![]() |
![]() |
|
#131
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Frate drag, acela e un articol nici fără autor măcar, și fără bibliografie, și fără trimiteri la vreo carte sau pagină, nimic. Nu vreau să cred nimic din ce este scris în articole de genul ăla, nici nu le citesc, mai ales cînd face referire că au spus niște cuvinte îndoielnice pentru Învățătura Creștină, cățiva Sfinți consacrați ai creștinismului. Articole de acel gen, pot foarte ușor să smintească. Învățătura creștină. Aia să o citești. Și să te mîntuiești. Bucurii. Last edited by Daniel_Ortodox; 21.06.2013 at 18:01:01. |
#132
|
|||
|
|||
![]() Citat:
-ai citit Declaratie Oficială a Bisericii Greciei privind masoneria (1933) STUDIU ASUPRA FRANCMASONERIEI: Scris de Î.P.S. NICOLAE al Ardealului Citate celebre ale unor masoni sau evrei sionisti faimosi: -In 1881, francmasonul belgian Flerie scria: “Jos Răstignitul!… Împărăția lui s-a sfârșit! Nu este nevoie de Dumnezeu!” “Trebuie sa extirpăm lepra devorantă a creștinismului“, țipa Gambeta -Albert Pike ( 1809 – 1891 ), mason, gradul 33 ritul scotian ( rit pe care de fapt el l-a transformat dintr-o societate minuscula , la influenta enorma pe care o stim astazi ) a formulat dogma divinității lui lucifer în “Morals and Dogma” : ” Lucifer, Zeul Luminii, lupta împotriva lui Adonai, Zeul Bibliei; da, Lucifer e Dumnezeu “ „ Lucifer este purtătorul luminii. Nume straniu și misterios al celui ce este Spiritul întunericului! Lucifer, fiul dimineții! Este cel care aduce lumina și în toată splendoarea sa intolerabilă orbește pe cei slabi sau sufletele egoiste. „ Despre francmasonerie Albert Pike sustinea in lucrarea sa “DOGMĂ ȘI RITUAL” ca: „ Francmasoneria are două doctrine, dintre care una este ascunsă, cunoașterea sa fiind rezervată doar Maeștrilor…, iar cealaltă este publică… „ -In 1913 francmasonul Sicar de Plauson spunea: “Este un război pe care trebuie să-l continuăm până la victorie sau până la moarte – e războiul împotriva dușmanilor de totdeauna ai francmasoneriei: toate dogmele, toate bisericile“. -“Război de moarte creștinismului” răcnea Fr. Viviani. -si tu zici ca putem sa fim si masoni si crestini ? esti in ratacire frate... -Afurisania impotriva francmasoneriei dată de către Ciprian, Arhiepiscopul Ciprului 1815) „Prin urmare, spunem că, oricine fiind imbrăcat in sfintele vesminte cu epitrahil si omofor, si un astfel de om vă va bine vesti vouă o altă Evanghelie afară de ceea ce am bine vestit vouă, măcar de ar fi si Inger din cer, anatema să fie. (Galateni, I, 8-9)Deci, oricâti se alătură cu grăbire acestei slujbe drăcesti si nelegiuite a francmasoneriei, si toti cei ce ii urmează in mândria si rătăcirea lor, să fie afurisiti si dati anatemei de către Tatăl, Fiul si Sfântul Duh. După moarte, ei nu vor avea parte de iertare si dezlegare. Suspinând si tremurând, precum Cain, vor fi ei asupra pământului. (Facere IV, 14). Pământul se va deschide si ii va inghiti ca pe Dathan si Aviron (Numeri XVI, 31-32). Urgia lui Dumnezeu va fi asupra capetelor lor, si partea lor cu Iuda vânzătorul. Ingerul Domnului ii va izgoni cu sabia de foc, si, până la sfârsitul vietii lor, nimic nu vor dobândi.Fie ca lucrările si mestesugurile lor să fie blestemate si să se inece intr-un nor de praf, ca o arie de treierat in miezul verii. Si toti cei ce vor stărui in răutatea lor vor avea parte de o atare răsplată. Dar toti cei ce vor iesi din mijlocul lor si se vor deosebi, si vor scuipa urâcioasa lor erezie, si se vor lepăda de blestemata lor mândrie, unii ca acestia vor primi plata zelotului Fineas; adică vor fi binecuvântati si iertati de către Tatăl, Fiul si Sfântul Duh, Treimea cea singură neamestecată si nedespărtită, Unul Dumnezeu in fiintă, si de către noi, smeritii Săi slujitori.” (Declaratia lui Ciprian, Arhiepiscopul Ciprului. Cipru, 2 februarie, 1815) |
#133
|
|||
|
|||
![]()
Așadar vrei să fii sfânt. Slavă Domnului! Harul Duhului lucrează în tine.
Dar, precum bine știm, de cum adastă Duhul peste noi, iaca și vrășmașul! Unde vine lumina, iaca și umbra! Unde ghiocelul, iaca și buretele! Îndată ne îmboldește în rătăciri, cu meșteșugul lui, vicleanul meșter al răutății, sulemenitorul și îmbârligătorul cel dintâi. De la-nceput mult urâtorul de oameni... Păi bine, Daniel, așa ai făcut tu când erai mucos de țâță? Ai fugit înainte să mergi de-a bușilea? Ai scris ode înainte să buchisești liniuțe și bastonașe? Tu vrei să fii sfânt înainte de a fi om? Vrei să fii sfânt înainte de a fi mai întâi om român? Vrei să fii sfânt, înainte să fii om, român, creștin? Ce ușor ar fi așa... ce ușor... Și cât de nefiresc, de necreștin, cât de lipsit de măreție, cât de înșelător, cât de meschin, în fond, câtă micime. Iată însă firescul și sfințitorul drum: înainte de a fi sfânt, tu ești deja om, ești deja bărbat român, ești deja bărbat creștin. Duhul nu ne cere să des-ființăm omul, românul, creștinul care suntem. Ci, prin Harul Lui, în Sfânta Biserică, să le plinim. Or, e limpede că nu vom plini niciodată ceea ce am des-ființat în prealabil. Întrucât nu mai avem "obiect", nu mai avem "materie". Ce să sfințim, dacă în prealabil am des-ființat? Vrei să sfințești omul, familia, patria? Ai grijă, atunci, de ele! Nu le omorî mai întâi, nu ne îndemna și pe noi să venim sub masca "iubirii" tale, care e cealaltă față a urii și morții. Morții nu se sfințesc, se iartă, bre! Sfințirea, dacă vrei să lămurim asta, eu am înțeles că se face în contextul vieții, nu al morții. Prin pocăință, prin învățătură și slujire dreaptă, iar nu prin eresuri fanatice care invită la desființarea neamului, prin pasivitate pseudo-creștină. E o chestiune de ordine a priorităților. O ordine vitală, vitalizatoare: păstrăm ce-a pus Domnul în noi! Și în aceste condiții ale păstrării, avem tot timpul din lume să ne îndeletnicim, ca sfântă viețuire creștină, de spălare, de curăție, de metanoia, de îndreptare, de sfințire. Prin lacrimi de pocăință, prin dreaptă învățătură, prin fapte bune, prin har. AMIN+ P.S. Poziția ta îmi amintește de bietul Nietzsche. Și el credea că mai întâi trebuie să omoare și să moară, ca să trăiască. Speculat-au naziștii pata asta întunecată a lui și știm cu toții ce-a ieșit. Până și depre Dumnezeu, mintea lui rătăcită/înșelată (și ce minte genială a avut omul acesta, cel mai frumos dintre filosofi, cred eu) credea că "deja a murit". Și ai văzut ce-a pățit? Domnul a arătat, la final, că ... Nietzsche a murit. Ce crezi, cine a avut adevărul? Last edited by cezar_ioan; 21.06.2013 at 18:13:33. |
#134
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Am văzut multe bloguri și siteuri, "anti-sistem", care instigă puternic la anti-masonerie, la războirea evreilor. Nu înțeleg ce au cu evreii ? Cum și pe ce bază creștinească pui cuvintele să urăști atît de mult evreii ? Doamne ferește. La fel și cu masonii. Nu am nimic cu masonii. Nici un creștin nu trebuie să aibe nimic cu masonii. Adică împotriva lor. pentru că ajunge să-i urască. Nu-i voie. Un creștin nu trebuie să fie împotriva nimănui, decît a păcatului, a patimilor lui, a lumii necredincioase. Dar cum? Numai în Iubire. Revin. "Dragostea toate le crede" spune Scriptura. Da? Deci devizele oficiale ale masoneriei, sunt pacea, armonia, etc. Nu se declară împotriva creștinismului, dar cei anti-sistem, se declară împotriva ei. Dacă dragostea toate le crede, crede și pe masoni cînd spun că sunt pentru pace și armonie, echilibru și așa mai departe. Bine, că conspirațiile spun altceva. Dar eu simt în acele conspirații înstigare la ură. Mă face să-i urăsc pe masoni și pe evrei, citind blogurile anti-sistem. ȘI NU LE MAI CITESC. Un creștin nu trebuie să urască pe nimeni. Dar, tot aici afirm, după învățătura și circulara Înalt Preasfințitului Nicolae al Ardealului, în 1937, în Sfîntul Sinod al Bisericii Creștine Ortodoxe, declară că masoneria nu este bună și compatibilă cu creștinismul. Deci e mai bine ca, noi, creștinii, să nu facem parte din sînurile masoneriei. Și am rezolvat problema. Dar nu trebuie să-i urîm, să-i disprețuim, ci din contră, să-i iubim. Mult de tot. Pe fiecare om. Bucurii. |
#135
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Bine-ai revenit în discuție. Intră și tu în discuție, dar intră cu iubire. Vîrsta mea, nu are nici o legătura cu ce scriu. Poate îmi este spre laudă. Și nu vreau să-mi fie decît crucea Domnului spre laudă. Nu sunt atoateștiutor, doar Dumnezeu e. Ce spui e o ironie de prost gust, dragul meu. Cuvintele Sfinților Părinți nu mai trebuiesc interpretate. Iar ei interpretează Scripturile, care sunt adînci, foarte adînci. Am vorbit deja despre criminalii executați de justiție. Fac asemenea afirmații, din prea puțina mea iubire. Te rog, dacă mergi în America, și oriunde, să NU ucizi pe nimeni, decît păcatul și patimile din ei, cît de mulți poți. Am vorbit deja despre pocăința lor. Citește mai înainte. Bucurii. |
#136
|
|||
|
|||
![]()
Nu stiu de unde citesti tu, dar se pare ca nu avem acelasi text. In SFanta Scriptura nu scrie ca preotii lui Baal s-au cait si au recunoscut pe Dumnezeu, ci poporul. Asadar, conform teoriei tale (si doar a ta), toti proorocii mincinosi au ajuns in Rai, fiind omorati.
|
#137
|
|||
|
|||
![]()
Doamne ajută.
Frate antiecumenism, să fi antiecumenismului rău, erezia ereziilor, nu și antiecumenismului bun, anume de a aduce toți oamenii acasă, în creștinism, în Ortodoxie. Ce te-ai străduit să pui acolo în postul tău, sunt preluări din blogurile anti-sistem, bloguri cu o vizibilă ură dezvoltată împotriva masoneriei și împotriva evreilor. Au spus masonii asta și asta, dar nu apare nici o bibliografie, nici o carte de unde să citim, doar citate. Care instigă la ură. Înainte de orice, dacă nu poți să iubești un om, măcar să nu îl urăști, să nu îi faci rău, să nu îl vorbești de rău, asta e datoria creștinului. Să fi întrun fel neutru, dacă nu poți să-l iubești. ÎN NICI UN CAZ SĂ-L URĂȘTI, așa spunea un profesor al meu în facultate, și dacă nu mă înșel am găsit asta și la Sfinții Părinți. Personal, sunt neutru față de masonerie, în sensul că nu vreau să mă implic în activitățile lor, dar îi și iubesc, la fel ca pe evrei, îi iubesc și pe sataniști, îi iubesc chiar dacă au scris cu adevărat prostioarele alea a lor. Asta e datoria noasră, să-i iubim. Să-i lăsăm în pace, măcar, nu să-i urîm. Să-i iubim cînd interacționăm cu ei, să le amintim de Hristos, de bucuria Învierii ce vrem ca toți oamenii să o aibe, nu să-i hulim, înjurăm, batjocorim, urîm, că suntem creștini, nu animale. SĂ-I IUBIM PE TOȚI. Cu trezvie, cu discernămînt. Așa să ne ajute Dumnezeu. Bucurii. P.S.: Cătăline, dă-mi să citesc și eu că nu mai știu unde îi, întîmplarea cu Ilie și proorocii lui Baal. |
#138
|
|||
|
|||
![]()
Doamne ajută.
Cezar-Ioan. Unde ghiocelul și buretele? Dar bureții sunt buni de mîncat, măi frate drag. Hai că glumesc. Ioane, frate, scrii frumos, cu suflet, dar scrii rău, dragul meu. Înseamnă că e răutate multă pe lîngă sufletul tău, cu care te lupți puternic, ca noi toți de altfel. Biruiește, în Hristos! Da, vreau, și ca mine îndemn pe toții oamenii pămîntului, înainte de-a fi orice, repet, înainte de-a fi orice, și de-a dori orice, să vrea să fie creștini. Să dorească sfințenia, înainte de-a dori orice, să dorească pe Dumnezeu. Da, ai dreptate. E micime. Nu e meschinărie. Doar micime. Așa și trebuie să fie micime. Altfel nu ajungi la sfințenie. Decît prin micime și jertfă. Nu înviem cu Hristos, dacă nu ne răstignim cu Hristos. Hristos a luat micimea. De la Dumnezeu, la trup omenesc. Chenoza. Sunt bărbat creștin, înainte de a fi bărbat romîn. Iar dacă a fi bărbat romîn mă împiedică a fi bărbat creștin, nici nu îmi mai pasă vreodată, nici nu voi vrea să mai aud de a fi bărbat romîn. Niciodată, niciunde, Duhul lui Dumnezeu nu cere și nu face, nu des-ființează omul, ci îl în-ființează, îl in-formează, îl formează înăuntru, așa să facem și noi, cu ajutorul Duhului Sfînt Dumnezeu. Duhul Sfînt nu ține doar de obiect și de materie. Ci de mult mai mult. De ființă, ousia, de esență, de duh, de suflet, nu doar de materie. Trebuie să formeze pe mulți și să lucreze în armonie cu toate, spre a mîntui pe om. Pe fiecare. La măsura care o dorește fiecare. La împreună lucrarea fiecăruia. Nu trebuie să vrem să sfințim patria. Nu trebuie să existe cuvîntul de patrie, la creștini. Patria noastră e Împărăția Cerurilor. Aici, pe pămînt, nu avem patrie. Întreg pămîntul de sub cer e locul de luptă cu forțele întunericului, al oricărui creștin. Dacă vrei o patrie temporară, care e gazdă doar pentru a duce lupta, la fel ca trupul stricăcios. Nicidecum mai mult. Ba da, morții se și sfințenesc nu numai se iartă, binecuvîntatule. De aceea se roagă Biserica pentru cei adormiți, de aceea Biserica creștină poate ușura din muncile celor din iad, sau îi pot trimite în Rai, aminteșteți cînd sfîntul Grigorie de Nazians, s-a rugat pentru Împăratul Traian, păgîn, nesfințit, și Dumnezeu l-a sfințit, l-a pus în Rai dar i-a spus lui Grigorie să nu se mai roage pentru păgîni. Asta, cînd încă era aici pe pămînt, în Biserica Luptătoare. Biserica Biruitoare, face însă mult mai mult. Foarte adevărat, să ne ferim de eresuri fanatice, și să nu ucidem niciun om, în nici un fel, niciunde, în nici o circumstanță. Și să ne ferim de toată învățătura mincinoasă a filosofiei, a lui Nietzsche, a lui Platon, a lui Aristotel, a lui Spinoza, a lui Marx, a lui Hengel, a lui Freud, a lui Kant și a altora ca ei, după cuvîntul care spune: "Luați aminte să nu vă fure mințile cineva cu filozofia și cu deșarta înșelăciune din predania omenească, după înțelesurile cele slabe ale lumii și nu după Hristos." (Coloseni 2, 8) Bucurii. Last edited by Daniel_Ortodox; 21.06.2013 at 19:11:03. |
#139
|
|||
|
|||
![]() Citat:
O sa iti scriu acum explicit, sper sa nu te superi. Dupa modul in care scrii si vorbesti, parerea mea personala e ca ai cazut putin in dreapta si ai inceput sa crezi ca ai ajuns la masura sfintilor. Adica ai prins putina mandrie, desi din vorbe spui tot timpul ca esti pacatos, adica vrei sa atragi atentia ca esti smerit, ca sfintii. Dupa parerea mea nu ai ajuns la acea masura, te rog eu sa vorbesti cu duhovnicul tau sa te indrume sa mai lasi din aceasta. Nu-ti dau sfaturi ca unul care nu are probleme, ca am si eu destule pacate. Din aceasta cauza ai inceput sa spui si din invatatura ta si nu cea ortodoxa, crezand ca deja o intelegi foarte bine si nici nu mai trebuie sa o verifici. Ceea ce dai tu in general sunt citate din Sfanta Scriptura interpretate de tine, dar in catehism scrie ca putem citi Biblia dar nu sa o si interpretam noi. De aceea cautam confirmare in invatatura Bisericii, a sfintilor si catehism. Problema nu e ca spui ceva gresit, ci ca o spui ca si cum e imposibil sa gresesti vreodata ceva. Poti sa spui numai adevaruri, dar daca le-ai verificat in invatatura ortodoxa, nu doar sa le spui de la tine. Daca poti accepta sa primesti si sfaturi si sa crezi chiar ca poti gresi cateodata o sa incerc sa iti raspund la problemele puse. De fapt la ce ai scris tu am raspuns pana acum in majoritatatea mesajelor mele de pe forum, dar tu nu ai fost pe forum sa le citesti. Pana acum nimeni nu a mai scris pe forum ca toti se mantuiesc, chiar daca au facut fapte rele. Mai spuneau ca ereticii sau paganii se mantuiesc, dar macar nu spuneau ca toti talharii si criminalii au ajuns in Rai doar ca au fost omorati. E ceva absurd ce afirmi tu nu doar din punct de vedere ortodox, ci si al logicii in general. Adica cea mai simpla cale de mantuire e sa omori pe cineva in SUA, te condamna la moarte si asa ajungi automat in Rai. Nimeni cred ca nu s-a mai gandit la asa ceva, la asa o invatatura fara sens. Draga Daniel, invatatura ortodoxa (si cea catolica) spune ca nimeni nu s-a mantuit pana la venirea Mantuitorului. Dreptii Vechiului Testament mergeau toti in Iad, afara de Enoh si Sfantul Ilie, care au fost ridicati la cer. Dreptii s-au mantuit tot prin Iisus, El S-a pogorat in Rai dupa ce a fost rastignit si i-a scos de acolo pe drepti. La fel si talharul de pe cruce, tot Iisus l-a dus in Rai, nu stii ca spune ca e primul ajuns in Rai? Legea Veche nu a mantuit pe nimeni, prin har suntem mantuiti, nu din faptele Legii. Pentru mantuire e nevoie de trei lucruri: har (din Sfintele Taine), credinta (dreapta, nu idolatra sau eretica) si faptele credintei (nu faptele firii noastre cazute). Care sunt faptele Legii, ce spun cele zece purunci? Prima porunca si urmatoarele doua tin de iubirea de Dumnezeu, iar restul de iubirea de oameni. Poruncile nu sunt doar sapte sau sase, asadar scrie sa nu ai alti zei. In citatul dat de tine scrie ca si cei ce nu au avut Legea data de Moise puteau ajunge la cunoasterea adevarului si mantuire. De exemplu Dreptul Iov. Sau toti cei de pana la Moise, care nu aveau nimic scris. Dar si aceia s-au mantuit tot cand a venit Iisus in Iad. Iata ce spune de fapt Sfanta Scriptura: I Corinteni, cap. 6 "Nu vă amăgiți: Nici desfrânații, nici închinătorii la idoli, nici adulterii, nici malahienii, nici sodomiții, 10.Nici furii, nici lacomii, nici bețivii, nici batjocoritorii, nici răpitorii nu vor moșteni împărăția lui Dumnezeu." Sau chiar Domnul nostru spune ca cine nu se va Boteza nu va mosteni Imparatia, la fel cine nu se va Impartasi. Pentru ca va avea pacatul stramosesc al firii cazute si nu se va impartasi de har. Dar vor fi judecati in functie de legea firii, astfel ca si in Iad nu toti vor avea parte de munci. La fel si in Rai, sunt mai multe locasuri, fiecare in functie de ce a facut pe pamant si cat s-a nevoit. Citeste te rog la Sfantul Serafim de Sarov, acolo explica mai pe indelete despre faptele credintei. Doar faptele facute din dragoste de Hristos sunt mantuitoare, adica faptele credintei. Celelalte sunt si ele fapte bune, chiar facute de pagani, si ca rasplata pot primi luminarea cunostintei adevarului si sa vina in Biserica. Doar asa vor deveni faptele mantuitoare. la fel, o prezentare clara si edificatoare a invataturii ortodoxe in aceasta privinta o are Sfantul Ignatie Briancianinov, acolo explica pe larg care este invatatura ortodoxa despre mantuirea ereticilor si paganilor, desi e o scrisoare scurta: http://blog.pustniculdigital.info/articole/54/ Altfel ce rost mai are sa scrii despre catolcism, ateism, paganism? Doar daca e o ura pe acestia, pentru ca si ei se mantuiesc la fel ca cei ortodocsi, ori esti ortodox ori ateu sau pagan sau chiar ucigas e acelasi lucru dupa cum spui tu. Sper ca te-am ajutat sa intelegi mai bine. Doamne ajuta! |
#140
|
|||
|
|||
![]()
Doamne ajută.
Cătăline, mulțumesc. Am citit tot. Mulțumesc pentru cuvinte. Pentru tot. Nu sunt ironic. Cu adevărat sunt mîndru. Și un om rău în general. Nu fac aproape deloc milostenie. Nu am o privire blîndă, nu am mersul smerit, purtarea nu mi-e creștinească. Nimic nu fac bun. Nu am smerenie nici un strop. Chiar sunt un vai-și-amar, iubesc cele ale lumii, sunt vrednic de toată osînda și chinul. Îți scriu de pe un laptop, am telefon scump, am un apartament foarte comod, și parcă nu-mi vine să mă lepăd de toate și să urmez lui Hristos desăvîrșit, și deci nu voi fi desăvîrșit. Și deci nu pot fi sfînt. Ai dreptate în toate. Iartă-mă. Ăsta e stilul meu de-a scrie. Așa e caracterul meu. Așa e firea mea de-a fi. Și asta nu se schimbă. Sfîntul Grigorie de Nyssa era melancolic, Sfîntul Ioan Gură de Aur era vulcanic. Vreau sfințenie. Da. Cred, după sfatul duhovnicului, că e ceva firesc, ceva normal. În rest să mă ierți. Cu toate ai dreptate în ce ai scris, dar doar cu un lucru nu ai dreptate. Nu am scris niciodată, părerea mea. De mîntuirea tuturor celor uciși (după Hristos, se înțelege, am menționat deja că nu exista sfințenie înainte de Hristos, dar nu ai fost atent) am citit în Sfinții Părinți, o să caut unde scrie, sper să găsesc. Îți redau, din nou, ce îmi amintesc că au spus Sfinții Părinți: cei ce sunt uciși, toți cei ce au fost uciși, sunt mîntuiți prin botezul sîngelui lor vărsat, al suferinței lor, că le-a fost luată putința de a se mai pocăi pentru păcatele lor și de-a înainte în virtute și desăvîrșire. Cred că Sfîntul Ignatie Brancianinov spune, în cartea sa, sufletul după moarte. Înțelegi? Nici nu caut să am mereu dreptate. Și sunt perfect conștient că oricînd pot greși. Dar cînd învăț SĂ NU UCIZI, CREȘTINE, NICI UN OM NICIODATĂ, ORICE-AR FI, nu greșesc! Și după cum ți-am dovedit, Scripturistic, cu tîlcuirea Sfinților Părinți, ȘI NU tîlcuirea mea, cînd ți-am citat tîlcuirea lui Bartolomeu Anania, că păgînii se vor mîntui doar dacă "din fire făcînd ale legii", vor fi oameni plăcuți lui Dumnezeu, adică cu fapte bune. Un alt fapt, logic, cum spui tu, rațional, care arată clar că tălharul de pe cruce nu a avut botezul și s-a mîntuit, la fel și Abel, deși nu s-a mîntuit, nefiind mîntuire în vechiul testament, dar spune în Facere Domnul către Cain: "Glasul sângelui fratelui tău strigă către Mine din pământ." (Facerea 4, 10). Cum tot din Scripturi știm că sîngele este duhul, sufletul, el, Abel, e dintre cei drepți, care i-a luat Hristos cu El, la pogorîrea la iad. Și toți care au fost drepți în Vechiul Testament. Unde greșeșsc aici? Care e învățătura mea aici? Însă ce greșești, este, unde spune, în Sfînta Scriptură sau Sfinții Părinți, că pentru mîntuire ai nevoie de cele 3 lucruri menționate de tine? Dar conștiința, care ne spune Sfîntul Apostol Pavel, că ne poate mîntui, din "fire făcînd ale legii", unde-i? E a 4-a? Sunt ironic. Căci uite ce spune Sfîntul Ioan Scărarul cu referire la Romani 2, 11: "Dumnezeu este al tuturor; este viața tuturor celor ce voiesc; este mântuirea tuturor; al celor ce cred și al celor ce nu cred; al celor drepți și al celor nedrepți; al celor cinstitori de Dumnezeu și necinstitori; al celor nepătimași și pătimași; al călugărilor și al mirenilor; al înțelepților și al celor neînvățați; al celor sănătoși și al celor bolnavi; al tinerilor și vârstnicilor" (Sf. Ioan Scărarul, Filocalia IX)" Adevărat cu I Corinteni 6, 9-10, dar prea ușor bagi oamenii în iad frate. Dar ia uite ce zice la Matei 19, 26: "Dar Iisus, privind la ei, le-a zis: La oameni aceasta e cu neputință, la Dumnezeu însă toate sunt cu putință." Și la fel și la Marcu 10, 27: "Iisus, privind la ei, le-a zis: La oameni lucrul e cu neputință, dar nu la Dumnezeu. Căci la Dumnezeu toate sunt cu putință." Și la Luca 18, 27: "Iar El a zis: Cele ce sunt cu neputință la oameni sunt cu putință la Dumnezeu." Nu spun nimic aici, ca să nu spui că iarăși dau învățătura mea. Spun doar că prea ușor bagi toți oamenii în iad. Fi mai îngăduitor. Fi mai cu iubire, te rog. Și iarăși un lucru interesant ce spui: în iad nu toți vor avea parte de munci? Asta unde spune? În care verset sau care tîlcuire a Sfinților Părinți? Cînd Scriptura spune clar: "viermele neadormit". Cine-i ăla? Spun Sfinții Părinți, conștiința. Că ai fi putut să crezi și să accepți pe Dumnezeu Adevărat și nu ai vrut. Spun ei că e vierme, deci te muncește. Neadormit. Mereu adică. Deci toți se vor munci. Dar spune-mi unde spune că în iad nu toți se vor munci. Că mă îndoiesc ne nemunca din iad. Cînd și în Rai se lucrează. Dar altfel de muncă, cum au lucrat și Adam și Eva în Rai, spune în facere. Dar acolo e bucurie, nu e sudoare, e fericirea veșnică. Continui, să folosesc varianta ta, continui cu învățătura ta, cînd acolo spune clar, că păgînii, care nu au avut treabă cu Biserica, se pot mîntui, din fire făcînd ale legii, tu spui, că nu, că faptele bune îi ajută să vină în Biserică. Păi în Scriptură spune altceva. Ce facem? O să citesc articolul, că e unul din Sfinții mei preferați, Sfîntul Ignatie Brancianinov, deși nu are bibliografie, nu are trimitere la nici o carte, deși începe primele rînduri cu "habar n-aveți de mîntuire", nu e prea specific Sfîntului Ignatie să folosească termeni din-aceștia și deși Putnicul digital e contradicție de termeni, și împotriva a însăși învățătura creștină. Pustnicul nu învață pe nimeni, nu scrie nimic. Doar cînd iese din pustie. Of, suflete, of. Mulțumesc din nou. Iertare. Bucurii. Last edited by Daniel_Ortodox; 21.06.2013 at 21:04:00. |
|