Citat:
În prealabil postat de Copacel
Arpopos de altitudinea de croaziera.Avioanele linie trebuie ss incerce sa zboare cat mai sus ca sa faca economie de combustibil.Aceasta economie consta in scurtarea distantei dintere punctul de plecare si cel de sosire.Deci cu alte cuvinte in functie de altitudinea la carea aflu distanta dintre doua puncte in linie dreapta variaza. Cu cat zbor msi sus cu atat folosesc mai putin combustibil pt cs distanta este msi scurta.
Daca o sa te uiti la lanul de zbor al unei curse de linir o sa vezi ca este in forma de trapez.Cu baza mare fiind fistsnts dintre cele doua orase la nivelul marii si baza mica fiind altitudinea de croaziera.
Iar daca avem un trapez atunci avem si avem si cercul circumscris trapezului.Iar cercul este proiectia unei sfere care din cate stiu eu e rotunda.Daca pamantul n-ar fi rotund avioanele n- ar mai putea mai putea face inconjurul lumii t cs n-ar avea cum sa economiseasca combustibil
|
Ești culmea, păi dacă un avion cu cît zboară mai sus cu atît consumă mai puțin combustibil rezultă că pămîntul nu are cum să fie sferic, pentru că dacă ar fi sferic, cu cît zbori mai sus lungimea de parcurs pînă la destinație este tot mai lungă și consumul tot mai mare, după formula L=alphaR în radiani, deci cu cît R e mai mare, unde R=razaPămîntului + H adică altitudinea de zbor cu atît lungimea de parcurs e mai mare deci e complet absurd și ilogic să susții pe baza asta că pămîntul e sferic. Pe baza asta ai putea susține că e plat sau concav! Tu susți pe baza asta că e sferic.
E bună poanta asta cu cercul circumscris trapezului că e defapt proiecția sferei pe planul făcut de trapez care este un plan ce trece prin centrul sferei. E bună de tot. Practic propiecția ''sferei'' pămînt pe planul trapezului nu poate să aibe niciun punct comun cu respectivul trapez de zbor.