![]() |
![]() |
|
#20
|
|||
|
|||
![]()
Poate cel mai bine se putea observa intensa activitate comerciala si industriala a orasului prin traficul de marfa pe calea ferata: atunci veneau la Husi 4 perechi de trenuri de marfa in fiecare zi, manevrandu-se pana la 100 de vagoane in statia Husi zilnic (incarcate cu: vinuri, textile, incaltaminte, conserve, produse din lemn, ciment, produse de larg consum, produse petroliere, cereale, utilaj petrolier, etc).
Era si deplasarea de tip "naveta"" din mediul rural, autobuzele ITA fiind pline (la SUC lucrau 2000 de oameni, la ""Moldotext"" cca 1500, la ""Husana"" la fel, etc). Acum toate intreprinderile sunt abandonate, in fostele hale unde lucrau mii de oameni fiind un decor de filme post-apocaliptice! Gara Husi este pustie, nici macar tren de calatori nu mai avem. In schimb oamenii se duc prin Italia sau Spania sa äiba grija"" de batranii Europei sau sa culeaga capsuni. 99% din absolventii liceului agro-industrial nu lucreaza in meseria in care s-au pregatit (tehnician agricol, horticultor, mecanic agricol, tehnician in protectia plantelor, etc), ci nu stiu cum sa plece mai repede in strainatate! In comunele din jur e jale: populatie imbatranita, care nu mai are nici putere nici mijloace sa lucreze pamantul, proprietati mici, faramitate, pe care se practica o agricultura de subzistenta si multe pamanturi lasate parloaga, nelucrate (se pomenea asa ceva cand era CAP-ul ?!) In 1989 in intreg judetul Vaslui erau cca 30.000 hectare irigate. Astazi daca mai sunt 2.000- 3.000! |
|