![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
|||||||||
|
|||||||||
![]()
Și în zilele noastre e la fel: se predică adulților [eventual copiilor], nu bebelușilor.
Citat:
"Ei auzind acestea, au fost pătrunși la inimă și au zis către Petru și ceilalți apostoli: Bărbați frați, ce să facem?" (Fapte 2,37) Observați în textul de mai sus pașii logici până la pocăință și botez, pași pe care un prunc de câteva zile nu-i urmează și nici nu poate: Ei trebuie să audă predica pocăinței, trebuie să fie impresionați de mesajul Evangheliei, apoi să solicite lămuriri și în final să ia o decizie. Citat:
Citat:
În aceeași măsură nu spune clar "vă botezați ca prunci"- idee care fie vorba între noi, e un nonsens. Pruncii sunt duși să fie botezați, nu se botează [ei înșiși, de bună voie]. Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Încrederea consistă în convingerea că Dumnezeu mântuiește pe pruncii creștinilor și fără a fi botezați. Dovedim neîncredere când suntem torturați de ideea că vai să nu moară copilul nebotezat! Ca și cum Dumnezeu este forțat de o apă amestecată cu busuioc să mântuiască pe cineva. Vă spun un secret: nici măcar diavolul nu poate fi învins cu agheasmă. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Sfintii aportoli la inceput au avut o munca imensa. Normal ca se botezau multi adulti. Era inceputul si era foarte greu sa lamuresti adultii sa se boteze, sa creada in noua lege, trebuia sa ii indemni sa se schimbe prin pocainta. Astazi nu mai este necesar asta. Si atunci si acum pocainta a insemnat dreapta credinta, pazirea legilor crestine, faptele bune. Astazi te nasti in legea crestina, pazita de parinti, de aceea isi boteaza copiii pentru a fii in lege si nu i n afara ei. Apoi copiii pot creste de mici in pocainta, prin indrumarea parintilor si preotului. Cum adica sa fie oamenii constienti de pasul ce il fac? Puneti la indoiala faptul ca botezul este cumva un pas gresit? Iata aici ispitirea clara a Diavolului. Hai sa spunem omului, sa fie constient de botezul sau, sa-l smintim, sa ii trezim in el pacatul mandriei. Ce zice Diavolul: omul se mandreste si zice: sigur, cum indrazneste parintele meu sa ma boteze fara voia mea? Eu hotarasc asta. Si iata la fel ca sarpele care a ispitit pe Eva, omul e ispitit de diavol si prin pacatul mandriei se pierde de pe calea cea dreapta. Frumos siretlic infaptuit de diavol. Ba mai mult cel care se pierde de pe calea cea dreapta devine cel mai vasnic aparator al diavolului si luptator de cucerire de noi suflete. Asta esti dumneata astazi. Cum puteti sa spuneti o aberatie atat de imensa, ca pentru toti apostolii pocainta a fost trecerea la secta crestina? Iar ispitesti Diavole? Unde scrie in Biblie ca au lepadat legea veche? Oare nu pazim si astazi poruncile? oare nu ne mangaiem sufletele si astazi cu Psalmii lui David? Iisus a venit si a spus: pe langa legea veche mai vin eu cu una cea a bunatatii, a blandetii, a dragostei aproapelui, a intoarcerii celuilalt obraz. Este aceasi credinta care doar a mai adaugat alaturi termenul de crestin care vine de la faptul ca pe langa Dumnezeu mai credem si in Iisus Hristos. Urata rastalmacire spre smintire, o faceti sectantilor. Iisus nu a infiintat o secta cum va exprimati. Nu a indemnat apostolii si omenirea sa schimbe religia in care s-a nascut. I-a invatat sa respecte poruncile, sa se schimbe in oameni buni, sa faca fapte bune, sa fie credinciosi si iubitori. Indemnul ce il faceti, sa auda , sa gandeasca, sa creada, sa decida, ne duce usor cu gandul la Toma necredinciosul. Necredinta e un mare pacat. Sa nu botezam copiii, ca trebuie sa decida ei. Ce sa decida? Botezul care este dat, stiut, clar, spus, si pe care oricum il face? iata un mijloc de a putea acapara cat mai multi crestini. vai voua sectantilor. Dati-ne inapoi termenul de pocait, nu il mai terfeliti, multumiti-va cu sectant si atat. Nu folositi ceva ce nu e al vostru. Credeti, pocaiti-va si va botezati era aplicat la vremurile acelea cand nimeni nu era botezat. Astazi oamenii sunt crestini prin nastere, daca se nasc in familie crestina, lucrurile sunt deja schimbate fata de vremurile de atunci. Ps: lasa schisma in pace ca nu e ea de vina ca tu ratacesti pe cai gresite. Si apropo: de unde ai marele secret, cu aghiasma si diavolul? de stii ca nu poate fii invins prin agheasma? stai cu diavolul la masa si inveti de la el? ti-a spus el ca nu se teme de aghiasma? stii ce e aghiasma si ce inseamna? dupa cum te-ai exprimat nu stii. |
#3
|
||||||||||
|
||||||||||
![]() Citat:
"Prin urmare, credința este din auzire, iar auzirea prin cuvântul lui Hristos." (Rom.10,17) Citat:
Citat:
"Că iată întru fărădelegi m-am zămislit și în păcate m-a născut maica mea." (Ps. 50,6) Nu ne naștem creștini, ci devenim creștini prin actul credinței și al botezului. Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
La botez nu se folosește agheasmă (apă sfințită)? Amară ironia când bebelușul primește și numele de botez Grigore... |
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
#5
|
|||||
|
|||||
![]()
Asta am spus și eu.
Asta n-am spus. Decizia pentru botez vine prin credință. Decizie și credință lipsă la un prunc de câteva zile. O dată trebuie lămurit, o dată nu trebuie: hotărâți-vă . Citat:
Citat:
![]() Citat:
O dată ne naștem creștini, o dată nu. Hotărâți-vă și în privința aceasta. Citat:
Citat:
Să fie sănătos și... vigilent. Însă botezul infantil se face tot după principiul "Vrei-nu vrei, bea Grigore agheasmă!" Bâldâbâc! |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Botezul nu trebuie lamurit. Este spus clar in Biblie, fara el nu primesti Imparatia lui Dumnezeu.
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Psalmii lui David sunt cu mult inaintea venirii lui Iisus si deci implicit al Botezului. Versetul respectiv se refera clar la pacatul facut de Eva in momentul cand a ascultat de sarpe - la pacatul stramosesc. Nu putea sa se refere la botez pentru ca nici nu exista notiunea de botez atunci. Nu ne nastem crestini, dar purtam in noi, la nastere, asa cum zice mai sus Psalmistul, pacatul stramosesc. De aceea botezam copiii ca sa indepartam: faradelegea si pacatele in care m-a nascut maica mea. Prin asta copiii nostri devin crestini, iar mai tarziu, cand incep sa priceapa invata si adevarata credinta. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Citat:
agheasma vine de la grecescul αγιος - aghios care inseamna sfant, sfintit. Termenul grecesc: αγιασμα - aghiasma - inseamna lucrarea de sfintire a apei, si fireste rezultatul acestei lucrari, apa sfintita. In neo-greaca αγιασμα - inseamna apa sfintita si αγιασμος - inseamna lucrarea de sfintire a apei. Scriptura spune "că pământul s-a închegat, la cuvântul Domnului, din apă și prin apă" (II Petru, 3, 5). Tot cu ajutorul apei "și prin apă", care e și materia Tainei botezului, Dumnezeu a creat din nou lumea, care s-a regenerat, s-a născut de sus, din nou, "din apă și din Duh" (Ioan, 3, 5). Așadar apa, ca element fundamental al Creației, fiindcă se folosește la spălarea și curățirea fizică a trupului uman sau a celorlalte corpuri materiale, este asociată și lucrării de curățire spirituală, de spălare a urmelor lăsate de păcatele și fărădelegile oamenilor. Lucrarea aceasta se face în primul rând prin apa Botezului, și apoi prin aghiazmă. Ioan 3,5: Iisus i-a raspuns: Adevarat , adevarat iti spun ca, daca nu se naste cineva din apa si din Duh, nu poate sa intre in Imparatia lui Dumnezeu. Temeiul scripturistic al aghiazmei se află în însăși pericopa Evangheliei care se citește la sfeștanie (Ioan, 5, 1-4). Aici se amintește de vindecarea slăbănogului care zăcea de 38 de ani, așteptând la scăldătoarea Vitezda tulburarea apei de îngerul Domnului care cobora o dată în an ; acolo l-a găsit Mântuitorul Hristos și l-a tămăduit. Lucrarea pe care o făcea îngerul atunci o face de atunci încoace necontenit harul Domnului, prin apa sfințită de preoții Bisericii, ori de câte ori este nevoie, după invocarea Duhului Sfânt asupra ei. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Daca ai analiza pasajul mai atent ai vedea ca nu se refera nicidecum la botez. |
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Arsenie Boca si Sfanta Taina a botezului | alynna | Biserica Ortodoxa Romana | 22 | 10.05.2013 08:28:51 |
Care este sensul Botezului Domnului? | Florin-Ionut | Botezul | 33 | 07.01.2013 15:38:30 |
Taina Botezului in cadrul Sfintei Liturghi | georgeval | Botezul | 22 | 21.02.2012 23:08:48 |
Taina Botezului în Filocalie | NECTARIE | Botezul | 6 | 23.11.2011 15:34:34 |
|