Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 14.08.2010, 15:17:12
tricesimusquintus tricesimusquintus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.822
Implicit

Citat:
În prealabil postat de dobrin7m Vezi mesajul
In zilele acelea era necesar sa se adreseze adultilor
Și în zilele noastre e la fel: se predică adulților [eventual copiilor], nu bebelușilor.

Citat:
În prealabil postat de dobrin7m Vezi mesajul
Normal ca se adresau cu expresia pocaiti-va si va botezati, nu si apoi va botezati.
Sf. apostol Petru era un om cu capul pe umeri, nu punea căruța înaintea boilor. Oamenii trebuie să fie mai întâi conștientizați de pasul pe care trebuie să-l facă, abia apoi vor alege să se boteze dacă inima lor a fost atinsă de Cuvântul lui Dumnezeu (așa cum reiese din versetul anterior):

"Ei auzind acestea, au fost pătrunși la inimă și au zis către Petru și ceilalți apostoli: Bărbați frați, ce să facem?" (Fapte 2,37)

Observați în textul de mai sus pașii logici până la pocăință și botez, pași pe care un prunc de câteva zile nu-i urmează și nici nu poate: Ei trebuie să audă predica pocăinței, trebuie să fie impresionați de mesajul Evangheliei, apoi să solicite lămuriri și în final să ia o decizie.

Citat:
În prealabil postat de dobrin7m Vezi mesajul
Sensul de pocait nu inseamna schimbarea religiei in care te-ai nascut si trecerea la o secta care se vrea adevarata
Vreți-nu vreți, pentru toți apostolii pocăința asta a însemnat: schimbarea religiei în care s-au născut și trecerea la o "sectă" adevărată, secta înființată de Domnul Iisus Hristos - secta creștină.

Citat:
În prealabil postat de dobrin7m Vezi mesajul
ci inseamna sa fii bun, sa faci fapte bune si sa traiesti in credinta cea dreapta. Se pare ca fiecare intelege si rastalmaceste cum ii cade mai bine Scriptura.
Se pare că dvs. înțelegeți și răstălmăciți Scriptura luând ca și criteriu propria definiție (bună în esență) a pocăinței. Căci un bebeluș nu poate fi nici "bun" [sau rău], nu poate avea fapte (nici bune, nici rele) și nici nu-și poate trăi credința (credință pe care nici măcar nu o poate percepe la nivel teoretic). Etimologic, pocăința [μετάνοια] înseamnă "schimbarea minții". Păi încercați să-i schimbați mintea unui bebeleuș, când el încă nici nu-și are formată propria filosofie de viață!

Citat:
În prealabil postat de dobrin7m Vezi mesajul
Nicaieri in Biblie nu spune clar , va botezati doar adulti.
În aceeași măsură nu spune clar "vă botezați ca prunci"- idee care fie vorba între noi, e un nonsens. Pruncii sunt duși să fie botezați, nu se botează [ei înșiși, de bună voie].

Citat:
În prealabil postat de dobrin7m Vezi mesajul
Generatii de oameni de atunci din secolul 1 si-au botezat copii pana astazi, nu puteti venii voi in anul 1900 sa spuneti nu mai botezati copiii ca asa am visat eu americanul X sau Y.
Fals. În primele secole creștine oamenii se botezau maturi. Și nu noi venim de la anul 1900, ci anabaptiștii de la anul 1500. Ca să fie clar.

Citat:
În prealabil postat de dobrin7m Vezi mesajul
Toti copiii din familii crestine au fost botezati de mici din anul 1 dupa Hristos si pana astazi.
Cât se poate de fals. Aveți suficiente exemple de părinți bisericești care făcând parte din familii creștine au ales să fie botezați la vârsta maturității.

Citat:
În prealabil postat de dobrin7m Vezi mesajul
Ca s-au trezit doi americani in anul 1900 deci dupa 1900 de ani de la Hristos sa zica nu mai botezam copii ca cica nu au discernamant, la ce sa aiba discernamant, punem la indoiala credinta? asteptam sa creasca mare copilul ca sa discearna? ce sa discearna? ceva ce este clar, stiut , inteles, vazut, propovaduit, si pe care voi il puneti la indoiala?
Nu se pune problema discernământului alegerii între confesiuni, sau mai exact nu ar trebui să se pună, asta e situația actuală cu puzderia de confesiuni (și nu ne învinuiți pe noi căci voi ați început schisma). Se pune problema alegerii personale și mai ales acceptarea prin credință a Domnului Hristos, lucruri pe care un prunc nu le poate face.

Citat:
În prealabil postat de dobrin7m Vezi mesajul
Care este logica voastra? nu blasfemiati voi crestinismul prin asta? adica sunteti voi mai presus de lege? adica sa cresteti si sa judecati voi insisi? ce sa judecati? Legea lui Dumnezeu?
Iarăși puneți greșit problema. Legea e într-adevăr lege și ea spune (cu privire la botez) în esență: credeți (Marc.16,16), pocăiți-vă (Fapte 2,38) și vă botezați. Vorbiți de logica noastră, dar cum arată punerea căruței înaintea boilor atunci când botezați pruncii și așteptați 12-18 ani ca ei să creadă și să se pocăiască?

Citat:
În prealabil postat de dobrin7m Vezi mesajul
Ziceti : sa nu botezati fortat, fara voia copilului. Oare poate fi Legea lui Dumnezeu vreodata fara voia cuiva?
Asta e regula lui Dumnezeu: lasă conștiința liberă. Chiar și în privința Legii Lui, cineva e liber s-o calce dacă așa alege. Dumnezeu nu forțează pe nimeni. Cel care forțează e diavolul. Mare atenție la copierea modelului lui!

Citat:
În prealabil postat de dobrin7m Vezi mesajul
La ce bun sa creasca in intuneric, si sa amani un botez care oricum se face?
Cine vă pune să-l țineți în întuneric? Învățați-l calea cea bună și când se va face mare va alege precis calea Domnului. Veți împlini astfel și comandamentul evanghelic.

Citat:
În prealabil postat de dobrin7m Vezi mesajul
Oare voi prin asta nu puneti mai presus de Dumnezeu pe Om? Unde este increderea deplina in Dumnezeu si Hristos?
Încrederea consistă în convingerea că Dumnezeu mântuiește pe pruncii creștinilor și fără a fi botezați. Dovedim neîncredere când suntem torturați de ideea că vai să nu moară copilul nebotezat! Ca și cum Dumnezeu este forțat de o apă amestecată cu busuioc să mântuiască pe cineva. Vă spun un secret: nici măcar diavolul nu poate fi învins cu agheasmă.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 14.08.2010, 20:17:28
dobrin7m's Avatar
dobrin7m dobrin7m is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.08.2010
Locație: Londra
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.926
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul
Și în zilele noastre e la fel: se predică adulților [eventual copiilor], nu bebelușilor.

Sf. apostol Petru era un om cu capul pe umeri, nu punea căruța înaintea boilor. Oamenii trebuie să fie mai întâi conștientizați de pasul pe care trebuie să-l facă, abia apoi vor alege să se boteze dacă inima lor a fost atinsă de Cuvântul lui Dumnezeu (așa cum reiese din versetul anterior):

"Ei auzind acestea, au fost pătrunși la inimă și au zis către Petru și ceilalți apostoli: Bărbați frați, ce să facem?" (Fapte 2,37)

Observați în textul de mai sus pașii logici până la pocăință și botez, pași pe care un prunc de câteva zile nu-i urmează și nici nu poate: Ei trebuie să audă predica pocăinței, trebuie să fie impresionați de mesajul Evangheliei, apoi să solicite lămuriri și în final să ia o decizie.


Vreți-nu vreți, pentru toți apostolii pocăința asta a însemnat: schimbarea religiei în care s-au născut și trecerea la o "sectă" adevărată, secta înființată de Domnul Iisus Hristos - secta creștină.

Se pare că dvs. înțelegeți și răstălmăciți Scriptura luând ca și criteriu propria definiție (bună în esență) a pocăinței. Căci un bebeluș nu poate fi nici "bun" [sau rău], nu poate avea fapte (nici bune, nici rele) și nici nu-și poate trăi credința (credință pe care nici măcar nu o poate percepe la nivel teoretic). Etimologic, pocăința [μετάνοια] înseamnă "schimbarea minții". Păi încercați să-i schimbați mintea unui bebeleuș, când el încă nici nu-și are formată propria filosofie de viață!

În aceeași măsură nu spune clar "vă botezați ca prunci"- idee care fie vorba între noi, e un nonsens. Pruncii sunt duși să fie botezați, nu se botează [ei înșiși, de bună voie].

Fals. În primele secole creștine oamenii se botezau maturi. Și nu noi venim de la anul 1900, ci anabaptiștii de la anul 1500. Ca să fie clar.

Cât se poate de fals. Aveți suficiente exemple de părinți bisericești care făcând parte din familii creștine au ales să fie botezați la vârsta maturității.

Nu se pune problema discernământului alegerii între confesiuni, sau mai exact nu ar trebui să se pună, asta e situația actuală cu puzderia de confesiuni (și nu ne învinuiți pe noi căci voi ați început schisma). Se pune problema alegerii personale și mai ales acceptarea prin credință a Domnului Hristos, lucruri pe care un prunc nu le poate face.

Iarăși puneți greșit problema. Legea e într-adevăr lege și ea spune (cu privire la botez) în esență: credeți (Marc.16,16), pocăiți-vă (Fapte 2,38) și vă botezați. Vorbiți de logica noastră, dar cum arată punerea căruței înaintea boilor atunci când botezați pruncii și așteptați 12-18 ani ca ei să creadă și să se pocăiască?

Asta e regula lui Dumnezeu: lasă conștiința liberă. Chiar și în privința Legii Lui, cineva e liber s-o calce dacă așa alege. Dumnezeu nu forțează pe nimeni. Cel care forțează e diavolul. Mare atenție la copierea modelului lui!

Cine vă pune să-l țineți în întuneric? Învățați-l calea cea bună și când se va face mare va alege precis calea Domnului. Veți împlini astfel și comandamentul evanghelic.

Încrederea consistă în convingerea că Dumnezeu mântuiește pe pruncii creștinilor și fără a fi botezați. Dovedim neîncredere când suntem torturați de ideea că vai să nu moară copilul nebotezat! Ca și cum Dumnezeu este forțat de o apă amestecată cu busuioc să mântuiască pe cineva. Vă spun un secret: nici măcar diavolul nu poate fi învins cu agheasmă.
In primul rand spuneti: se predica adultilor nu bebelusilor. ce legatura are predica cu botezul si cu bebelusii?
Sfintii aportoli la inceput au avut o munca imensa. Normal ca se botezau multi adulti. Era inceputul si era foarte greu sa lamuresti adultii sa se boteze, sa creada in noua lege, trebuia sa ii indemni sa se schimbe prin pocainta. Astazi nu mai este necesar asta. Si atunci si acum pocainta a insemnat dreapta credinta, pazirea legilor crestine, faptele bune. Astazi te nasti in legea crestina, pazita de parinti, de aceea isi boteaza copiii pentru a fii in lege si nu i n afara ei. Apoi copiii pot creste de mici in pocainta, prin indrumarea parintilor si preotului.
Cum adica sa fie oamenii constienti de pasul ce il fac? Puneti la indoiala faptul ca botezul este cumva un pas gresit?
Iata aici ispitirea clara a Diavolului.
Hai sa spunem omului, sa fie constient de botezul sau, sa-l smintim, sa ii trezim in el pacatul mandriei. Ce zice Diavolul: omul se mandreste si zice: sigur, cum indrazneste parintele meu sa ma boteze fara voia mea? Eu hotarasc asta. Si iata la fel ca sarpele care a ispitit pe Eva, omul e ispitit de diavol si prin pacatul mandriei se pierde de pe calea cea dreapta. Frumos siretlic infaptuit de diavol. Ba mai mult cel care se pierde de pe calea cea dreapta devine cel mai vasnic aparator al diavolului si luptator de cucerire de noi suflete. Asta esti dumneata astazi.
Cum puteti sa spuneti o aberatie atat de imensa, ca pentru toti apostolii pocainta a fost trecerea la secta crestina? Iar ispitesti Diavole?
Unde scrie in Biblie ca au lepadat legea veche? Oare nu pazim si astazi poruncile? oare nu ne mangaiem sufletele si astazi cu Psalmii lui David?
Iisus a venit si a spus: pe langa legea veche mai vin eu cu una cea a bunatatii, a blandetii, a dragostei aproapelui, a intoarcerii celuilalt obraz. Este aceasi credinta care doar a mai adaugat alaturi termenul de crestin care vine de la faptul ca pe langa Dumnezeu mai credem si in Iisus Hristos. Urata rastalmacire spre smintire, o faceti sectantilor.
Iisus nu a infiintat o secta cum va exprimati. Nu a indemnat apostolii si omenirea sa schimbe religia in care s-a nascut. I-a invatat sa respecte poruncile, sa se schimbe in oameni buni, sa faca fapte bune, sa fie credinciosi si iubitori.
Indemnul ce il faceti, sa auda , sa gandeasca, sa creada, sa decida, ne duce usor cu gandul la Toma necredinciosul. Necredinta e un mare pacat. Sa nu botezam copiii, ca trebuie sa decida ei. Ce sa decida? Botezul care este dat, stiut, clar, spus, si pe care oricum il face? iata un mijloc de a putea acapara cat mai multi crestini. vai voua sectantilor.
Dati-ne inapoi termenul de pocait, nu il mai terfeliti, multumiti-va cu sectant si atat. Nu folositi ceva ce nu e al vostru.
Credeti, pocaiti-va si va botezati era aplicat la vremurile acelea cand nimeni nu era botezat. Astazi oamenii sunt crestini prin nastere, daca se nasc in familie crestina, lucrurile sunt deja schimbate fata de vremurile de atunci.

Ps: lasa schisma in pace ca nu e ea de vina ca tu ratacesti pe cai gresite.
Si apropo: de unde ai marele secret, cu aghiasma si diavolul? de stii ca nu poate fii invins prin agheasma? stai cu diavolul la masa si inveti de la el? ti-a spus el ca nu se teme de aghiasma?
stii ce e aghiasma si ce inseamna? dupa cum te-ai exprimat nu stii.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 14.08.2010, 22:28:12
tricesimusquintus tricesimusquintus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.822
Implicit

Citat:
În prealabil postat de dobrin7m Vezi mesajul
In primul rand spuneti: se predica adultilor nu bebelusilor. ce legatura are predica cu botezul si cu bebelusii?
Credința și decizia pentru botez a survenit în urma predicii sf. apostol Petru la Cincizecime. Și asta se întâmplă și astăzi, căci:
"Prin urmare, credința este din auzire, iar auzirea prin cuvântul lui Hristos." (Rom.10,17)

Citat:
În prealabil postat de dobrin7m Vezi mesajul
Sfintii aportoli la inceput au avut o munca imensa. Normal ca se botezau multi adulti. Era inceputul si era foarte greu sa lamuresti adultii sa se boteze, sa creada in noua lege, trebuia sa ii indemni sa se schimbe prin pocainta.
Dacă pe adulți era foarte greu să-i "lămurești", pe bebeluși era de-a dreptul imposibil!

Citat:
În prealabil postat de dobrin7m Vezi mesajul
Astazi nu mai este necesar asta. Si atunci si acum pocainta a insemnat dreapta credinta, pazirea legilor crestine, faptele bune. Astazi te nasti in legea crestina
Din nefericire, ne naștem în păcat cum zice psalmistul:
"Că iată întru fărădelegi m-am zămislit și în păcate m-a născut maica mea." (Ps. 50,6)
Nu ne naștem creștini, ci devenim creștini prin actul credinței și al botezului.

Citat:
În prealabil postat de dobrin7m Vezi mesajul
Cum adica sa fie oamenii constienti de pasul ce il fac? Puneti la indoiala faptul ca botezul este cumva un pas gresit?
Nicidecum. Botezul este un pas corect, însă trebuie să fi conștient că e corect, să fi conștient că trebuie să-l faci și de fapt... să fi conștient (să ai conștiință de sine).

Citat:
În prealabil postat de dobrin7m Vezi mesajul
Iata aici ispitirea clara a Diavolului.
Hai sa spunem omului, sa fie constient de botezul sau, sa-l smintim, sa ii trezim in el pacatul mandriei. Ce zice Diavolul: omul se mandreste si zice: sigur, cum indrazneste parintele meu sa ma boteze fara voia mea? Eu hotarasc asta.
Fiți liniștit, bebelușul nu-și pune deloc asemenea probleme. Un lucru trebuie să-l recunoașteți: Hristos a declarat "Lăsați copiii să vină la Mine!" Să-i lăsăm deci să vină nestingheriți la Hristos, nu să-i ducem noi legați [în scutece] la El!

Citat:
În prealabil postat de dobrin7m Vezi mesajul
Cum puteti sa spuneti o aberatie atat de imensa, ca pentru toti apostolii pocainta a fost trecerea la secta crestina? Iar ispitesti Diavole?
Ușurel cu afirmațiile pe scări! Nu sunt diavol și nici aberație n-am comis. Mă puteți contrazice că apostolii și-au schimbat religia (mozaică) din care s-au născut în cea creștină? Nu. Mă puteți contrazice că au trecut la o "sectă" (căci așa era privit creștinismul la început de religia majoritară din care s-a rupt)? Nu.

Citat:
În prealabil postat de dobrin7m Vezi mesajul
Unde scrie in Biblie ca au lepadat legea veche? Oare nu pazim si astazi poruncile? oare nu ne mangaiem sufletele si astazi cu Psalmii lui David?
Am afirmat eu ceva din toate acestea? Haideți să nu fabulăm...

Citat:
În prealabil postat de dobrin7m Vezi mesajul
Indemnul ce il faceti, sa auda , sa gandeasca, sa creada, sa decida, ne duce usor cu gandul la Toma necredinciosul.
Ne duce cu gândul la un om matur, responsabil ce nu se lasă dus de spiritul gregar acolo unde nu știe ce-l așteaptă, care ia decizia urmării lui Hristos și nu a unui sistem de dogme.

Citat:
În prealabil postat de dobrin7m Vezi mesajul
iata un mijloc de a putea acapara cat mai multi crestini. vai voua sectantilor.
Vai ce frumos aberați! Cât mai mulți creștini se "acaparează" printr-un act făcut nevoluntar de bieții prunci nevinovați. Și nu întâmplător asta se întâlnește în confesiunile majoritare, alea cu "cât mai mulți creștini"...

Citat:
În prealabil postat de dobrin7m Vezi mesajul
Dati-ne inapoi termenul de pocait, nu il mai terfeliti, multumiti-va cu sectant si atat. Nu folositi ceva ce nu e al vostru.
Nu noi ni l-am asumat, ați uitat că dvs. ortodocșii români l-ați folosit prima dată (peiorativ) la adresa neoprotestanților. Și iată că încet, încet chiar termenul de "sectant" își pierde conotația peiorativă pe măsură ce-l folosiți cu privire la noi. O să ni-l cereți candid "înapoi" și pe acesta să vă mândriți cu el precum intelectualii cu insigna "golan" din Piața Universității în anii '90.

Citat:
În prealabil postat de dobrin7m Vezi mesajul
Si apropo: de unde ai marele secret, cu aghiasma si diavolul? de stii ca nu poate fii invins prin agheasma? stai cu diavolul la masa si inveti de la el? ti-a spus el ca nu se teme de aghiasma?
stii ce e aghiasma si ce inseamna? dupa cum te-ai exprimat nu stii.
La botez nu se folosește agheasmă (apă sfințită)? Amară ironia când bebelușul primește și numele de botez Grigore...
Reply With Quote
  #4  
Vechi 15.08.2010, 08:34:40
dobrin7m's Avatar
dobrin7m dobrin7m is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.08.2010
Locație: Londra
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.926
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul
Credința și decizia pentru botez a survenit în urma predicii sf. apostol Petru la Cincizecime. Și asta se întâmplă și astăzi, căci:
"Prin urmare, credința este din auzire, iar auzirea prin cuvântul lui Hristos." (Rom.10,17)

Dacă pe adulți era foarte greu să-i "lămurești", pe bebeluși era de-a dreptul imposibil!
In citat spune: credinta este din auzire. Nu botezul este din auzire. Credinta se invata , botezul este dat si obligatoriu spre mantuire asa cum spune Sfanta Scriptura.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 15.08.2010, 11:31:03
tricesimusquintus tricesimusquintus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.822
Implicit

Citat:
În prealabil postat de dobrin7m Vezi mesajul
In citat spune: credinta este din auzire.
Asta am spus și eu.

Citat:
În prealabil postat de dobrin7m Vezi mesajul
Nu botezul este din auzire.
Asta n-am spus. Decizia pentru botez vine prin credință. Decizie și credință lipsă la un prunc de câteva zile.

Citat:
În prealabil postat de dobrin7m Vezi mesajul
Botezul nu trebuie lamurit.
O dată trebuie lămurit, o dată nu trebuie: hotărâți-vă .

Citat:
În prealabil postat de dobrin7m Vezi mesajul
Este spus clar in Biblie, fara el nu primesti Imparatia lui Dumnezeu.
Poate să fie scris clar, pruncul nu știe carte. Nu știe cu ce se mănâncă (la propriu. când îi dai Biblia, o bagă în gură). Precum se vede, nici adulții nu prea știu.

Citat:
În prealabil postat de dobrin7m Vezi mesajul
Frumoasa rastalmacire domnule.
Psalmii lui David sunt cu mult inaintea venirii lui Iisus si deci implicit al Botezului. Versetul respectiv se refera clar la pacatul facut de Eva in momentul cand a ascultat de sarpe - la pacatul stramosesc.
Care "clar"? Vorba ardeleanului: "treaba-i oablă ca covrigul!" Unde vezi dumneata scriind de Eva, șarpe și "păcatul strămoșesc"? Urâtă răstălmăcire domnule...

Citat:
În prealabil postat de dobrin7m Vezi mesajul
Nu putea sa se refere la botez pentru ca nici nu exista notiunea de botez atunci.
Nici n-am afirmat că se referă la botez. Am spus doar că ne naștem în păcat (nu "Astăzi te naști în legea creștină" cum ai spus dumneata), urmașii moștenesc de la părinții lor o fire cu porniri rele, o înclinației înnăscută de a face rău. Nu ne naștem în "legea creștină", ci în "legea păcatului și a morții". Așa a fost pe vremea psalmistului, așa este și în vremea noastră câtă vreme trăim în lumea asta cu păcat și moarte.

Citat:
În prealabil postat de dobrin7m Vezi mesajul
Nu ne nastem crestini
O dată ne naștem creștini, o dată nu. Hotărâți-vă și în privința aceasta.

Citat:
În prealabil postat de dobrin7m Vezi mesajul
dar purtam in noi, la nastere, asa cum zice mai sus Psalmistul, pacatul stramosesc.
Unde sus? Nu zice "păcatul strămoșesc" în nici o versiune a Bibliei, lăsați poveștile.

Citat:
În prealabil postat de dobrin7m Vezi mesajul
De aceea botezam copiii ca sa indepartam: faradelegea si pacatele in care m-a nascut maica mea. Prin asta copiii nostri devin crestini, iar mai tarziu, cand incep sa priceapa invata si adevarata credinta [...]
... și devin păgâni. Iertare, nu m-am putut abține.

Citat:
În prealabil postat de dobrin7m Vezi mesajul
Grigore vine de la grecescul γρεγοριυς -gregorius care inseamna vigilent, atent.
Să fie sănătos și... vigilent. Însă botezul infantil se face tot după principiul "Vrei-nu vrei, bea Grigore agheasmă!" Bâldâbâc!
Reply With Quote
  #6  
Vechi 15.08.2010, 08:41:45
dobrin7m's Avatar
dobrin7m dobrin7m is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.08.2010
Locație: Londra
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.926
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul

Dacă pe adulți era foarte greu să-i "lămurești", pe bebeluși era de-a dreptul imposibil!
Botezul nu trebuie lamurit. Este spus clar in Biblie, fara el nu primesti Imparatia lui Dumnezeu.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 15.08.2010, 08:51:03
dobrin7m's Avatar
dobrin7m dobrin7m is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.08.2010
Locație: Londra
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.926
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul
Din nefericire, ne naștem în păcat cum zice psalmistul:
"Că iată întru fărădelegi m-am zămislit și în păcate m-a născut maica mea." (Ps. 50,6)
Nu ne naștem creștini, ci devenim creștini prin actul credinței și al botezului.
Frumoasa rastalmacire domnule.
Psalmii lui David sunt cu mult inaintea venirii lui Iisus si deci implicit al Botezului. Versetul respectiv se refera clar la pacatul facut de Eva in momentul cand a ascultat de sarpe - la pacatul stramosesc. Nu putea sa se refere la botez pentru ca nici nu exista notiunea de botez atunci.
Nu ne nastem crestini, dar purtam in noi, la nastere, asa cum zice mai sus Psalmistul, pacatul stramosesc. De aceea botezam copiii ca sa indepartam: faradelegea si pacatele in care m-a nascut maica mea. Prin asta copiii nostri devin crestini, iar mai tarziu, cand incep sa priceapa invata si adevarata credinta.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 15.08.2010, 09:24:38
dobrin7m's Avatar
dobrin7m dobrin7m is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.08.2010
Locație: Londra
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.926
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul

La botez nu se folosește agheasmă (apă sfințită)? Amară ironia când bebelușul primește și numele de botez Grigore...
Grigore vine de la grecescul γρεγοριυς -gregorius care inseamna vigilent, atent.

agheasma vine de la grecescul αγιος - aghios care inseamna sfant, sfintit.
Termenul grecesc: αγιασμα - aghiasma - inseamna lucrarea de sfintire a apei, si fireste rezultatul acestei lucrari, apa sfintita.
In neo-greaca αγιασμα - inseamna apa sfintita si αγιασμος - inseamna lucrarea de sfintire a apei.

Scriptura spune "că pământul s-a închegat, la cuvântul Domnului, din apă și prin apă" (II Petru, 3, 5). Tot cu ajutorul apei "și prin apă", care e și materia Tainei botezului, Dumnezeu a creat din nou lumea, care s-a regenerat, s-a născut de sus, din nou, "din apă și din Duh" (Ioan, 3, 5). Așadar apa, ca element fundamental al Creației, fiindcă se folosește la spălarea și curățirea fizică a trupului uman sau a celorlalte corpuri materiale, este asociată și lucrării de curățire spirituală, de spălare a urmelor lăsate de păcatele și fărădelegile oamenilor. Lucrarea aceasta se face în primul rând prin apa Botezului, și apoi prin aghiazmă.

Ioan 3,5: Iisus i-a raspuns: Adevarat , adevarat iti spun ca, daca nu se naste cineva din apa si din Duh, nu poate sa intre in Imparatia lui Dumnezeu.

Temeiul scripturistic al aghiazmei se află în însăși pericopa Evangheliei care se citește la sfeștanie (Ioan, 5, 1-4). Aici se amintește de vindecarea slăbănogului care zăcea de 38 de ani, așteptând la scăldătoarea Vitezda tulburarea apei de îngerul Domnului care cobora o dată în an ; acolo l-a găsit Mântuitorul Hristos și l-a tămăduit. Lucrarea pe care o făcea îngerul atunci o face de atunci încoace necontenit harul Domnului, prin apa sfințită de preoții Bisericii, ori de câte ori este nevoie, după invocarea Duhului Sfânt asupra ei.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 23.08.2010, 11:26:41
viorel_b viorel_b is offline
Banned
 
Data înregistrării: 03.08.2010
Mesaje: 36
Implicit

Citat:
În prealabil postat de dobrin7m Vezi mesajul
Ioan 3,5: Iisus i-a raspuns: Adevarat , adevarat iti spun ca, daca nu se naste cineva din apa si din Duh, nu poate sa intre in Imparatia lui Dumnezeu.
Versetul asta nu are nici o legatura cu botezul. Vezi tu ca apare termenul botez acolo?
Daca ai analiza pasajul mai atent ai vedea ca nu se refera nicidecum la botez.
Reply With Quote
Răspunde

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Arsenie Boca si Sfanta Taina a botezului alynna Biserica Ortodoxa Romana 22 10.05.2013 08:28:51
Care este sensul Botezului Domnului? Florin-Ionut Botezul 33 07.01.2013 15:38:30
Taina Botezului in cadrul Sfintei Liturghi georgeval Botezul 22 21.02.2012 23:08:48
Taina Botezului în Filocalie NECTARIE Botezul 6 23.11.2011 15:34:34