![]() |
![]() |
|
|
|
|||||||
| Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
Despre ierarhia din interiorul ei se pare insa ca nu prea aveti cunostinta. Spre informarea dumneavoastra: exista diaconi, presbiteri si pastori. Citat:
Este posibil ca Anania sa fi ajuns preot sau episcop. Dar in momentul in care si-a pus mainile peste Saul el era inca ucenic. Asa este scris. |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Citat:
....mi-au creat probleme si la propriu si la figurat.... Aia nu-i ierarhie sacramentala, ci ierarhie administrativa....cum avem noi: citet, paraclisier, gropari...etc. Fie ca era preot, episcop sau ucenic, totusi era slujitor al Domnului...deci, mandatat sa puna mainile peste Saul... |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
Citat:
In mod obisnuit cei care si-au pus mainile au fost Apostolii. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
....sa nu uitam ca Filip (unul din cei 7 diaconi) "l-a nascut din apa si din Duh" pe famenul Etiopian...si nu era nici Apostol, ucenic, episcop, preot ...era diacon......
|
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
Nasterea din nou e o nastere spirituala si un om nu poate naste spiritual alt om, doar Dumnezeu o poate face. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
Citat:
Tu vb dpdv NP-penticostal, iar eu ortodox. La noi, cel ce se boteaza este nascut din nou, la viata, impreuna cu Hristos. La voi, nasterea din nou inseamna: sa nu bei , sa nu fumezi, sa nu fii ortodox, etc....cat despre mandrie...nici ca se vb la voi, ea este o VIRTUTE NP. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
Eu cu toti care am vb si i-am intrebat un lucru nu mi-au putut raspunde. Poate o faci tu. Intrebarea mea era de ce atatia oameni care sunt botezati, deci nascuti din nou din punctul ortodox de vedere, traiesc in pacat. Unde e nasterea din nou?Cum poate un om care ,teoretic, are Duhul Sfant sa traiasca in pacat fara nici o problema? In Luca uite ce spune Hristos: "Căci nu este pom bun care să facă roade rele și, iarăși, nici pom rău care să facă roade bune. Căci fiecare pom se cunoaște după roadele lui. Că nu se adună smochine din mărăcini și nici nu se culeg struguri din spini." Iar Iacov spune urmatoarele: "Oare izvorul aruncă din aceeași vână, și apa dulce și pe cea amară? Nu cumva poate smochinul, fraților, să facă măsline, sau vița de vie să facă smochine? Tot așa, izvorul sărat nu poate să dea apă dulce." Ai prins ideea, poate omul care are Duhul Sfant sa traiasca in pacat de parca Dumnezeu nu ar fi dat nici o porunca? Unde e evidenta nasterii din nou? |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Citat:
Dacă Anania ar fi avut într-adevăr putere de la Dumnezeu de a săvârși primirea darului Duhului Sfânt, așa cum aveau sfinții apostoli direct de la Dumnezeu, atunci el ar fi făcut așa ceva. Însă el nu avea o asemenea putere, pe când sfinții apostoli o aveau și și-o exercitau oridecâteori era cazul. Anania însă nu avea putere de la Dumnezeu pentru a face așa ceva; el nu a făcut să pună în practică o hotărâre luată de Dumnezeu (Fapte 9:15-16). Spre deosebire însă de Anania, sfinții apostoli, inclusiv sfântul Pavel, aveau puterea ca prin rugăciuni și punerea mâinilor să împărtășească darul Sfântului Duh celor botezați, pe când Anania nu avea această putere apostolică. Anania a fost ales de Dumnezeu pentru că probabil nu erau apostoli în Damasc atunci când Pavel a fost orbit, însă faptul că el nu a mai făcut nici o lucrare de împărășire a darului Duhului Sfânt arată faptul că el nu avea o astfel de putere, iar în cazul cu Saul el a fost doar un instrument prin care Dumnezeu Și-a desăvârșit în chip vizibil hotărârea pe care deja o luase de a Îl trimite pe Saul apostol al lui Hristos. Diferența între Anania și sfinții apostoli, printre care și Pavel, este aceea că sfinții apostoli aveau puterea ca să împărtășească darul Duhului Sfânt oricând celor botezați, pe când Anania a fost doar folosit de Dumnezeu, o singură dată, pentru a desăvârși în chip vizibil alegerea în rang de apostol de care a beneficiat Saul direct de la Iisus Hristos. Deosebirea este deci fundamentală, pentru că sfinții apostoli aveau această putere de a împărtăși darul Duhului Sfânt celor noi botezați, pe când Anania nu avea această putere nci dacă ar fi stat în limbă. Dacă Anania ar fi avut putere de la Dumnezeu pentru a împărtăși darul Duhului Sfânt unor noi botezați el ar fi făcut-o și ar fi făcut-o în alte cazuri de convertiți, însă el nu avea această putere spre deosebire de sfinții apostoli. |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Citat:
"Iar când au crezut lui Filip, care le propovăduia despre împărăția lui Dumnezeu și despre numele lui Iisus Hristos, bărbați și femei se botezau. Iar Simon a crezut și el și, botezându-se, era mereu cu Filip. Și văzând semnele și minunile mari ce se făceau, era uimit. Iar apostolii din Ierusalim, auzind că Samaria a primit cuvântul lui Dumnezeu, au trimis la ei pe Petru și pe Ioan, care, coborând, s-au rugat pentru ei, ca să primească Duhul Sfânt. Căci nu Se pogorâse încă peste nici unul dintre ei, ci erau numai botezați în numele Domnului Iisus. Atunci își puneau mâinile peste ei, și ei luau Duhul Sfânt." (Fapte 8:12-17) Intrebarea care se ridica e urmatoarea: de ce au trebuit sa vina apostolii tocmai de la Ierusalim ca sa puna mainile peste cei din Samaria?De ce Filip nu putea sa isi puna mainile peste ei?Doar el i-a botezat. Raspunsul e simplu, darul acesta de a transmite Duhul Sfant s-a sfarsit cu generatia apostolilor, ceilalti de dupa ei nu au mai putut transmite Duhul Sfant. |
![]() |
| Thread Tools | |
| Moduri de afișare | |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Arsenie Boca si Sfanta Taina a botezului | alynna | Biserica Ortodoxa Romana | 22 | 10.05.2013 09:28:51 |
| Care este sensul Botezului Domnului? | Florin-Ionut | Botezul | 33 | 07.01.2013 16:38:30 |
| Taina Botezului in cadrul Sfintei Liturghi | georgeval | Botezul | 22 | 22.02.2012 00:08:48 |
| Taina Botezului în Filocalie | NECTARIE | Botezul | 6 | 23.11.2011 16:34:34 |
|
|