![]() |
![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
#61
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Mă bucur din toată inima să citesc din nou un mesaj scris de dvs, MariS! Vă multumesc foarte mult pentru aceste gânduri atât de frumoase, sincere și încurajatoare pe care mi le-ați adresat! Da, așa cum probabil că ați observat, am fost deja etichetată, chiar și aici, pe topic, mi s-au atribuit inclusiv afirmații care nu-mi aparțin și idei pe care nu le-am susținut... dar aceste lucruri nu mă tulbură. Se mai întâmplă, toți greșim. :) Și eu vă doresc, MariS, o viață cât mai autentică și rodnică întru Hristos! Simt că aveți un suflet minunat, o inimă cu adevărat creștină și iubitoare! Domnul și Mântuitorul nostru Hristos să fie totdeauna cu dvs și-n inima dumneavoastră și să vă ajute să sporiți din ce în ce mai mult în iubire, credință, libertate duhovnicească, înțelepciune și bucurie spirituală! Cât mai multe bucurii! Cu deosebită prețuire și recunoștință, Laura Stifter
__________________
"Duh este Dumnezeu și unde este Duhul Domnului, acolo este libertate." (II Cor3, 17) "Pentru Tine trăiesc, vorbesc și cânt!" (Sf. Grigorie Teologul) "Dați-mi-L pe Hristos și aruncați-mă în iad!" "Acesta este unul dintre motivele pentru care eu cred în creștinism: e o religie pe care n-ai fi putut-o născoci." (C. S. Lewis) Câteva gânduri scrise de mine: http://www.ortodoxiatinerilor.ro/iis...-duhovniceasca |
#62
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu știu câtă misiune reușesc eu să fac pe forum, dar dvs sigur faceți o astfel de misiune! Vă mărturisesc din toată inima că, atunci când vă citesc mesajele, am impresia că însuși părintele Galeriu se află printre noi pe forum! :) Dumnezeu să fie cu dumneavoastră!
__________________
"Duh este Dumnezeu și unde este Duhul Domnului, acolo este libertate." (II Cor3, 17) "Pentru Tine trăiesc, vorbesc și cânt!" (Sf. Grigorie Teologul) "Dați-mi-L pe Hristos și aruncați-mă în iad!" "Acesta este unul dintre motivele pentru care eu cred în creștinism: e o religie pe care n-ai fi putut-o născoci." (C. S. Lewis) Câteva gânduri scrise de mine: http://www.ortodoxiatinerilor.ro/iis...-duhovniceasca |
#63
|
|||
|
|||
![]()
Mulțumesc, suflet bun!
Sunt cu totul nevrednic de aprecierea ta, însă mă bucur dacă reușesc să transmit câte ceva din ceea ce am primit și eu de la Părinte. Cred că avem încă foarte multe de învățat de la sfinția sa, și e bine că acum avem acces cu ușurință la multe din cuvintele atât de profunde și de luminoase pe care le-a rostit. |
#64
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Iar dacă aștept să dobândesc mai întâi Viața și năzuiesc la tot Adevărul, oare nu-mi va trece vremea vieții cu gânduri înalte și nobile? Știi, uneori mă liniștesc cu gândul că în orice om creștin care ține o cât de mică legătură cu Dumnezeu (să zicem că zice un Doamne ajută! din când în când) se petrece o anume dobândire a Vieții și o anume cunoaștere a Adevărului. De fapt, ca să fiu sincer până la capăt, acesta cred că e modul obișnuit de împreună-lucrare dintre om și Dumnezeu pentru tot păcătosul. Și sunt mulți oameni păcătoși din aceștia, mulți de tot... Cât privește dogma ca dreptar al credinței, frumos icon mi-ai desenat în minte spre urcuș. Numai că nu mă hotărăsc la care plantă să mă opresc!...:) |
#65
|
|||
|
|||
![]()
Da, de acord. Îl cunoaștem în parte, chiar așa păcătoși cum suntem, pentru că El ni se dăruiește, cum ai spus, și în Sfânta Împărtășanie. Nu mă gândeam la desăvârșire, chiar dacă știu că păcatul ne este obstacol în calea cunoașterii. Însă o cunoaștere deplină cred că nu au nici cei desăvârșiți; poate o împărtășire continuă din dumnezeire; însă nu știu dacă este posibilă în veacul acesta.
Cu privire la plantă, evident, una agățătoare. Eu aveam în minte banala fasole atunci când am formulat; însă e valabil doar pentru mine. |
#66
|
||||
|
||||
![]() Citat:
De acord cu tine,(Ne)Priceputule! Frumos spus si bine gandit cu judecata dreapta.
__________________
Cuvine-se cu adevarat sa te fericim pe tine, Nascatoare de Dumnezeu, cea pururea fericita si prea nevinovata si Maica Dumnezeului nostru. Ceea ce esti mai cinstita decat Heruvimii si mai slavita fara de asemanare decat Serafimii, care fara stricaciune pe Dumnezeu-Cuvantul ai nascut, pe tine, cea cu adevarat Nascatoare de Dumnezeu, te marim. |
#67
|
||||
|
||||
![]()
Parintele Teodoros Zisis la Capidava
Dansul a luat parte la dialoguri ecumenice. Poate intereseaza pe cineva ce are dansul de spus. http://www.youtube.com/watch?v=k2TBCgeWGFY#at=602 Ce spune dansul nu e de bine. Fragment: "Se duc heterortodocsii la episcopi ortodocsi ptr. a fi botezati si acesti episcopi le spun: de ce vreti sa deveniti ortodocsi, caci si voi sunteti Biserica. Si astfel se pierd suflete". E vorba despre episcopi din disapora.
__________________
https://www.facebook.com/sil.en.94 Last edited by Parascheva16; 08.07.2013 at 19:09:55. |
#68
|
|||
|
|||
![]()
Parintele nu are iubire.
Au spus-o clar, doctorii in teologie de aici de pe forum. Dar aialalti (care le spun ca sunt si ei din Biserica) au. Sau macar sunt sinceri, in ignoranta lor.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#69
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Modernismul asta incearca sa faca, sa discrediteze dogmele, credinta. Pentru ca ce desparte cultele sunt dogmele, de aceea ele trebuie facute sa para fara importanta, importanta e doar credinta in Hristos si iubirea. Si paganii au ravna, dar fara credinta dreapta este ceva gresit, vedem cat de condamnata era idolatria. Adevarurile de credinta trebuie sa le insuseasca un catehumen inainte sa intre in Biserica, nu are cum sa spuna ca mai intai capata sfintenie, n-o sa fie primit in Biserica daca nu marturiseste credinta ortodoxa. Si tu te-ai convertit, probabil ai facut si o scurta catehizare, ei bine, alea erau dogmele. Aportul tau a fost ca a trebuie sa le marturisesti, sa crezi in ele. Dupa ce a crezut catehumenul e Botezat si intra in Biserica. La inceput trebuie sa creada, nu are cum sa fie botezat daca nu stie despre ce e vorba, sau ii place ca oamenii sunt politicosi. Crestinismul este credinta, nu doar fapte de caritate. Acesta e ajutorul dat de Domnul noua, harul, pentru ca doar cu faptele si chiar credinta noastra nu puteam face nimic sa ne mantuim. Exista si o situatie interesanta, cineva care a facut pacate gramada si se spovedeste si impartaseste inainte de moarte, desi se spune ca nu a facut canon si probabil nu ajunge in Rai, rugaciunile Bisericii il aduc in Rai. Doar pentru ca s-a spovedit si Impartasit inainte sa moara, pentru ca astea sunt importante. Unii spun ca ii urmeaza pe sfinti in traire, dar vor s-o faca dintr-o data si fara sa faca si ce faceau sfintii. Majoritatea sfintilor au scris multime de carti despre invatatura dreapta si impotriva invataturii gresite. Daca eliminam credinta nu mai avem nimic, doar o suma de fapte. |
#70
|
|||
|
|||
![]()
E frumos și Adrian, însă mă cheamă Cristian :)
Îmi pare că iar discutăm paralel. Pentru că nu era vorba despre relativizarea dogmelor. Este vorba despre limite. Din punctul ăsta de vedere, există o viziune care, pornind de la dogme și aplicând o înțelegere mecanicistă limitează foarte mult accesul oamenilor la dumnezeire, și mai există una care, văzând în dogme un izvor nesfârșit de cunoaștere, nu limitează, ci deschide, considerând că limitele nu sunt proprii dumnezeirii. În ce privește relativizarea, m-aș bucura să observi exprimările teologice ale Părintelui Stăniloae, care folosește o grămadă de adverbe relative având în vedere tocmai taina de nepătruns și inepuizabilă a Sfintei Treimi. În cartea „7 dimineți cu părintele Stăniloae”, Sorin Dumitrescu spune, la un moment dat: Citat:
Citat:
Fiecare i-am ales după sufletul nostru, și de aceea cred că este și o componentă subiectivă, care ține de structura lăuntrică a fiecăruia, de disponibilitățile de deschidere sau de închidere pe care le avem. |
|