![]() |
![]() |
|
#1381
|
|||
|
|||
![]()
Site despre minunea de la Ierusalim: http://www.holyfire.org/file/Romanes...ului_Sfant.htm
"Minunea Focului Sfant" este cunoscuta de crestinii din Biserica Ortodoxa ca "cea mai mare dintre toate minunile crestine". Are loc in fiecare an, la aceeasi data, in acelasi mod si in acelasi loc.Nu este cunoscuta nici o alta minune care sa se intample cu atata regularitate si pe o perioada atat de indelungata de timp; se poate citi despre ea in surse vechi din secolul al VIII e.n. L-am intrebat pe Patriarhul Ierusalimului Diodorus despre aceasta: "Fericirea Voastra, ce se intampla cand intrati in Sf.Mormant?" "Intru in Mormant si ingenunchez cu frica sfanta in fata locului unde a zacut trupul lui Hristos dupa moarte si de unde a inviat. Rugaciunea in Sf. Mormant este pentru mine un moment foarte sfant intr-un loc foarte sfant. "Imi gasesc drumul prin intuneric in camera interioara unde cad in genunchi. Aici spun anumite rugaciuni care ne-au fost transmise de-a lungul secolelor si dupa aceea astept. Cateodata astept cateva minute, dar in mod obisnuit minunea se intampla imediat dupa ce am spus rugaciunile. Din mijlocul pietrei pe care a fost culcat Isus se revarsa o lumina nedefinita, in mod normal cu o tenta albastrie dar culoarea se poate schimba si lua multe nuante. Nu poate fi descrisa cu cuvinte omenesti. Lumina rasare din piatra ca si ceata care se ridica deasupra unui lac, piatra pare fi acoperita de un nor, dar este lumina. Lumina se comporta diferit in fiecare an. Uneori acopera doar piatra, alteori lumineaza tot Mormantul, asa incat oamenii de afara vad Mormantul plin de lumina. Lumina nu arde!- niciodata nu mi-am ars barba in toti cei 16 ani de cand sunt Patriarh al Ierusalimului si am primit Focul Sfant. Lumina are alta consistenta, diferita de lumina focului care arde in candela." "La un moment dat Lumina se inalta si formeaza o coloana in care focul este de natura diferita, asa ca pot aprinde lumanarile mele de la ea. Dupa ce am primit flacara, ies si dau Focul intii Patriarhului Bisericii Ortodoxe Armene, apoi Patriarhului Copt si dupa aceea tuturor celor prezenti in Biserica." La slujba ortodoxa poate veni cine vrea sa se roage, important e sa nu mergem noi la ceremoniile din alte religii. |
#1382
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Daca tu cunosti cele zece porunci o poti reciti pe prima (si a doua): "Să nu ai alți dumnezei afară de mine". Binele il da Dumnezeu, dar omul alege ce face si pe cine asculta. |
#1383
|
|||
|
|||
![]()
Deci ne putem ruga impreuna cu "ereticii" numai sa fie la noi in Biserica si sa-si aprinda ei lumanarea de la noi si nu noi de la ei. Interesant. :)
Si nu ai gasit nici un articol in care ambii Patriarhi intrau in Mormantul Sfant? Si de ce fratii ortodocsi nu slujesc pe rand la Mormant? |
#1384
|
|||
|
|||
![]()
Va rog frumos sa reveniti la topic: "Papalitatea".
Despre Lumina de la Ierusalim sa discutam pe topicele ortodoxe. |
#1385
|
|||
|
|||
![]()
Ai dreptate Miha, subiectul este off topic. Cu toate acestea este dat frecvent ca argument al faptului ca ortodocsii ar avea dreptate in problema Papalitatii. Spune-mi te rog care este topicul ortodox care trateaza problema luminii pentru ca eu inca nu am primit raspuns cum de nu se fac minuni de vindecare daca este intr-adevar minune de la Dumnezeu. La o asa mare minune, nici o vindecare. Cel putin curios. De fapt de aici pornise discutia de la comparatia cu minunile marianice in care se fac multime de vindecari si in care, Sfanta Fecioara il numeste pe Papa exact cum il numesc si catolicii.
|
#1386
|
|||
|
|||
![]()
Nici eu nu am auzit de minuni facute la mormantul Sf. Apostol Petru, aflat intr-un mormant prafuit din subsolul Catedralei Sf. Petru si Pavel din Vatican, dupa spusele catolicilor... Nici nu te poti apropia, ci esti tinut la o distanta respectabila.
Dar de ce TREBUIE sa se faca vindecari? Atunci ai crede ca Dumnezeu trimite Lumina de Pasti, sau ai gasi alte argumente impotriva, la nesfarsit?!? Sf. Apostol Pavel ne spune: "17. Și vă îndemn, fraților, să vă păziți de cei ce fac dezbinări și sminteli împotriva învățăturii pe care ați primit-o. Depărtați-vă de ei. 18. Căci unii ca aceștia nu slujesc Domnului nostru Iisus Hristos, ci pântecelui lor, și prin vorbele lor frumoase și măgulitoare, înșeală inimile celor fără de răutate." (Romani, 16) ... ceea ce voi face. |
#1387
|
|||
|
|||
![]() Citat:
ROMANI 2 16. In ziua in care Dumnezeu va judeca, prin Iisus Hristos, dupa Evanghelia mea, cele ascunse ale oamenilor. 17. Dar daca tu te numesti iudeu si te reazimi pe lege si te lauzi cu Dumnezeu, 18. Si cunosti voia Lui si stii sa incuviintezi cele bune, fiind invatat din lege, 19. Si esti incredintat ca tu esti calauza orbilor, lumina celor ce sunt in intuneric, 20. Povatuitor celor fara de minte, invatator celor nevarstnici, avand in lege dreptarul cunostiintei si al adevarului, 21. Deci tu, cel care inveti pe altul, pe tine insuti nu te inveti? Tu cel care propovaduiesti: Sa nu furi - si tu furi? 22. Tu, cel care zici: Sa nu savarsesti adulter, savarsesti adulter? Tu cel care urasti idolii, furi cele sfinte? 23. Tu, care te lauzi cu legea, Il necinstesti pe Dumnezeu, prin calcarea legii? 24. "Caci numele lui Dumnezeu, din pricina voastra, este hulit intre neamuri", precum este scris. |
#1388
|
|||
|
|||
![]()
Draga user11, inainte de a-ti raspunde as vrea sa stiu cu cine stau de vorba. Regulamentul mai vechi spunea sa nu luam nume impersonale, precum: user, crestin, ortodox, etc.
Ai un nume, pe care sa-l pot folosi atunci cand ma adresez tie? |
#1389
|
|||
|
|||
![]()
ROMANI 2
... 25. Caci taierea imprejur foloseste, daca pazesti legea; daca insa esti calcator de lege, taierea ta imprejur s-a facut netaiere imprejur. 26. Deci daca cel netaiat imprejur pazeste hotararile legii, netaierea lui imprejur nu va fi, oare, socotita ca taiere imprejur? 27. Iar el - din fire netaiat imprejur, dar implinitor al legii - nu te va judeca, oare, pe tine, care, prin litera legii si prin taierea imprejur, esti calcator de lege? 28. Pentru ca nu cel ce se arata pe din afara e iudeu, nici cea aratata pe dinafara in trup, este taiere imprejur;? 29. Ci este iudeu cel intru ascuns, iar taierea imprejur este aceea a inimii, in duh, nu in litera; a carui lauda nu vine de la oameni, ci de la Dumnezeu. |
#1390
|
|||
|
|||
![]()
1. Datori suntem noi cei tari să purtăm slăbiciunile celor neputincioși și să nu căutăm plăcerea noastră.
2. Ci fiecare dintre noi să caute să placă aproapelui său, la ce este bine, spre zidire. 3. Că și Hristos n-a căutat plăcerea Sa, ci, precum este scris: "Ocările celor ce Te ocărăsc pe Tine, au căzut asupra Mea". 4. Căci toate câte s-au scris mai înainte, s-au scris spre învățătura noastră, ca prin răbdarea și mângâierea, care vin din Scripturi, să avem nădejde. 5. Iar Dumnezeul răbdării și al mângâierii să vă dea vouă a gândi la fel unii pentru alții, după Iisus Hristos, 6. Pentru ca toți laolaltă și cu o singură gură să slăviți pe Dumnezeu și Tatăl Domnului nostru Iisus Hristos. (Rom. 15) |
|