![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Mi-as dori ca in acest topic sa ne spunem fiecare parerea despre ecumenism fie ea personala sau de la altcineva ca sa construim impreuna un ideal comun
Parerea mea vine de la profesorul meu de dogmatica care spune:Ecumenismul ca idee este buna dar ca intentie este rea.De ce?pentru ca ca idee se presupune unirea tuturor bisericilor asa cum spun preotii in ectenia"Pentru unirea Biericilor..."dar ca intentie este rea pentru ca nu este tocmai o unire ci mai mult o amestecare de dogme si credinte si iese cum spun mereu o ciorba acra de crestinism care sigur lui Dumnezeu nu Ii va placea gustul. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Stati linistiti ca nu se uneste nimeni cu nimeni la modul global.Este o utopie.Majoritatea protestantilor nici macar nu stiu ce inseamna ortodoxismul, daramite sa se mai si uneasca cu el.Referitor la unirea sub o noua religie,un kitsch dogmatic,nu va fi nimeni de acord.Referitor la migratia credinciosilor dintr-o confesiune in alta,nu este nimic nou,s-a intimplat,se intimpla,se va intimpla.Migratie poate,unire never ever,absorbtie...aici ar fi mai interesant de discutat.Dar sa nu cauzez si mai multe riduri pe fruntea celor ingrijorati de diverse aspecte,desi nici acest aspect religios nu este chiar nou in istorie.
PS:Freddy a fost unic in felul lui.Habar nu am daca a ajuns in Rai,tinand cont de anumite aspecte,dar Bohemian Rhapsody ramine o sclipire a unui nebun genial.Cat despre conflictele religioase,schisme,ecumenism,si alte aspecte...show must go on...nu-i asa? Last edited by Scotsman; 18.01.2011 at 07:54:30. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Sunt convins ca protestantii,din alte parti decat Romania,ar putea fi mai putin confuzi daca s-ar intalni mai des cu misionari ortodocsi.Momentan iti vine sa-ti faci o poza de entuziasm cu unul cand reusesti sa dai de el.Sau ar fi interesanta o mediatizare de catre ortodocsi a traditiei,invataturii patristice,etc.Nu va asteptati sa intre toti protestantii pe acest site.Majoritatea,nefiind la curent cu torentul de dragoste crestina ce se revarsa la adresa lor pe acest forum,de la unele persoane,ar fugi ca potarnichiile inainte sa afle cum sta treaba. Intradevar,multi protestanti ar fi uimiti daca ar auzi ca aderarea la ortodoxism nu presupune si sa-ti sustii material biserica pentru ca se ocupa statul.Nu ne dati idei :) momentan cam toti contribuim pentru biserica noastra,nu ne obliga nimeni dar asa vrem noi. Lasand gluma la o parte:sunt diferente mari si profund ireconciliabile.Oricine isi da seama de asta.Crestinii se vor uni doar cand va dori Cel de Sus,niciodata din proprie initiativa.Las desfasurarea evenimentelor in grija Lui,avand certitudinea ca nimic nu se va schimba cat timp oamenii procedeaza de capul lor,conform frustrarilor lor,sau a viziunii lor pur umane.Momentan fiecare are suficiente probleme de rezolvat in propria curte.Propun sa ne concentram in acest sens. Diex Aie :) Last edited by Scotsman; 17.01.2011 at 23:58:18. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
A te strange toti oameni laolalta ,indiferent de credinta,e ceva bun.A cauta o cale de unire a celor mai diverse opinii iarasi e ceva bun.Dar a crede ca exista alta Cale decat Hristos si Biserica Sa este o mare iluzie.
Cel mai mare ecumenist al tuturor timpurilor este chiar Iisus Hristos.Caci doar El a reusit sa uneasca cei mai diversi oameni,cele mai diferite religii intr-o singura credinta,si a daramat zidul din mijloc care ii despartea. A crede ca noi oamenii suntem in stare sa facem o a 2 a unire,este o mare nebunie.Nimeni nu poate face alta unire decat cea care a fost deja facuta,si anume unirea in Hristos a tuturor din cer si de pe pamant. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Tot discutăm noi aici de unele, de altele fără să fim siguri despre ce discutăm.
Cu alte cuvinte, vorbim despre o noțiune din care fiecare înțelege ce dorește sau ce e manipulat să-și dorească. Cuvântul grec din care a derivat a fost odinioară unul din epitetele Bisericii Nedespărțite, înrudit cu "catolic". Între timp, ambele au ajuns pe lista neagră a unor atitudini confuze teologic, evlavioase desigur, dar netocmite duhovnicește. Dovadă că multă lume se luptă cu această nălucă lexicală fără să-și cunoască de fapt dușmanul și să ne spună și nouă cine e și de ce ar trebui să-l disprețuim. Există mai degrabă ecumenisme, sau mai bine zis viziuni despre unitatea creștinilor de pretutindeni. Și-avem: ecumenism protestant, catolic, ortodox etc., cu nuanțări dintre cele mai diverse. La care dintre ele ne referim? Dacă vorbim despre viziunea ecumenică ortodoxă atunci toată discuția se schimbă, pentru că Biserica spune bine ce spune despre unitate: o va face Domnul în Duh și în Adevăr. Că protestanții ar face-o și mâine, asta e treaba lor! Dar și ei ar avea pretenții, cum ar fi să renunțăm la Cruce, icoane, sfinți, moaște, adică să ne facem protestanți. Iar catolicii vor și ei unitate, dar să primim primatul Romei și celelalte dezvoltări dogmatice dubioase adoptate de ei după schismă, adică să ne facem catolici. După cum observați, protestanții au pretenții negative iar catolicii au pretenții pozitive, în sensul că primii vor să renunțăm la ceva iar ceilalți vor să adăugăm altceva. Or Biserica n-are nimic de lepădat sau de adăugat, asta cel puțin până în eshaton. Că se mai întâlnesc ierarhii și mai vorbesc între ei, că se discută între "experți" pe subiecte delicate, că se fac declarații irenice dar total benigne dogmatic, astea n-ar trebui să-i deranjeze prea tare pe pravoslavnici de la post, rugăciune și aprofundare a credinței . Dacă noi, ortodocșii, suntem cărăușii Adevărului în lumea aceasta, atunci ne-ar sta mai bine mai des pe la Biserică și mai rar pe internet, construind comuniuni reale și nu virtuale/imaginare. Am întreba duhovnicul dacă ceva ne tulbură și nu fantomele virtuale de pe forumuri sau bloguri "ortodoxe". În fine, ne-ar preocupa mai mult disoluția moștenirii Bisericii Una în curtea noastră decât înmulțirea vorbei despre niște noțiuni pe care nu suntem în stare nici măcar să le definim. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Există un ecumenism bun și un ecumenism rău. În funcție de cum îl definim. E mai simplu de spus ce NU ESTE (sau nu ar trebui să fie) ecumenismul. Astfel:
-ecumenismul NU trebuie să însemne târguirea credinței, lucru despre care Biblia nu ne dă nici un exemplu. "Negocierile" de la "întâlnirile ecumenice" nu trebuie să fie pe principiul "mai dai tu, mai las eu", astfel încât să se ajungă la o religie nouă, făcută de oameni. -ecumenismul nu trebuie să însemne irenism, adică minimalizarea până la pierderea legăturii cu realitatea a deosebirilor de credință. Un lucru e clar: propoziția "Cristos este Dumnezeu" nu este echivalentă cu propoziția "Baal este Dumnezeu". A stabili asemenea echivalențe înseamnă relativism apostat, nu ecumenism. -ecumenismul nu trebuie să își facă un scop din sine. Este, însă, un excelent mijloc pentru ca să fie cât mai mulți angajați pe drumul mântuirii și pentru ca Biserica să aibă mai multă forță și credibilitate publică, fapt foarte important mai ales în zilele noastre și în cele ce vor veni. Bine, bine, se va spune, și atunci ce rămâne ? Ce aduce, de fapt, nou acest ecumenism despre care vorbim atâta ? Noutatea ține de optică, nu de credință. Ecumenismul bun este o simplă deprindere de a vedea jumătatea plină a paharului. Este deprinderea de a vedea în celălalt, cel care poate că nu a avut șansa deplinei revelații, un frate: un purtător, ca și noi, al chipului lui Dumnezeu.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#8
|
|||
|
|||
![]()
cand va cadea papa in genunchi in fata mitropolitilor ortodocsi/pravoslavnici atunci vom avea "ecumenism" adevarat.. dupa unele texte acest lucru se va intampla.. dar mai intai se va intampla contrariul..
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
Punctul de cotitură în privința atitudinii Bisericii mele față de ecumenism a fost Conciliul Vatican II și îndeosebi documentul lui principal pe această temă: Unitatis Redintegratio. Până atunci, primul cuvânt care ne venea în gând când întâlneam un ortodox era "schismatic", iar la adresa unui luteran era "eretic". Nu mai vorbesc de evrei, pentru care devenise consacrat termenul de "perfizi" și de budiști și alții de acest fel, care erau "necredincioși" (infideli). Ateii erau "apostați", iar toate aceste credințe veneau direct de la dracul. Marele și singurul merit al Conciliului Vatican II, primul conciliu care nu a proclamat o dogmă, ci o optică, a fost să vedem partea bună a lucrurilor. Oamenii de alte credințe sunt, acum, văzuți de noi ca oameni în căutarea adevărului. Credințele lor sunt amestecuri, în proporții diferite, de adevăr pe de o parte și de eroare din pricina faptului că nu au beneficiat de revelație pe de altă parte. Asta nu înseamnă că am devenit mai puțini catolici, ori că am socoti că și alte credințe sunt mântuitoare, ori că noi acum credem că Biserica lui Cristos nu mai este Biserica Catolică, ci s-a disipat cumva în sute de cioburi care au aceeași legitimitate, drept care nu ar mai exista necesitatea convertirii. Dar ceva fundamental s-a schimbat: este atitudinea noastră față de ceilalți. În comparație cu acum 100 de ani, îi simțim mult mai aproape, și aici este, zic eu, marea noutate.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
OZN-urile-pareri | TunsDiana | Generalitati | 145 | 31.07.2012 21:48:29 |
Pareri si sugestii | elenavioletacocos | Generalitati | 8 | 22.12.2009 14:55:04 |
Inteligenta emotionala - pareri | mihailt | Generalitati | 32 | 04.04.2009 11:38:47 |
Pareri, idei | pictorul | Generalitati | 3 | 12.02.2009 09:34:26 |
|