta Impartasanie ? Cum nu am fi iertati prin Trupul si Sangele Domnului? Si cum nu am fi iertati prin Hristos? Iertarea de pacate nu este ceva abstract, nici imaginar, ci este iertare asa cum iertam si noi gresitilor nostri. Prin Hristos primim iertare. Insa Hristos nu este nici fapta buna, nici iubirea noastra si nici oamenii din jurul nostru. caci faptele bune si iubirea sunt mijloace de dobandire a lui Hristos, de dobandire a Duhului Sfant. Cand Sfantul spune: Dumnezeu este iubire, asta inseamna ca El daruieste iubire desavarsita, nu ca El este sentimentul de iubire al omului. Nu este un sentiment Dumnezeu. Insa ca sa dobandim Duhul Sfant trebuie sa aruncam desaga cu pacate jos. ea se arunca si scade prin iertare, iar iertare fara Taine, fara nevointa , nu va fi in veci. Iar o fapta buna nu iarta un pacat. ca numai Domnul are puterea de a ierta pacatele noastre. O fapta buna stinge in noi dorinta de pacat. Daca sunt egoist, nu spal acest pacat prin impartirea cu ceilalti sau daruire, ci il spal prin spovedanie si impartasanie. insa daruind si impartind cu ceilalti , omoram in noi dorinta de a mai fi egoisti. Prin impartasanie primim si puterea de a face asta. daca sunt egoist de pilda si ma apuc singur sa daruiesc nu spal pacatul. ca lipseste harul. Mai intai ma duc , ma spovedesc , ma impartasesc si apoi cu harul primit daruiesc. Voi simti atunci cum Domnul ma va invata sa daruiesc. In final vom darui cu bucurie din inima din firea cea schimbata si imbracata in haina noua , in care nu mai exista peticul numit egoism. Si asa cu toate pacatele. Acum un om din afara Bisericii , cum poate obtine iertare de pacate? Cum? Mai ales daca a auzit de Hristos si nu il urmeaza? dar cei care aduc hule Duhului Sfant? cum sterg acest pacat de pe haina sufletului? Bine ar fi ca toti sa vina la Biserica lui Hristos si sa nu se mai poticneasca de erezii. rugaciune sa inaltam cu totii pentru asta si Domnul se va indura. Le va purta pasii spre calea Lui.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Citat:
Dar citind fraza care a urmat ,sufletul meu s-a umplut de tristete... |
|
#8
|
||||
|
||||
|
"De ceva timp m-a cuprins un sentiment de frica , frica de judecata Domnului, pentru multele si marile mele pacate. Atat de tare era acest sentiment , seara , dupa rugaciune incat era de nestapanit. Gandul ca s-ar putea sa pun capul pe perina si ca "au patul acesta nu imi va fi mie groapa?" ma strabatea fara incetare. Pacate multe si grele sinteam ca atarna de grumazul meu ca o piatra de moara. Si frica de judecata Domnului ma coplesea seara de seara. Zile intregi tanguia sufletul meu pana tarziu in noapte. Am spus asta duhovnicului meu. Iar el m-a sfatuit: schimba rugaciunea lui Iisus cu iertarea: spune Doamne te rog ma iarta!
Si asa am facut. Ore in sir in noapte pana cadeam franta era un continuu Doamne te rog ma iarta! Intr-o seara, tarziu in noapte dupa cateva ore de rugaciune de iertare s-a intamplat. Deodata cugetul, sufletul s-a departa de trup, nu fizic, ci spiritual, greu de explicat in cuvinte omenesti. Prima impresie a fost de sperietura si am incercat sa ma tin aproape de trup. Insa ceva ma tragea. Si m-am lasat purtata de noul simtamant. deodata rugaciunea : Doamne te rog ma iarta a inceput sa curga singura, mintea o spunea singura fara ca eu sa mai fac efortul creierului. Era spusa de suflet. Curgea lin fara oprire. Nici un gand in plus nu mai exista. Un sentiment de pace si liniste greu de descris am simtit. Nu imi mai simteam trupul de parca nici nu aveam. Stateam atenta si nu simteam trupul. Cugetul era limpede si clar cum nu a fost niciodata. Am avut sentimentul sigurantei depline de parca eram pruncul abia nascut la sanul maicii sale. Liniste si pace, calm si siguranta. Cat de frumos era! ce sentiment minunat! Si cantecul rugaciunii de iertare. Nu stiu cat am stat asa. deodata un gand clar , ca o voce, insa ce voce! Si calma si iubitoare si blanda si dreapta deopotriva la fel si deopotriva deodata a spus: Trebuie sa te impartasesti cu Trupul si Sangele Domnului. Brusc am simtit un sentiment de dorinta arzatoare sa primesc Impartasania, ca un canceros care tanjeste dupa medicamentul miraculos. Exact acesta era sentimentul: eu pacatoasa si canceroasa de pacate trebuia sa primesc medicamentul miraculos , datator de viata. Dintr-o data un alai de ganduri galcevitoare, multe si felurite au patruns in mintea mea. Iar pacea si linistea si bucuria am simtit-o ca se departeaza. Nuuu! am strigat! Nuuuu! Nu pleca te rog! incet si trist pentru mine a spus: daca ai dat importanta gandurilor ce au venit! Si gandurile au patruns mai tare in minte si m-au umplut la fel ca inainte. Am revenit spiritual, m-am uitat la trup, am cugetat, ah gandurile felurite si multe, de toate felurile si din firea mea, si care nu erau din firea mea. Of gandurile astea sa fie in mintea mea in loc sa fie Domnul! Dar stiam. Trebuia sa merg iute la parintele meu sa ma spovedesc si sa ma impartasesc. El mi-a aratat ca singura cale de iertare este aceasta."
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Iisus nu a spus niciodata ca cine nu maninca pasca euharistica este osindit vesnic.
A spus ca sa bem si sa mincam asa pentru pomenire chiar daca in sensul mai profund al binecuvintarii oameii evident ca nu pot propasi spiritual fara aceste binecuvintari insa ele nu sint legate cu lanturi de o anumita practica liturgica . Este vorba de o simbolistica care depaseste cu mult momentul Euharistic care poate sau nu fi insotit de binecuvintari de inaltare spirituala dupa cum este Voia Sa. Nu este vorba de o hrana concreta ci de o hrana spirituala care este dincolo de pasca. Este vorba si de hranirea spiritului cu binecuvintari dar si cu lucruri bune duhovnicesti fie ca vb de invataturi fie ca vb de conduita si traire. Chiar daca si la alte neamuri mincarea si bautul cu caracter religios este si el prezent in specificul religiei respective , bucatele fiind la fel vazute ca find putatoare de binecuvintari venite in urma invocarii Creatorului. Deci a spune ca doar crestinii au euharistie si taine si altii nu au si din acest motiv doar ei sint mintuiti este o tema falsa caci nu ele te mintuie ci binecuvintarile lui Dumnezeu venite din dragostea SA care nu este legata cu lanturi sau contractual de o anumita religie .Desi au si altii aceste taine dar in alte forme protocolare. In definitiv nu forma si numele conteaza ci binecunintarea din spatele ei care poate veni in urma oricarei rugaciuni sau nazuinte curate sau chiar cadou asacum si viata o avem cadou si toate cite exista si care ne sint de folos. |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Citat:
Sant oameni care n-au nevoie de biserica ca "sa-L inteleaga " .Unii nu au nevoie nici de biblie .Pentru ca "Dumnezeu este Dragoste " nu poate el fi "cuprins intr-o carte scrisa de oameni ". Uite aici : "Let's look at some of the traits mankind holds. Mankind is controlling, ruling,blaming,judging,punishing, and hateful. Are these things in your Holy Book?? God is above such petty things. God has no Ego that gets in the way of so much in life. People say their Holy Book comes from God, however, clearly, mankind has a hand in all of them. After all, mankind is the one who actually wrote them." |
![]() |
| Thread Tools | |
| Moduri de afișare | |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Casatoria in afara Bisericii Ortodoxe, recunoscuta sau nu? | Marius22 | Nunta | 168 | 26.06.2025 01:02:34 |
| Tainele savarsite in afara Bisericii | morfix333 | Intrebari utilizatori | 141 | 16.05.2011 13:01:10 |
| Cum masuram moralul unui crestin in viata din afara bisericii? | patinina34 | Generalitati | 31 | 01.04.2011 09:51:56 |
| Preot (paroh) si enoriasi - comunicare in afara bisericii(?) | sophia | Preotul | 31 | 19.07.2009 23:28:59 |
| Botezul in afara Bisericii | maggie | Botezul | 8 | 03.12.2008 15:43:57 |
|
|