View Single Post
  #309  
Vechi 01.07.2016, 18:02:21
abaaaabbbb63
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
Īn prealabil postat de Copacel Vezi mesajul
Dupa ce avionul consuma juma din combustibil poate urca la altitudinea de croaziera FL400. Adica 40.0000 feet adica 12.2 km
Da draga, poate sa urce si mai sus, cat il tin motoarele. Dar pamantul este pur si simplu prea mare ca sa-i poti vedea curbura de la 11-12 km altitudine. Abia pe la 18-20 km este vizibil (si acolo destul de putin, iti trebuie o lentila wide-angle). Iar pe acolo gasesti numai U2-uri (nu trupa).

Citat:
Īn prealabil postat de Copacel Vezi mesajul
Arpopos de altitudinea de croaziera.Avioanele linie trebuie ss incerce sa zboare cat mai sus ca sa faca economie de combustibil.Aceasta economie consta in scurtarea distantei dintere punctul de plecare si cel de sosire.Deci cu alte cuvinte in functie de altitudinea la carea aflu distanta dintre doua puncte in linie dreapta variaza. Cu cat zbor msi sus cu atat folosesc mai putin combustibil pt cs distanta este msi scurta.
Daca o sa te uiti la lanul de zbor al unei curse de linir o sa vezi ca este in forma de trapez.Cu baza mare fiind fistsnts dintre cele doua orase la nivelul marii si baza mica fiind altitudinea de croaziera.
Iar daca avem un trapez atunci avem si avem si cercul circumscris trapezului.Iar cercul este proiectia unei sfere care din cate stiu eu e rotunda.Daca pamantul n-ar fi rotund avioanele n- ar mai putea mai putea face inconjurul lumii t cs n-ar avea cum sa economiseasca combustibil
De fapt, cu cat zboara un avion mai sus, cu atat este frecarea aerului mai mica. Motoarele in acelasi timp isi pierd din performanta, dar efectul scaderii in densitate a aerului este mai mare... pana la un anumit punct, cam intre 10-11 km.
Reply With Quote