![]() |
![]() |
|
#151
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Aveti marele noroc ca atit iezuitii de marca (Ignatiu de Loyola, Fracisc Xaveriu....) cit si cei obisnuiti sint oameni sfinti: ei v-au iertat deja pentru neadevarurile pe care le spuneti sau ginditi despre ei. |
#152
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Am mai văzut atitudinea asta, și la clienții mei ("ce, dumneata ca avocat n-ai auzit de legea XZY care-mi dă dreptate mie ?!!!"), pentru ca după ce mi-am intrat în rol și l-am întrebat pe recalcitrant dacă știe când s-a prescris dreptul la acțiune sau dacă știe că nu are calitate procesuală sau că legea XYZ de care face caz e abrogată sau declarată neconstituțională, să mă lovesc de reversul medaliei ("nu mă mai lua cu chichițe din astea avocățești, ce, faci pe deșteptul că tu știi legea și eu nu ?!"). În speță, nu v-am pus întrebarea decât pentru ca să vă dovedesc că, deși faceți mare caz de argumente privind modul de organizare și, subsecvent, de dobândire/administrare a dreptului de proprietate de către cele două biserici, catolică și ortodoxă, deși, de fapt nu cunoașteți cum stă treaba. Citat:
Citat:
Ce se întâmplă, din punct de vedere al BOR, daca majoritatea comunității trece la altă religie ? Se aplică principiul, rămâne biserica/sala de rugăciune/moscheea aceleiași comunități ? Este BOR de acord ca lăcașul de cult să rămână al comunității, să iasă din patrimoniul BOR ? Da sau nu ? Last edited by Erethorn; 06.12.2011 at 19:53:49. |
#153
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Vă înțeleg predispoziția spre înduioșări pioase, dar chiar n-am nevoie de iertarea iezuiților ci ar trebui ei să-și ceară iertare popoarelor însângerate de mașinațiunile lor machiavelice.
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) |
#154
|
|||
|
|||
![]()
Domnule, aveți un răspuns ? Este BOR de acord să aplice principiul "unde e comunitatea, acolo e și lăcașul de cult", la propriile biserici ?
Ce se întâmplă dacă, spre exemplu, comunitatea se convertește și devine protestantă, a cui va fi, potrivit BOR, biserica ? Oare refuzați să răspundeți pentru că intuiți răspunsul ? |
#155
|
|||
|
|||
![]()
Faptul ca desi din partea Sfintei Biserici Romane este fratele Erethorn, care este si avocat de profesie, si deci cunoaste fenomenul in detaliu, tot se gasesc unii care sa-i zica "habar nu ai!". Ce prosti sunt si gradinarii astia, habar nu au cum sa ude un castravete...
Frate Mihailc, trebuie sa accepti ca nedreptatile striga la Dumnezeu, din pamantul pe care umbla faptuitorii lor (ca sa fiu poetic), de la sangele lui Abel, la raptul comis asupra patrimoniului Bisericii Unite, si de la pruncii ucisi, zice-se, de Irod, pana la martirii instaurarii regimului neoreactionar actual in 1989. Orice institutie are greselile/coruptia ei, y compris biserica, oricare ar fi ea, dar, fara suparare, BRU a fost in postura nu doar de victima, ci de martir colectiv. Si, ca atare, merita nu doar o reparatie materiala, ci si o cinstire intru respectul datorat celor luptand si murind pentru o cauza, pana ce moartea ii desparte de lumea fizica. P.S. Ca de obicei, eu incerc sa aduc pace, cerebralitate si calm. Si asta desi eu insumi sunt un extremist, mai ales pe topicuri care se preteaza la asta. :D Dar, totusi, aici e vorba de reparatiile meritate din plin de oameni ai caror ierarhi au zis, TOTI, "contradicitur!" dictaturii, si au platit pentru asta intr-un mod atroce. Respect, daca nu cinstire! Last edited by Theodor_de_Mopsuestia; 06.12.2011 at 20:11:28. |
#156
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Cel ce l-a descoperit si analizat, Nicolae Densușianu, el insusi greco-catolic, a spus: "o traducere din cele mai mișelești și criminale, falsificarea unui tratat politico-bisericesc, pentru a supune poporul român catolicilor și a desființa Biserica română de Alba Iulia". Dar nu iezuitii sunt cei mai cunoscuti pentru falsificari, in BC falsurile erau la moda, incepanad cu alierea cu francii. Multe din ele sunt recunoscute si de catolici (decretele pseudo-isidoriene, donatia lui Constantin, mai recent descoperit falsificarea sinodului 879). |
#157
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu văd ce sens au întrebările astea din moment ce eu vorbesc de ecleziologie și mata de meșteșugul pe care-l practici. Eu vorbesc de oameni, tu vorbești de ziduri. De ce ți-aș răspunde eu atâta timp cât n-ai priceput că nicio biserică n-a fost furată, din moment ce ea a rămas lăcașul de cult al credincioșilor ce alcătuiau parohia respectivă. Citat:
Ia să-ți pun și eu o întrebare aiurea: credincioșii care au trecut la ortodoxie de nevoie au vreo șansă la mântuire?
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) |
#158
|
|||
|
|||
![]() Citat:
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) |
#159
|
|||
|
|||
![]()
Domnule Mihailc, mă dezamăgiți.
Pe acest topic se discută despre dreptul de proprietate asupra lăcașurilor de cult, iar în acest context, întrebarea mea este perfect relevantă și pertinentă. Prin atitudini de curtea grădiniței, din categoria "să întrebi la Patriarhie", "de ce ți-aș răspunde eu" (ca să nu mai amintesc de "măgărie penibilă și dezgustătoare", "piticii de pe creier" etc.) vă situați singur în afara unei discuții inteligente și inteligibile. Poate că pentru cititorii topicului sau pentru preopinenți răspunsul la întrebare este relevant, v-ați gândit la asta ? După cum am intuit iar acum devine evident, vă eschivați și refuzați cu obstinație să răspundeți întrebării mele pentru că știți că răspunsul corect este de natură să scoată la iveală ipocrizia și dublul standard cu care operează BOR atunci când vine vorba despre lăcașurile de cult. Și acum să lămurim problema. După cum se știe, BOR a susținut și susține în continuare principiul conform căruia "lăcașul de cult este al comunității, și dacă majoritatea comunității este ortodoxă, atunci și biserica trebuie să fie ortodoxă". Poate vă aduceți aminte că, mai deunăzi, BOR a solicitat politicienilor români să susțină un proiect de lege conform căruia proprietatea asupra bisericilor să revină funcție de numărul de credincioși: unde sunt mai mulți ortodocși, biserica să le rămână lor.... Bun, și acum să vedem, ce ne spune bunul simț și logica că ar trebui să se întâmple (potrivit principiului mai sus enunțat), dacă majoritatea credincioșilor care alcătuiesc comunitatea - proprietară a lăcașului de cult - s-ar întâmpla să treacă la altă confesiune ? Păi, bunul simț spune că ar trebui să-și păstreze și lăcașul de cult, exact așa cum, susține sus și tare BOR, și l-au păstrat în 1948, când au trecut de la BRU la BOR, pentru că nu este proprietatea BOR, (nici măcar a episcopiei), ci a comunității..... Problema este că, atunci când aruncăm o privire în Statutul BOR.... eh, presimțiți ce urmează, nu-i așa ? Hai să nu luăm în calcul cazul în care se pune problema spinoasă a majorității; haideți să mergem la extrem și să presupunem că trec la uniți sau la adventiști toți parohienii; toți, absolut toți membrii comunității trec la alt cult; nu rămâne nici măcar un singur membru al comunității ortodox, adică se desființează parohia ortodoxă; pe cale de consecință, nici un membru al comunității nu mai are nevoie de biserica ortodoxă, dar au în schimb nevoie de lăcașul de cult (care, vă reamintesc, este proprietatea lor), ca să-și țină Liturghia catolică, sau rugăciunile de Sabbat. Ce spune statutul BOR ? Ce se întâmplă în acest caz cu biserica ? Le rămâne membrilor comunității ? Ia să vedem: "Art.172 - In cazul desfiintarii unei unitati de cult sau a unei biserici fundationale, proprietatea asupra intregului ei patrimoniu se transmite unitatii de cult superioare ierarhic ce va dispune de acesta cu titlu de proprietar al respectivului patrimoniu bisericesc. Patrimoniul bisericesc fara stapan revine eparhiei in jurisdictia teritoriala a careia se afla." (subl. mea) Last edited by Erethorn; 06.12.2011 at 20:52:25. |
#160
|
|||
|
|||
![]()
Multe discutii pe forumul catolic erau despre hotii de ortodocsi care au furat bisericile greco-catolicilor, aproape fiecare catolic care intra avea ca prim subiect asta. Asa ca stiu foarte bine subiectul, pana la urma si cei de pe forum au ajuns sa aiba o parere mai moderata.
Mai intai a trebuit sa arata ca nu ortodocsii au desfiintat BRU, ci comunistii. De curand in vest s-a descoperit o scrisoare a lui Stalin care cerea desfiintarea BU. In scurt timp in toate tarile comuniste a fost desfiintata BU, inclusiv in tari in care BO nu era prea numeroasa (Slovacia de exemplu). Si in Ucraina si la noi au avut loc niste sinoade la care nu au participat episcopii, dar au participat cativa protopopi si preoti. Greco-catolicii spun ca erau tradatori, dar atunci nu inteleg de ce acuza BOR ca ar fi colaborat cu comunistii (o alta tema predilecta a greco-catolicilor, dar si romano-catolicilor) daca au avut atatia tradatori chiar ei. A urmat adunarea de semnaturi de la parohii si s-a raportat trecerea majoritatii la ortodocsi. Unii s-au impotrivit, unii nu. Probabil daca nu ar fi impus comunistii greco-catolicii nu treceau la ortodocsi. Inainte de desfiintarea BRU guvernul a adoptat o lege care spunea ca daca jumatate din membrii unui cult trec la alt cult patrimoniul revine acelui cult. Patrimoniul a trecut in proprietatea statului si o parte din el a fost dat BOR, unde erau cei din BRU. Dupa 1989 nu a mai existat vreo constrangere, cu toate acestea si azi mai putin de 10% din fosta BRU este ca numar de membrii actuala BRU, adica 190 de mii (la un moment dat erau jumatate din romanii din Transilvania). Ce s-a intamplat cu bisericile? In localitatile unde erau majoritari greco-catolicii acestia au luat biserica fara sa mai intrebe pe nimeni, la scurt timp. Asadar au mai ramas doar localitatile unde erau in minoritate, aici s-au purtat discutii. S-a format o comisie de dialog si(desi al Balamand BC spusese sa nu se recurga la instante) BRU a apelat si la judecatorii pentru procese. Si asa s-au revendicat si biserici in localitati unde erau doi greco-catolici. Pe baza unor chichite avocatesti, cu dovada ca acea biserica apartinea fostei parohii greco-catolice, desi acea parohie nu mai era aceeasi, majoritatea fiind acum ortodoxa. Unii greco-catolici mai radicali cer chiar retrocedarea tuturor bisericilor, strigand hoti cand de fapt ceea ce cer ei e o nedreptate. Si iata de ce. Niciodata in toata istoria crestina nu erau luate bisericile celor ce se converteau, mai ales in mare majoritate. Chiar si Buckow a dat bisericile ortodocsilor acolo unde erau numai ortodocsi. In modul acesta absurd de gandire am putea spuen ca la Schisma a ramas BO, iar aceatsa sa revendice bisericile celor ce s-au despartit, cele din vest. Sau invers catolicii sa ceara pe ale ortodocsilor. Cand s-au despartit protestantii au luat si bisericile cu ei. Cam la fel se intampla chiar si cand e o localitate, cu atat mai mult cu cat peste 90% au ramas la ortodocsi (deci ca si cum s-au convertit). Doar in cazul cand nu exista convertire e alta situatie, ca de exemplu cel al sasilor plecati. Dar BRU a afirmat si cred ca si afirma ca numarul membrilor este undeva la peste 700 de mii, contrazicand recensamantul, tocmai pentru a avea o justificare pentru retrocedare. Situatia din Sapanta era la recensamnatul 2002: greco-catolici 65, ortodocsi 2936, desi ineinte cred ca toti erau greco-catolici: http://recensamant.referinte.transin.../?pg=3&id=1679 |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Catolicii si Sf Maria | Hartford | Generalitati | 22 | 19.08.2011 08:36:38 |
Catolicii de traditie bizantina in SUA | PadreCory | Biserica Romano-Catolica | 87 | 29.12.2010 12:34:45 |
Dialogul cu catolicii din Cipru | BogdanF2 | Generalitati | 2 | 16.11.2009 13:03:37 |
Cimitirul | dorinastoica14 | Despre Biserica Ortodoxa in general | 6 | 11.06.2009 13:25:56 |
|