![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Daca Domnul a zis sa ne iertam vrajmasii, sa ii iubim si sa ne rugam pentru ei, si a dat El insusi exemplu de cum se face, inseamna ca asa trebuie facut, iar daca asta vi se pare fanatism orb, pai cu atat mai bine, ne incadram perfect in cuvintele Bibliei care zice ca cei intelepti trebuie sa se faca pe sine insisi nebuni. Nebuni de Hristos, se intelege ![]() |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Toata aceasta discutie este, repet, off-topic. Revenind on-topic, ce am avut de spus cu privire la nebunia mentalitatii de "mantuit garantat privind cu dispret la nefericitii damnabili" am spus deja. Cu o ultima precizare: asa cum pentru fiecare din noi, fiinta iubita, setul personal de amintiri, etc. sunt lucruri/fiinte scumpe, si stie, ca in forma lor unica, ii sunt doar propriei persoane incredintate, tot asa ar trebui sa ne privim unicitatea credintei. Mantuirea la ortodocsi? Desigur, pentru un bun ortodox, mantuirea e doar in ortodoxie. Pentru un bun catolic, catolicitatea Bisericii asigura accesul la mantuire (NU mantuirea garantata), pentru ca notiunea de catolicitate exprima macar intentia de implinire a poruncii lui Isus privind ducerea Evangheliei la marginile Pamantului. In ce ii priveste pe protestanti, ei stiu mai bine, cum se relationeaza cu Dumnezeu, in mod personal, in baza Sfintei Scripturi. (Si ei sunt extrem de ferventi misionari). Si asa mai departe, pentru fiecare ramura a Bisericii... Asa cum ne iubim mantuirea sufletului propriu, asa trebuie sa ne iubim credinta proprie. Si asa cum dorim si pretuim si mantuirea celorlalti semeni, asa si credintele altora trebuie pretuite, NU LA MODUL AUTORELATIVIZANT DOGMATIC, ci la cel empatic, stiind ce poate insemna credinta fratelui nostru pentru propriul suflet. CINE SUNT EU SA JUDEC CREDINTA ALTUIA? Last edited by Theodor_de_Mopsuestia; 01.07.2011 at 22:29:08. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Si cum sunteti catolic, stiti ca intr-una din aparitiile sale exact asta zicea si Sfanta Fecioara, ca nu prea mai sunt oameni generosi care sa se aduca jertfa pe sine pentru pacatele celorlalti... Sau poate dvs considerati ca vrajitorii si franc-masonii sunt mai puternici decat Domnul Iisus si ca atare este imposibil sa mai poata fi salvati in vreun fel, scapati de cel rau, si adusi pe calea cea buna? In acest caz, v-ati intrebat de ce ii mai tine Dumnezeu pe pamant? Sau poate ii tine ca sa aiba si calaii din ce isi castiga painea? Last edited by Adriana3; 02.07.2011 at 00:01:07. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Proliferarea pacatului atrage dupa sine pedeapsa lui Dumnezeu. E normal ca in acest scop, Dumnezeu sa se foloseasca masoni si de vrajitori. Cei care se lasa atrasi in diverse curse ale acestora isi risca mantuirea. Cei care opun rezistenta si isi mentin credinta, chiar daca sufera vremelnic pe plan material, moral, politic, sau prin mucenicie, sunt ai lui Dumnezeu. Mandria omului contemporan este de-a dreptul draceasca. Sursele de informare sunt multe si fiecare este preocupat sa-si apere in primul rand orgoliul si eventual interesele si apoi, daca mai ramane loc, Adevarul. Mantuirea se obtine greu chiar si de catre cei care sunt botezati ortodox. Nu este ca o cutie imensa cu bomboane pe care Cineva s-o imparta dupa judecati lumesti. Asa ca noi, care o cautam trebuie sa ne punem serios problema daca ne vom mantui in primul rand noi insine. Caci nu ni se cuvine nimic. Cine nu-si doreste sa se mantuiasca poate fi eventual trezit, daca ingaduie Dumnezeu, sa-si doreasca si el. E ca in bancul cu tinerii care voiau s-o ajute pe o batranica sa treaca strada. Ei voiau s-o ajute, erau saritori, dar batranica n-avea chef sa treaca strada. Cine are puterea economica are multe surse de informare in masa cu ajutorul carora se reediteaza fenomenul Pitesti la scara mondiala. Se face, adica , un fel de reeducare care asociaza pacatul cu modernismul. Odata atrasi in pacate de moarte duhovniceasca, e nevoie de mare pocainta pentru a redeveni placuti lui Dumnezeu. Deci acum nu mai zice nimeni ca nu este Dumnezeu, ci doar se declara ca pacatul e in ton cu moda acestui veac. Dupa ce a cazut in pacat prea mult si s-a indepartat de Dumnezeu, i se spune ca religia ortodoxa e prea rigida, ca exista si alte credinte si, daca omul se indaratniceste, i se arata eventual inregistrari video compromitatoare menite sa-l arunce in deznadejde: ,,Uite ce ai facut! Pai tu mai esti crestin?" Daca atunci are puterea de a se pocai si in fata lumii si in fata lui Dumnezeu, omul poate fi salvat. Daca nu, atunci merge inainte pe calea cea rea, inmultind el insusi raul: După ecumenism vine satanismul Last edited by antoniap; 13.07.2011 at 15:42:14. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Biserica Ortodoxa este ecumenista.Sa inteleg ca nu sunteti ortodoxa sau sunteiti impotriva Bisericii Ortodoxe?Atunci ce religie ar trebui sa fim?
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Bisericii Ortodoxe i se cere sa fie ecumenista. Iar aici chiar si crestinul de rand are un cuvant de spus. Daca un ierarh vrea sa sara intr-o groapa e alegerea lui. Dar sa nu ma traga si pe mine dupa el. Trag nadejdea ca inca mai exista preoti care nu impartasesc ideile ecumeniste.
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Last edited by tara tara vrem ostas; 24.07.2011 at 12:17:06. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ecumenismul este altceva, este o conceptie, miscare religioasa. Biserica Ortodoxa nu poate fi o conceptie, poate doar sa adere la acea conceptie, sa o impartaseasca. Asa cum reiese si din declaratiile sinoadelor unor BO, toate BO din tarile ortodoxe participa la miscarea ecumenica doar pentru a promova ortodoxia si a face cunoscut adevarul. Pentru ca si alti credinciosi si alte culte sa afle adevarul si sa vina/revina la ortodoxie. Nu adera la conceptii eronate, de tipul relativismului religios, dovada ca de cand participa la miscarea ecumenica nu a schimbat nici macar un cuvant din doctrina si dogma sa. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
....imi e imposibil sa nu fac apropierea dintre genul asta de mentalitate, de un subiectivism foarte teluric si quasi-partinic chiar, si gandirea de negustor "veniti la noi doar; noi vindem marfa buna, concurenta va inseala, etc.".
Sunt multi ortodocsi pe care ii privesc cu profund respect si veneratie, inclusiv sfinti, chiar si sfinti de dupa schisma. Protestantii au o incredere imensa in Cuvantul Domnului si in Jertfa Rascumparatoare. Nu am, sincer, credinta profunda a unor protestanti, inclusiv a unora depe forum. Cand citesc articole si postari scrise de acestia, credinta lor ma copleseste. Nu POT si nu am cum sa ii gandesc macar ca "eretici", "anatema", etc. Deci marketingul eclesiologic e doar o gaselnita politica. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Mantuirea ortodoxa-mantuirea protestanta | Ioana-Andreea | Secte si culte | 77 | 16.11.2013 22:42:56 |
Mantuirea | Tartaruga | Dogmatica | 413 | 11.09.2012 03:18:26 |
Mantuirea | danyel | Despre Biserica Ortodoxa in general | 1 | 24.12.2006 22:39:15 |
|