Citat:
În prealabil postat de Eugen7
Frate Pelerin spre Rasarit iti multumesc pentru postari. Te rog sa ne ajuti, calauzit de harul Duhului Sfant, in intelegerea acestor pasaje delicate "cu anevoie de inteles".
In sprijinul afirmatiilor (catalogate "indraznete") conform carora Sfantul Moise a fost prezent inviat in trup intru Hristos Iisus, la schibarea la Fata pe Muntele Tabor, aduc urmatorul comentraiu al Sfantului Nicolae Velimirovici care confrima inechivoc ca in Matei 27 este vorba de o inviere a dreptilor VT in trup pnevmatizat, ca o confirmare a inverii obstesti...
"Sfântul Nicolae Velimirovici – Predică la deschiderea minunată a mormintelor
[.
|
Eugen, remember cuvintele cheie:
INAINTE DE INVIEREA LUI Hristos SI
DUPA INVIERE
Sf. Nicolae Velimirovici vorbeste de invierea mortilor DUPA INVIEREA lui Hristos, pe cata vreme, in cazul lui Moise, unii presupun ca era inviat cu tot cu trupul la Schimbarea la Fata, adica INAINTE ca Hristos sa fi inviat firea umana. Or, se stie ca nu Moise, ci ,,Hristos e incepatura invierii celor adormiti" 1Cor.15, 20.
Incepatura inseamna primul, cel dintai, termenul original e aparchē = apo+arche = inceputul, prima roada, incepatura, sau dupa cum traduce mitropolitul Bartolomeu, pârga, adica întâiul fruct care s-a copt si care e semnul și garanția că celelalte roade vor veni după el.
,,și ieșind din morminte
după învierea Lui, au intrat în Sfânta Cetate și s'au arătat multora" - Matei 27, 53