![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Morții, fie buni, fie răi se găsesc în locuința morților (Sheol) fără nicio cunoștință față de ce se petrece sub soare. Saul merge astfel într-o noapte la o femeie care chema morții și-i cere acesteia să îl cheme de Samuel. Acesta îl scoală la cererea lui Saul pe Samuel, care îi spune tot ce se va întâmpla. Cunoscând însă că morții sunt... de-a dreptul morți, că ei nu știu ce se întâmplă sub soare, că de fapt nu mai există, este greu să credem că ființa pe care a văzut-o Saul era cu adevărat Samuel. Convingerea acesta poate fi întărită de faptul că dacă Dumnezeu nu i-a răspuns, cu siguranță nici Samuel nu ar fi făcut-o (dacă ar fi trăit într-un anume fel). Cine este atunci cel care a vorbit lui Saul? Unul din „prietenii” celui care a spus în Eden „nu veți muri de moarte”, sau poate chiar el! ![]() Un alt lucru care ne demonstrează acest fapt este anume că ființa care îi vorbește lui Saul îi spune că mâine, acesta și fiii lui vor fi împreună cu el. Dar nu se poate ca Samuel să fie în același loc cu Saul. Acesta fapt ar distruge concepția populară că la moarte cei buni merg într-un loc al răsplătirii, iar cei răi într-un loc al pedepsei. Ceea ce se poate, însă, este realitatea evreiască, cum că la moarte toți merg în pământul din care au fost luați și că nu mai au nici o cunoștință de ce se face sub soare. ![]() Ființa care i-a vorbit lui Saul nu putea să fie o ființă consacrată lui Yahweh pentru că a făcut ceea ce Dumnezeu nu dorise să facă; să-i răspundă lui Saul. „Saul a murit, pentru că s-a făcut vinovat de fărădelege față de Domnul, al cărui cuvânt nu l-a păzit, și pentru că a întrebat și cerut sfatul celor ce cheamă morții” (1 Cron.10,13) , iată concluzia acestui eveniment. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Ce inseamna : Apoi, slăbind, Avraam a murit la bătrâneți adânci, sătul de zile și s-a adăugat la poporul său. Iar anii vieții lui Ismael au fost o sută treizeci și șapte și, îmbătrânind, a murit și a trecut la părinții săi; Slăbind apoi, Isaac a murit și a trecut la părinții săi, fiind bătrân și încărcat de zile, și l-au îngropat feciorii lui, Isav și Iacov. Sfârșind Iacov poruncile sale, pe care le-a dat feciorilor săi, și întinzându-și picioarele sale în pat, și-a dat sfârșitul și s-a adăugat la poporul său. Iar cel de parte bărbătească netăiat împrejur, care nu se va tăia împrejur, în ziua a opta, sufletul acela se va stârpi din poporul său, căci a călcat legământul Meu Păziți deci ziua de odihnă, căci ea este sfântă pentru voi. Cel ce o va întina, acela va fi omorât; tot cel ce va face într-însa vreo lucrare, sufletul acela va fi stârpit din poporul Meu; |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Înțeleg ce vrei să insinuezi: faptul că sufletele lor s-au dus lângă celelalte în vreo locație fantastică. Totuși, această interpretare nu ține seama de o obișnuită figură de vorbire ebraică și forțează un înțeles literal din cuvinte figurate. „A merge” cineva la părinți (Geneza 15,15), a fi „adăugat” cineva la poporul său (Gen. 25,8.17), sau la părinții săi (Jud. 2,10), și "a adormi cu părinții săi" (2 Regi 10,35) sunt eufemisme ebraice obișnuite care înseamnă simplu „a muri”. A scoate din aceste expresii înțelesul de nemurire a sufletului separat de corp înseamnă a presupune ca adevărat ceva ce în altă parte Scripturile neagă în mod specific (Psalmi 146,4; Eclesiastul 9,5.6 etc. nu mai amintesc toate textele). Avram a murit în mod categoric și nu va primi făgăduința, până ce nu vor fi răsplătiți pentru credința lor eroii tuturor veacurilor: "În credință au murit toți aceștia, fără să fi căpătat lucrurile făgăduite: ci doar le-au văzut și le-au urat de bine de departe, mărturisind că sînt străini și călători pe pămînt. Toți aceștia, măcar că au fost lăudați pentru credința lor, totuș n'au primit ce le fusese făgăduit pentru că Dumnezeu avea în vedere ceva mai bun pentru noi, ca să n'ajungă ei la desăvîrșire fără noi. " (Evrei 11,13.39-40) "Iată, în adevăr, ce vă spunem, prin Cuvîntul Domnului: noi cei vii, cari vom rămînea pînă la venirea Domnului, nu vom lua-o înaintea celor adormiți."(1 Tes. 4,15) "Căci Fiul omului are să vină în slava Tatălui Său, cu îngerii Săi; și atunci va răsplăti fiecăruia după faptele lui." (Mat.16,27) Acest verset nu există nici în versiunea Sinodală, nici în Cornilescu. Din ce Biblie este. Te-am mai rugat să dai referința ca să te pot verifica. Nu mai am niciun pic de încredere în tine! |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
http://www.bibliaortodoxa.ro/carte.php?cap=31&id=32 Iesirea 31:14. Deci cand citim Apoi, slăbind, Avraam a murit la bătrâneți adânci, sătul de zile și s-a adăugat la poporul său. citim de fapt Avraam a murit si a murit ? Iar sufletele care nu se adauga nu mai mor ? Poti sa-mi dai si mie un link cu enciclopedia iudaica unde se spune ca trupurile mortilor se duc in Sheol ? |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
"Păziți deci ziua de odihnă, căci ea este sfântă pentru voi. Cel ce o va întina, acela va fi omorât; tot cel ce va face într-însa vreo lucrare, sufletul acela va fi stârpit din poporul Meu;" (Ieșirea 31,14 - versiunea Sinodală) Mulțumesc încă o dată, deoarece mi-ai furnizat un argument în plus că sufletul este persoana și că el poate fi omorât, respectiv stârpit. Adio, suflet "nemuritor"! ![]() Termenul în original într-adevăr este nephesh (suflet) și acolo unde spune că va fi omorât există o repetiție, deci hotărât că va fi omorât! Ai aici linkul. Citat:
Chiar și traducerea Septuaginta folosește aceeași expresie. Iată cum explică expresia autorii Septuagintei de la Polirom: ""s-a adăugat" sau "a fost adăugat poporului său": expresie devenită clasică pentru obștescul sfârșit. Pentru omul tradițional moartea nu este un act solitar, ci obștesc, solidar: prin moarte omul "este adăugat" unei entități colective." (Septuaginta, Polirom 2004, vol.I p.100) Citat:
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Cat priveste partea cu sufletul nemuritor chiar nu te inteleg.In opinia mea te faci de ras.Cine a sustinut vreodata ca Dumnezeu nu poate distruge un suflet ? (Dincolo de faptul ca acolo sufletul descrie omul ,e cum s-ar spune la noi : "Capul plecat sabia nu-l taie " si tu intelegi ca omul e un cap ). Te-am intrebat despre Sheol pentru ca eu gasisem chestia asta in Enciclopedia aia : As long as the soul was conceived to be merely a breath ("nefesh"; "neshamah"; comp. "anima"), and inseparably connected, if not identified, with the life-blood (Gen. ix. 4, comp. iv. 11; Lev. xvii. 11; see Soul), no real substance could be ascribed to it. As soon as the spirit or breath of God ("nishmat" or "ruaḥ ḥayyim"), which was believed to keep body and soul together, both in man and in beast (Gen. ii. 7, vi. 17, vii. 22; Job xxvii. 3), is taken away (Ps. cxlvi. 4) or returns to God (Eccl. xii. 7; Job xxxiv. 14), the soul goes down to Sheol or Hades, there to lead a shadowy existence without life and consciousness. Deci in opinia asta suflarea de viata tine trupul si sufletul impreuna iar sufletul e cel ce se duce in Sheol unde existenta lui e inconstienta. http://www.jewishencyclopedia.com/articles/8092-immortality-of-the-soul |
#8
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
L-a văzut pe cel ce se dădea drept Samuel. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Despre moarte si pomenirea mortilor | AnnaEnache | Intrebari utilizatori | 42 | 13.06.2012 09:43:28 |
SA VORBIM DESPRE URA,PEDEAPSA SI MOARTE. | bitza | Generalitati | 28 | 20.03.2011 02:05:27 |
Despre viata de dupa moarte | georgian_osa | Din Noul Testament | 30 | 14.03.2010 18:49:29 |
Marturii despre moarte | Iustin44 | Generalitati | 14 | 31.03.2009 23:59:56 |
despre randuielile de la moarte cuiva si parastase | mara2008 | Generalitati | 1 | 20.05.2008 15:07:31 |
|