Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
 
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #11  
Vechi 23.03.2010, 10:49:34
Danut7 Danut7 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.07.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.543
Implicit Partea a 3 a

La 23 decembrie 1946, se obține recunoașterea provizorie a Asociației „Biserica lui Dumnezeu Apostolică-Penticostală”, iar celelalte două, la care rămăseseră puțini membri, s-au încadrat în grupul asociației recunoscute provizoriu.La 14 noiembrie 1950, prin Decretul nr. 1203, s-a primit recunoașterea juridică sub titulatura:
Cultul Penticostal sau „Biserica lui Dumnezeu Apostolică”.

CÂTEVA CONCEPȚII SPECIFICE PENTICOSTALILOR
Ca orice sectă religioasă și cult creștin, fundamentaliștii au câteva puncte doctrinare ce îi identifică. Astfel:1.
Dumnezeu
Duhul Sfânt
este locțiitorul Domnului Iisus pe acest pământ, coborându-se din cer, de la Tatăl, în ziua Cincizecimii.2.
Îngerii
sunt făpturi duhovnicești create de Dumnezeu, fără păcat, și pune în slujba Sa.
Diavolul sau satana
, sau „Lucifer”, mândrindu-se că este căpetenia îngerilor care și-au părăsit locul, a căzut. El înșeală întreaga lume, este ucigător, ispititor, mândru, pârâtor și mincinos. „El a fost biruit prin jertfa Domnului Iisus Hristos, iar moartea Lui și a îngerilor săi (spiridușii) este aruncarea în iazul cel de foc și chinuirea lor în veci” (Isaia XIV, 12, 14; Iuda 6; Apoc. XIII, 9; Evr. II, 14; Matei XXV, 41; Apoc. XX, 10).3
. Crearea omului
și căderea în păcat. – Omul a fost creat de Dumnezeu, bun, drept și liber. El a fost înșelat de satana și a căzut în păcat. Omul a fost salvat de Hristos în mod benevol…De aici avem:
a) Harul lui Dumnezeu
. Harul este bunătatea și dragostea nemărginită a lui Dumnezeu, pe care a arătat-o Tatăl prin Domnul nostru Iisus Hristos, față de cei păcătoși. Nimeni nu se poate mântui prin „propriile sale fapte sau binefaceri” și nici prin „faptele Legii” Vechiului Testament,
ci numai prin harul lui Dumnezeu
(subl. n). b)Credința
este o încredere neclintită în Dumnezeu… și este de obârșie divină. Ea se primește de la Dumnezeu prin dreptatea Lui și nu prin concepțiile și închipuirile omenești.
c)Pocăința
este un ordin al Domnului Iisus. Ea înseamnă întoarcerea la Dumnezeu de la căile rătăcite, căința pentru viața trăită în păcat și necunoștință de Dumnezeu și ruperea cu păgânătatea și cu poftele lumești.
d)Nașterea din nou…
Numele acelora care sunt născuți din nou (penticostalii) sunt scrise în Cartea Vieții.
e) Iertarea
este un atribut dumnezeiesc prin care se dovedește bunătatea lui Dumnezeu față de oamenii păcătoși, dar care s-au întors la El. Pentru ca cel păcătos să poată primi iertarea, trebuie să mărturisească, să părăsească păcatul și să roage pe Dumnezeu să-l ierte. O dată păcatul iertat, păcătosul se simte fericit și ușurat.
f) „Sfințenia”
(lepădarea, dăruirea, eliberarea,
predarea
) înseamnă despărțirea cu totul de păcat și acționarea numai pentru Dumnezeu.
g) Rugăciunea
(care întreține sfințenia) este legătura directă a omului cu Dumnezeu; și cea mai adâncă expresie a dorinței după El.
Simbolismul cultic și raportul cu lumea
. Avându-se în vedere „copilul minune” al Cincizecimii secolului al XX-lea, cum le place fundamentaliștilor să se prezintă, să vedem ce „creștere” sau handicap „creștin” are acest hibrid la sfârșitul mileniului II. Să ne convingem, după „maestrul” cabalist modern, Alvin Toffler, în ce val se află „fundamentalismul” creștin (a nu se confunda însă cu tot atât de periculoșii fundamentaliști
islamici
sau
iudaici
, budiști sau confucianiști, șintoiști sau tibetani etc.) și cum putem să-i aruncăm un colac ( nu de pomană) de salvare!…
Simbolismul mistagogic
:
Botezul și Cina Domnului
. Sunt, de fapt, cele două laturi reținute din fărâmituri sacramentale romano-catolice și protestante puse, de această dată, pe seama Sf. Duh, nu a sacerdotului.
1). Botezul
sau ceremonia filială este oficială este oficiat de păstor și are dublu aspect cu multiple efecte;
a)
Botezul cu apa
este poruncit de Domnul Hristos. Acest botez îl oficiază pastorii pentru cei care acceptă „credința” nouă. El este un simbol al morții fără de păcat și al învierii la o viață nouă. Oricine crede în Domnul Iisus, potrivit Evangheliei depline, urmează a fi botezat în apă, în numele Tatălui, al Fiului și al Duhului Sfânt. Botezul în apă se poate accepta înainte și după primirea botezului cu Duhul Sfânt. El seoficiază prin
scufundare
în apă
o singură dată,
iar în cazul când prima dată nu s-a oficiat după Cuvântul lui Dumnezeu, se poate administra a doua oară sau chiar de mai multe ori!…Copiii adepților se botează la Vârsta când aceștia pot să înțeleagă singuri că Domnului Iisus Hristos este Mântuitorul lor personal. Ei sunt totuși admiși la casa de rugăciuni spre a fi binecuvântați.b)
Botezul Duhului Sfânt
este îmbrăcarea celor născuți din nou cu putere de sus, pentru ca ei să poată rezista ispitelor și încercărilor, pe de o parte, iar pe de altă parte, să poată mărturisi Evanghelia prin puterea lui Dumnezeu.Botezul cu Duhul Sfânt se poate primi atât prin punerea mâinilor, cât și fără această practică, atât înainte de botezul în apă, cât și după primirea lui. Acest „botez” oferă
puterea darurilor!
2.
Cina Domnului
este al doilea așezământ, după penticostali, ca formă exterioară, în Biserica lui Dumnezeu. Cina este instituită de însuși Domnul Iisus Hristos, prin întemeierea Legământului nou. Cina Domnului se oficiază cu
pâine nedospită
(azimă) și rodul viței,
nefermentat
. Celor ce se „împărtășesc” din această Cină a Domnului li se cere ca mai înainte să-și facă o amănunțită cercetare de sine, căci cel ce mănâncă și bea cu nevrednicie mănâncă și bea pentru condamnarea sa. Ea reprezintă jertfa trupului și vărsarea sângelui Domnului Iisus Hristos, pentru păcatele noastre.
Cina Domnului se săvârșește
ori de câte ori este posibil,
fără deosebire de zi sau dată.
2.Alte practici și ceremonii
a) După Cina Domnului urmează curățirea sau
spălarea picioarelor
unul altuia (Matei XXVI, 28; I Corinteni XI, 23-29; Ioan XIII, 13-17), un obicei pe care unii pastori îl leagă de ceremonia Cinei, alții îl separă.b)
Căsătoria
este legătura dintre un bărbat și o femeie, prin care cei doi devin un singur trup. Ei primesc binecuvântarea bisericii. Cuvântul lui Dumnezeu oprește legarea în căsătorie a unui credincios cu un necredincios (adică nepenticostal).Se poate dezlega căsătoria când cealaltă parte a căzut în adulter dovedit. Recăsătoria este permisă de Cuvântul lui Dumnezeu și atunci când unul din cei doi a încetat din viață.c) Manifestări de
binecuvântare
. După cele de mai sus se observă căutarea minimului haric și sacramental al Bisericii primelor veacuri. Este firesc aceasta, după două mii de ani de bâjbâire în Apus. Și afară de botez, cină, căsătorie, pocăință-umilință (spălarea picioarelor) etc., în ultima vreme se accentuează
alegerea și ordinația pastorilor
(în unele comunități și femei) cu punerea mâinilor. Iată un ecou căutat de penticostali și mulți alții, dar copleșitor în viața ortodoxiei și taină (
hirotonie
) din
Slujirea Arhierească a lui Hristos
.De asemenea, se accentuează
puterea Duhului
(Taina Mirungerii) în Biserica primară și originară, în comunitatea ierusalimiteană și universală, în Biserica tradițională și neabătută de la adevăr și practica apostolică: Biserica Ortodoxă – cu specificul local sau național.În sfârșit, și în
„Epoca” Duhului Sfânt
, fundamentaliștii câștigă adepți și au intensificat prozelitismul prin pretenția
vindecării oricărei boli…
tămăduirii de suferințe și afecțiuni incurabile, după cuvântul Domnului!… Oare ortodoxia nu are
Taina Vindecării
(Maslu) spre iertarea păcatelor și spre prelungirea vieții și nicidecum spre o eutanasie în practica eclezială (Extrema unctio)?Așadar: prin căutarea și cercetarea se poate păși spre luminare și plinire (Matei VII, 7).
 



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Despre vorbirea cu mortii strajeru Secte si culte 2 09.04.2018 22:32:16
Care este adevarul despre vorbirea in limbi ? petrut-angel Secte si culte 1534 12.03.2018 22:00:37
Vorbirea in limbi - ajutor Archangel Reguli generale de utilizare a forumului 37 03.01.2013 12:16:48
Dilema unui ortodox privind darul vorbirii in limbi la penticostali gpalama Secte si culte 4 29.05.2010 21:11:29
DESPRE VORBIREA IN LIMBI Ioan_Ciobota Generalitati 4 24.03.2010 17:09:10