![]() |
![]() |
|
|
Vezi rezultatele sondajului: Tu vei semna petiția? | |||
Da |
![]() ![]() ![]() ![]() |
2 | 9,52% |
Nu. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
19 | 90,48% |
Votători: 21. Nu poti vota in acest sondaj |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
#17
|
|||
|
|||
![]()
http://www.teologie.net/data/carte/P...onducatori.pdf
Înainte de a analiza aspectul liturgic al pomenirii conducătorilor politici (de rang național și local) și a armatei, amintim faptul că rugăciunea pentru aceștia constituie un îndemn biblic adresat tuturor creștinilor (I Timotei 2:1-3), iar la momentul în care Sf. Pavel a scris aceste cuvinte, împăratul și ceilalți conducători politici și militari erau păgâni și chiar persecutori ai Bisericii și, cu toate acestea, în problemele lumești, creștinii trebuiau să fie supuși acestor conducători necreștini (Romani 13:1-7). * După felul în care se face politică în lume, cred că este necesar ca în rugăciunile noastre să-i avem în vedere și pe conducătorii SUA, Germaniei, Chinei și a altor supraputeri, a căror politică vizează în mod direct prezentul și viitorul țărilor ortodoxe și al Bisericii. Este important să cerem ca Dumnezeu să-i înțelepțească spre o guvernare pașnică și favorabilă unei viețuiri creștine liniștite. * La aceeași concluzie ajunge și prof. I. Foundoulis, propunând formularea: "Pentru binecredincioșii noștri conducători și pentru oastea ce iubitoare de Hristos, Domnului să ne rugăm" (cf. Foundoulis, op. cit, p. 317). Considerăm însă că aceasta este o simplă adaptare a textului bizantin al cererii, dar nu și o adaptare la realitățile politice globale în care trăim cu sau fără voia noastră. Last edited by Ioan_Cezar; 18.11.2014 at 18:52:52. |
|