View Single Post
  #497  
Vechi 29.07.2016, 07:51:48
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit Iustin Pârvu :

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Născut ca o formă de protestantism față de înnoirile din Biserica Ortodoxă Română a acestui început de secol și exprimat prin proorociile unei fecioare care aduce ,,reparare peste rana Bisericii”, Noul Ierusalim este, astăzi, doar o sectă ca oricare alta. Voită inițial o simplă mișcare charismatică, înconjurată de o aură de mister, fenomenul de la Pucioasa a sfârșit prin a se autosufoca în proorociile și misticismul exacerbat.

Toate sectele și grupările moderne, excentrice față de Biserică au avut la bază un profet sau o profeteasă, începând cu doamna Blavatski și sfârșind cu Koresh din Waco, Texas. Noul Ierusalim, și el fondat pe proorociile ,,maicii Virginia” are un mesaj nou și vechi, în același timp: nou este locul unde el a prins viață, căci practicile sale, ca și numele său, sunt vechi.

Prima societate cu numele de ,,Biserica Noului Ierusalim” a luat naștere în 1787, la Londra, fiind grupată în jurul profețiilor unui teosof suedez, Emanuel Swedenborg. El pretindea că primește mesaje de la Dumnezeu, pe baza cărora a elaborat doctrina viitoarei mișcări ce a fost numită de unii ,,ocultă”.

O altă comunitate cu același nume a fost formată de inokentiști - pelerini ce proclamau pogorârea Sfântului Duh asupra lui Inokentie. Similar fenomenului românesc, gruparea era formată din bărbați și femei ce aveau viziuni frecvente.

Putem spune chiar că Noul Ierusalim de la Pucioasa are o concurență serioasă în ceea ce privește numele, ca și identitatea.

Astfel, în Polonia există o grupare ,,Noul Ierusalim” fondată de vizionarul Karol, o alta în Florida, iar în 1984 - în urma unor apariții ale Maicii Domnului - arhiepiscopul rus Ioan a construit, în apropierea Moscovei, ,,Ierusalimul Alb”.

Toate aceste mișcări se exclud a priori una pe cealaltă, considerând alegerea ca fiind exclusivă. Cu toate acestea, ele au în comun nu numai numele și mesajele vizionare adresate lumii prin intermediul unor ,,aleși”, ci și practicile și modalitățile de propovăduire a acestora.
Este îngrijorătoare tendința acestei mulțimi ortodoxe care aleargă după minuni, vise și vedenii, preoți care ghicesc viitorul și deschid cartea. Aceasta denotă că o mare parte din popor este lipsit de credință și de răbdare, care apelează mai degrabă la vrăjitorii de acest fel, în loc să lucreze poruncile evanghelice și așa să aștepte mila lui Dumnezeu. Viața sfântă a unui om se recunoaște, în primul rând, după ceea ce a pătimit, după virtuțile sale evanghelice, nu după semne și minuni, pe care le poate săvârși tot vrăjitorul. Este adevărat că Biserica noastră are mulți sfinți făcători de minuni, dar atât Evanghelia, cât și toată tradiția patristică ne învață să nu căutăm lucruri paranormale, semne și minuni, căci puțin au discernământul de a distinge care sunt de la Dumnezeu și care sunt de la diavol. Calea cea strâmtă și cu chinuri, recomandată de Evanghelie, este singura cale de mântuire. Dar noi, pentru că dorim o viață cât mai comodă, apelăm la astfel de falși făcători de minuni, care apropie credincioșii mai mult de diavol decât de Dumnezeu.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote