![]() |
![]() |
|
#11
|
|||
|
|||
![]()
Marie-Helene Congourdeau - Embrionul și sufletul lui la sfinții Părinți și în izvoarele filozofice și medicale grecești
![]() De câteva decenii embrionul e în inima actualității și a dezbaterilor contemporane. De secole dreptul la viață, atât înainte, cât și după naștere, părea un fapt câștigat. Legalizarea avortului a repus în discuție acest drept la viață înainte de naștere, făcând să pară că embrionul are un statut diferit înainte și după data de la care nu se mai poate practica avortul. Ce anume diferențiază un embrion de un conglomerat de celule? Trebuie oare să considerăm ovulul uman fecundat drept un animal (experimentarea pe un animal nepunând aceleași probleme etice), sau chiar drept o plantă? Ce anume este o ființa umană? Din care moment anume trebuie ea considerată ca atare? Exista criterii observabile ale unei schimbări de statut între concepție și naștere? Iată întrebări foarte actuale. Daca privim la ceea ce se spunea despre această chestiune în primele secole ale istoriei creștinismului, ne dăm seama că se puneau exact aceleași întrebări. Or în acea epocă oamenii reflectau deja cel puțin de câteva sute de ani asupra acestor întrebări, ceea ce însumează cel puțin două mii șase sute de ani de reflecție asupra embrionului. Merită deci osteneala să vedem cum anume au pus primii creștini aceste întrebări, seculare deja pe vremea lor, și să vedem în ce măsură creștinismul a dat răspunsuri specifice și dacă aceste răspunsuri ne pot ajuta în dezbaterea actuală. (Marie-Helene Congourdeau) * În 2005 a susținut la Sorbona examenul de abilitare pentru conducerea de cercetări cu monumentala teză despre Embrion și sufletul lui în izvoarele grecești (secolele VI î.Hr.–V d.Hr.) tradusă în românește în volumul de față. Cuprins Prolog. Sfinții Părinți și întrebările despre embrion * Notă Cartea I: Epopeea unui suflet: nebuloasa preexistențialistă I. Variațiuni preplatoniciene II. Variațiuni platoniciene și neoplatoniciene III. Variațiuni ale iudaismului elenistic IV. Variațiuni gnostice V. Ispita preexistențialistă în Biserica veche Cartea a II-a: Ireductibilii sufletului neseparabil I. Filozofii II. Medicii III. Tradiția biblică IV. Creștinii împotriva epopeii sufletului Cartea a III-a: Cum vine sufletul în embrion I. Un trup pentru suflet II. Întrebări universale III. Embrionul, trup și suflet Concluzie: Geneza unei priviri creștine asupra embrionului și a sufletului său * Epilog. Însuflețirea embrionului uman la Maxim Mărturisitorul* Bibliografiehttp://edituradeisis.ro/opencart/ind...product_id=205
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) Last edited by Mihailc; 12.03.2014 at 08:23:34. |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
recomandari editoriale | catalinabalhui | Generalitati | 12 | 13.11.2012 03:04:13 |
aparitii editoriale | gratia47 | Stiri, actualitati, anunturi | 1 | 14.03.2008 23:52:04 |
|