Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserica Romano-Catolica
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 22.06.2011, 11:48:55
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Theodor_de_Mopsuestia Vezi mesajul
Si apropos de pedofilie, d-le Catalin: e un argument strict polemic. Nu are nimic duhovnicesc. Ba chiar l-as numi jenant. V-ati intrebat vreodata de ce in Athon nu sunt lasati tinerii imberbi sau, intr-o vreme, femelele unor animale domestice? Nu cumva fiindca preacuviosii Varzuvie si Pramatie erau atat de slabi incat cadeau mai jos decat mireanul desfranat din euroinfernul citadin actual? Si deci trebuiau protejati de propria slabiciune... Si inca ceva, ce se vede dincolo de tot balamucul asta polemic si subiectiv: daca un frate crestin, preot sau mirean, cade in plasa Dusmanului, si comite un pacat de moarte, oamenii decenti si delicati nu trebuie sa ia asta ca argument apologetic serios impotriva "credintei adverse". Iti trebuie o oarece profunzime sa vezi asta, eh? Ei bine, eu insumi am comis, chiar acum cateva randuri, marlania. Insa, surpriza! era un raspuns la atacul dvs. Cu aceeasi moneda. Sper sa nu mai fie nevoie.
Din punctul meu de vedere nu e deloc argument polemic si jenant, e exact raspunsul la ceea ce ati spus dvs. Dvs. ati spus ca ierarhii ortodocsi nu pot da un raspuns coerent si ferm puhoiului desfraului si apostaziei, in timp ce Vaticanul isi face treaba si ridica vocea!
Iar eu am raspuns ca e ilar, pentru ca tocmai BC se confrunta cu aceste lucruri in proportii mult mai mari. Nu e vorba numai de faptasi, ci si de acoperirea faptei de catre episcopi. Acum mai mult timp am vazut chiar un documentar in care se prezenta o circulara data chiar de Vatican care mentiona ca aceste abateri sa nu fie cumva aduse la lumina, din cauza probabil a pierderii credibilitatii BC (documentarul nu era ortodox).
Vedem cum BO este perfecta chiar si in aceste mici canoane, date la sinoadele ecumenice, ca preotii sa fie casatoriti. Pentru ca daca nu se intampla asa apar mult mai multe ispite in lume.
La manastire e altceva, acolo nu e o viata de lume. De aceea la Muntele Athos nu se permite intrarea femeilor, pentru ca traitorii si calugarii care cauta o viata imbunatatita sa nu fie tulburati nici macar de ganduri. Pentru ca ispitele pentru ei sunt mult mai mari decat pentru mireni, fiind pe o treapta mai sus spre desavarsire. Putem citi in amanunt despre acestea in vietile sfintilor, pateric, etc., pentru ca am observat ca la catolici se stiu doar vietile sfintilor de dupa schisma, parca nici n-ar fi existat si sfinti in primul mileniu. Probabil la greco-catolici e altfel, ei avand calendarul ca si noi.
P.S. Am citit ieri pe net despre personajul al carui nume l-ati ales, a fost un eretic condamnat la unul din sinoadele ecumenice. De ce ati ales acest nick?
P.P.S. Dvs. ati facut intrarea in problemele acestea care tin mai mult de lumesc, de partea umana a Bisericii. Fiind oamnei toti pot gresi. Important e ca partea divina sa fie divina.

Last edited by catalin2; 22.06.2011 at 11:52:45.
  #2  
Vechi 22.06.2011, 12:32:29
Theodor_de_Mopsuestia
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Primo: oamenii casatoriti, fie si preoti, se concentreaza, inclusiv instinctiv, cum e si normal, in primul pe viata de familie. Foarte sunt unii care reusesc, prin sfintenie, sa faca un echlibru intre crucea familiei si cea a preotiei. De cele mai multe ori, devin niste afaceristi, sau niste mireni in sutana.
Secundo: Theodor de Mopsuestia a fost un episcop cu viata sfanta, prieten personal apropiat al Sf. Ioan Hrisostom, si care a avut niste viziuni hristologice si soteriologice foarte originale si indraznete. Miseleste, monofizitii egipteni, obsedati de "erezia scolii antiohiene", folosindu-se literalmente de nurii Teodorei in alcovul imparatului Justinian, au regizat condamnarea sa la indoielnicul sinod al cincilea ecumenic, din 553, la care si Sfantul Parinte Vigilius a fost bruscat. E mult de povestit pe tema asta. Sinistru cum o institutie, la un congres/conciliu sa condamne si persoana unui om decedat. Nu era suficient sa condamne doar tezele sale?! Eu ma regasesc, da, in modul sau de a privi hristologia si soteriologia (avea o soteriologie undeva intre dogma purgatoriului si apocatastaza). Indirect, alaturi de parintele sau spiritual, Diodorus din Tars, a prefigurat scolastica. Si ii admir foarte mult pe mult-hulitii nestorieni. Sunt un model, chiar Sfantul Ioan Paul al II-lea a numit Biserica Asiriana a Rasaritului "Biserica Martirilor", alaturi de biserica-sora, caldeeana, cea unita cu Biserica-Mama Romana.
Tertio: Biserica este predominat umana, din pacate. Se vede asta cu ochiul liber, la toate confesiunile. De aceea vorbesc despre aspectel umane, in primul rand. In alta ordine de idei, am urmarit polemica dvs. cu dl. Erethorn. Dl. Erethorn este "un domn", cum se spune in popor, si are o cantitate uriasa de rabdare si decenta. Eu, marturisesc cu regret, nu am aceste calitati ale domniei sale, sau ale d-lui Mihnea Dragomir, sau ale d-nei Nutucutu, sau ale d-nei Adriana3. Dansii si dansele observ ca au mare rabdare cand li se aduc aceleasi argumente care au deja raspuns, iar si iar. Eu sunt mai...putin rabdator, sa zic asa.
  #3  
Vechi 22.06.2011, 12:55:25
N.Priceputu
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Theodor_de_Mopsuestia Vezi mesajul
oamenii casatoriti, fie si preoti, se concentreaza, inclusiv instinctiv, cum e si normal, in primul pe viata de familie. Foarte sunt unii care reusesc, prin sfintenie, sa faca un echlibru intre crucea familiei si cea a preotiei. De cele mai multe ori, devin niste afaceristi, sau niste mireni in sutana.
Argumente pro sau contra căsătoriei preoților se pot găsi multe, și de o parte, și de cealaltă. Cred că mai bine ar fi să se accepte și căsătoria, și necăsătoria lor. Cei care eșuează în misiunea lor păstorească nu o fac din cauză că sunt căsătoriți sau din cauză că nu sunt, ci din cauză că nu au vocație. Dacă vocația ar deveni principalul criteriu de selecție al preoților, problemele ar fi mult mai puține.
  #4  
Vechi 22.06.2011, 13:09:46
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Theodor_de_Mopsuestia Vezi mesajul
Primo: oamenii casatoriti, fie si preoti, se concentreaza, inclusiv instinctiv, cum e si normal, in primul pe viata de familie. Foarte sunt unii care reusesc, prin sfintenie, sa faca un echlibru intre crucea familiei si cea a preotiei. De cele mai multe ori, devin niste afaceristi, sau niste mireni in sutana.
Secundo: Theodor de Mopsuestia a fost un episcop cu viata sfanta, prieten personal apropiat al Sf. Ioan Hrisostom, si care a avut niste viziuni hristologice si soteriologice foarte originale si indraznete. Miseleste, monofizitii egipteni, obsedati de "erezia scolii antiohiene", folosindu-se literalmente de nurii Teodorei in alcovul imparatului Justinian, au regizat condamnarea sa la indoielnicul sinod al cincilea ecumenic, din 553, la care si Sfantul Parinte Vigilius a fost bruscat. E mult de povestit pe tema asta. Sinistru cum o institutie, la un congres/conciliu sa condamne si persoana unui om decedat. Nu era suficient sa condamne doar tezele sale?! Eu ma regasesc, da, in modul sau de a privi hristologia si soteriologia (avea o soteriologie undeva intre dogma purgatoriului si apocatastaza). Indirect, alaturi de parintele sau spiritual, Diodorus din Tars, a prefigurat scolastica. Si ii admir foarte mult pe mult-hulitii nestorieni. Sunt un model, chiar Sfantul Ioan Paul al II-lea a numit Biserica Asiriana a Rasaritului "Biserica Martirilor", alaturi de biserica-sora, caldeeana, cea unita cu Biserica-Mama Romana.
Tertio: Biserica este predominat umana, din pacate. Se vede asta cu ochiul liber, la toate confesiunile. De aceea vorbesc despre aspectel umane, in primul rand. In alta ordine de idei, am urmarit polemica dvs. cu dl. Erethorn. Dl. Erethorn este "un domn", cum se spune in popor, si are o cantitate uriasa de rabdare si decenta. Eu, marturisesc cu regret, nu am aceste calitati ale domniei sale, sau ale d-lui Mihnea Dragomir, sau ale d-nei Nutucutu, sau ale d-nei Adriana3. Dansii si dansele observ ca au mare rabdare cand li se aduc aceleasi argumente care au deja raspuns, iar si iar. Eu sunt mai...putin rabdator, sa zic asa.
1. Parintii de la sinoadele ecumenice cred ca stiau mai bine ce spun, decat ce ne gandim noi. Se spune ca pofta carnala e cea mai puternica, de aceea nici credinciosului nu i se recomnda sa ramana in lume necasatorit, ci daca vrea sa mearga la manastire. Aceasta trebuie stavilita in primul rand, pentru ca naste alte si alte probleme.
2. Bun, in cazul acesta sustineti ceva diferit si fata de ceea ce sustine BC. Bc recunoaste cele sapte sinoade si hotararile lor, iar pe monofiziti ii considera eretici.
3. Biserica este divino-umana, nu se poate amesteca una cu alta. Doar Bc a facut asta, transferand din partea divina (infailibilitatea ) si oamenilor.
In al doilea rand, legat de userii catolici, fiecare isi apara puii cum se spune. Am fost mult timp pe forumul catolic si am cunoscut si catolici care nu sunt agresivi. Asadar nu impartasesc opinia legata de Dl.Erethorn, dar nefiind de fata nu are rost sa comentez altceva. Despre Adriana mi-am exprimat parerea.
  #5  
Vechi 23.06.2011, 01:49:30
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
1. Parintii de la sinoadele ecumenice cred ca stiau mai bine ce spun, decat ce ne gandim noi. Se spune ca pofta carnala e cea mai puternica, de aceea nici credinciosului nu i se recomnda sa ramana in lume necasatorit, ci daca vrea sa mearga la manastire. Aceasta trebuie stavilita in primul rand, pentru ca naste alte si alte probleme.
2. Bun, in cazul acesta sustineti ceva diferit si fata de ceea ce sustine BC. Bc recunoaste cele sapte sinoade si hotararile lor, iar pe monofiziti ii considera eretici.
3. Biserica este divino-umana, nu se poate amesteca una cu alta. Doar Bc a facut asta, transferand din partea divina (infailibilitatea ) si oamenilor.
In al doilea rand, legat de userii catolici, fiecare isi apara puii cum se spune. Am fost mult timp pe forumul catolic si am cunoscut si catolici care nu sunt agresivi. Asadar nu impartasesc opinia legata de Dl.Erethorn, dar nefiind de fata nu are rost sa comentez altceva. Despre Adriana mi-am exprimat parerea.
Deci daca dl Erethorn nu-i de fata, nu comentezi, dar daca Adriana nu-i de fata poti sa iti exprimi ce parere doresti. Ce sa inteleg din aceasta discriminare?
  #6  
Vechi 23.06.2011, 00:05:03
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Din punctul meu de vedere nu e deloc argument polemic si jenant, e exact raspunsul la ceea ce ati spus dvs. Dvs. ati spus ca ierarhii ortodocsi nu pot da un raspuns coerent si ferm puhoiului desfraului si apostaziei, in timp ce Vaticanul isi face treaba si ridica vocea!
Iar eu am raspuns ca e ilar, pentru ca tocmai BC se confrunta cu aceste lucruri in proportii mult mai mari. Nu e vorba numai de faptasi, ci si de acoperirea faptei de catre episcopi. Acum mai mult timp am vazut chiar un documentar in care se prezenta o circulara data chiar de Vatican care mentiona ca aceste abateri sa nu fie cumva aduse la lumina, din cauza probabil a pierderii credibilitatii BC (documentarul nu era ortodox).
Vedem cum BO este perfecta chiar si in aceste mici canoane, date la sinoadele ecumenice, ca preotii sa fie casatoriti. Pentru ca daca nu se intampla asa apar mult mai multe ispite in lume.
La manastire e altceva, acolo nu e o viata de lume. De aceea la Muntele Athos nu se permite intrarea femeilor, pentru ca traitorii si calugarii care cauta o viata imbunatatita sa nu fie tulburati nici macar de ganduri. Pentru ca ispitele pentru ei sunt mult mai mari decat pentru mireni, fiind pe o treapta mai sus spre desavarsire. Putem citi in amanunt despre acestea in vietile sfintilor, pateric, etc., pentru ca am observat ca la catolici se stiu doar vietile sfintilor de dupa schisma, parca nici n-ar fi existat si sfinti in primul mileniu. Probabil la greco-catolici e altfel, ei avand calendarul ca si noi.
P.S. Am citit ieri pe net despre personajul al carui nume l-ati ales, a fost un eretic condamnat la unul din sinoadele ecumenice. De ce ati ales acest nick?
P.P.S. Dvs. ati facut intrarea in problemele acestea care tin mai mult de lumesc, de partea umana a Bisericii. Fiind oamnei toti pot gresi. Important e ca partea divina sa fie divina.
Si ce parere ai Catalin de Sf. Ap. Pavel care nu era casatorit, a trait in lume si nu pe munte, a sfatuit ca oamenii sa ramana ca si el, necasatoriti, insa daca cineva arde atunci mai bine sa se casatoreasca. Ce parere ai de acest apostol si sfatul lui? Nu a zis ca cel care arde sa se ascunda pe munte ci sa se insoare...
Si ce parere ai de greco-catolici unde preotul poate fi casatorit? Si ei sunt perfecti ca si ortodocsii?

Last edited by Adriana3; 23.06.2011 at 00:08:32.
Subiect închis

Tags
primatul papal, roma, vatican

Thread Tools
Moduri de afișare