Citat:
	
	
		
			
				
					În prealabil postat de  catalin2
					 
				 
				Aici nu e corect, este Nasterea din vesnicie, o singura data. 
			
		 | 
	
	
 Asta nu contrazice ce am spus. Nașterea este din veșnicie, este o singură dată, dar de ce ar însemna asta că este un act „terminat”? De vreme ce-i „din veșnicie” nu se supune legilor timpului sau înțelegerii a timpului. Nu spunem că Duhul „a purces”, nu? Spunem că „purcede”. Vrei să spui că „nașterea” este o proprietate încheiată și purcederea nu?
	Citat:
	
	
		| 
			
				Doar harul izvoraste neincetat din divinitate.
			
		 | 
	
	
 Aici nu e vorba de vreo izvorâre, căci aceea este dinspre creator înspre creație, deci dobândește un caracter temporal (se întâmplă cândva). E vorba de proprietăți veșnice, Fiul nu „izvorăște” din Tată, Duhul nu „izvorăște” din Tată ci „purcede”.
Din „Teologia Dogmatică: Manual pentru seminariile teologice” de Pr. Isidor Todoran:
	Citat:
	
	
		| 
			
				Deosebirea dintre Persoanele Sfintei Treimi este personală, nu ființială, anume: Tatăl din Ființă naște veșnic pe Fiul și purcede pe Duhul Sfânt, Tatăl fiind astfel nenăscut și nepurces, Fiul născut și Duhul Sfânt purces, fără a se altera în nici un fel perfecta unitate ființială dumnezeiească.
			
		 |