![]() |
![]() |
|
#22
|
|||
|
|||
![]()
Bacul la mate a fost greu chiar dacă unii cred că ar fi fost simplu, că așa reiese că a fost simplu ca să obții nota de trecere 5.
Păi sunt 3 subiecte cu câte 6 probleme notate cu 5p dacă rezolvi perfect, fără să ai la îndemână nici o documentație. Acest lucru înseamnă că: 1.Trebuie să știi teoriile și formulele pe de rost. 2. Trebuie să rezolvi perfect 8 probleme în maxim 20 de minute fiecare fără pauze, sau să rezolvi cu greșeli 12 probleme în maxim 15 minute fiecare fără pauze, sau să rezolvi 4 probleme obținând 12 puncte și 14 probleme obținând 2 puncte pe problemă adică 28p, la fiecare 10 minute. 3. Trebuie să nu-ți lași timp să corectezi, pentru nimic altceva, nici de un pahar cu apă sau o ciocolată sau orice altceva dacă te scapă. 4. Trebuie să rezolvi una-întruna fără oprire și fără stress sau panică sau emoție ci cu calm să rezolvi la fiecare 5-9 minute problema la modul perfect. Iar în 5 minute abea o citești pe problemă ca să înțelegi ce se cere și respiri... ce să mai și rezolvi? Rezultă că nimeni n-ar fi putut obține nota 5 dacă ar fi fost un elev obijnuit și normal care nu s-ar fi pregătit în mod special și intensiv la disciplina matematică și fizică ci pentru viață, deoarece un elev silitor face cam 1 problemă la 15-20 minute acasă sau la școală și abea dacă reușește să facă 4-5 probleme succesiv și obosește, adică nimeni nu poate să stea mai mult de 2-3 ore la o materie ca să se pregătească pe zi în timpul liceului. A face 20 de probleme în decurs de 3 ore este un fel de sport extrem, este o grozăvie, și îl practică doar olimpicii. Așa ceva nu e pentru un examen care să-ți ateste studiile și cunoștiințele ci este pentru altceva. Iar pentru cineva obijnuit care ar fi dorit să ia notă bună, peste 8, ar fi trebuit să facă două subiecte fără greșală, 60p, adică 12 probleme perfect, și la al treilea să obțină peste 10p și cu 10p din oficiu ar fi luat peste 8. Lucru care e imposibil pentru un elev normal de nota 8 căci e vorba de viteză și copleșeală prin mulțimea subiectelor și problemelor lucru care te intimidează din start. E ușor după ce ai văzut rezolvarea dar când ți se dă să o rezolvi e mai greu. Nu știu dacă profesorii de matematică ar fi reușit să obțină peste 8. Nu din pricina dificultății ci din pricina că e un volum de lucru imens și trebuie să termini în 3 ore, deci ai sub 10 minute pe problemă, și e nevoie să mai și respiri. Dar ce se întâmplă când te fură o rezolvare nereușită și tot încerci și tot calculezi și constați că ai greșit și o iei de la capăt și când te uiți la ceas vezi că au trecut deja 35 minute și n-ai rezolvat nimic? Iar dacă la următoarea problemă se întâmplă la fel? Deci ce se întâmplă dacă după 70 minute ai chinuit două probleme și tot nu e bine? Nu capitulezi gândind că mai ai doar 110 minute pentru 16 probleme și tu ai pierdut peste o treime cu două greșite? Și dacă mai dai greși la una adio... și e ceva de groază și colaps și asta nu e examen. Așa că nu e vorba de cunoștiințele copiilor, sau că nu au învățat, sau că s-au obijnuit să fure ci acest stil de examinare nu e corespunzător pentru un bacalaureat căci nu trebuie să fie concurs de viteză și grozăvie... ci el trebuie să confirme cunoștințele acumulate, nu să le infirme prin dificultatea fizică a probelor ci să le confirme. Soluția e simplă, scurtarea, adică maxim 9-10 probleme pentru 4 ore, adică 20 minute pe problemă ca să nu intri în criză și să ai timp și de verificări ulterioare cam o jumate de oră și să ai la dispoziție teoria adică să te poți și documenta ca să nu ții minte formulele căci o greșală de memorie poate fi fatală. Astfel dacă fiecare problemă va fi notată cu 10 puncte pentru o rezolvare corectă știi tot timpul cam cât ai făcut până atunci și cât mai trebuie să faci ca să ai 5 asigurat și apoi te calmezi. Cum e acum, niciodată nu poți fi sigur că iei nota 5 măcar oricât de bun ai fi... e ca o loterie sau o cursă de cai, un amestec, iar profesorii pariază. Face cineva în viața lui 18 probleme în 3 ore în mod continuu? Poți intra în colaps, mă mir cum n-au murit din ei prin săli... nu că au căzut ci prin extenuare psihică și emoțională din cauza crizei de timp și de puncte. Nu mi se pare normal așa ceva. Păi dacă le dă 18 probleme, atunci măcar să la pună la dispoziție teoria și să-i lase 8 ore să tot calculeze și să caute prin documentație... și atunci rezultatele ar fi conforme cu cunoștințele și cu experiența și cu ceea ce au acumulat în toți anii de liceu. Examenul de tipul cum s-a dat anul ăsta verifică nu cunoștințele elevilor ci rezistența la stress, de parcă ar urma să ajungă spioni. Ceva în stil spartan. Examen cu ochii la ceas... de așa ceva abea aștepți să scapi, căci e ca un coșmar și nu îl vezi ca pe ceva frumos unde să-ți probezi cunoștințele. Last edited by vsovivi; 06.07.2011 at 17:45:26. |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
cine/ce sunt? | victortiti89 | Din Noul Testament | 1 | 29.05.2011 18:31:25 |
Cine are nevoie | laurschepsis | Umanitare | 2 | 24.02.2011 23:01:53 |
Cine stie? | Adriana Cluj | Generalitati | 2 | 26.08.2010 21:36:05 |
Cine stie? | KKokos | Generalitati | 2 | 02.12.2009 18:24:33 |
Eu cu cine votez? | ClaudiuT | Stiri, actualitati, anunturi | 81 | 02.08.2009 23:22:27 |
|