Citat:
În prealabil postat de sophia
Chestia asta cu doi Adami, cu nastere din nou, cu moartea asta intoarsa pe toate partile, cu alte filozofii si metafore este derutanta.
|
Nu-i ușor de înțeles, e adevărat. Și Nicodim, care era cărturar, n-a înțeles cum e cu nașterea din nou de care i-a vorbit Hristos. El nu folosea un limbaj filosofic, însă înțelesurile erau foarte adânci (sau înalte).
Femeii samarinence, o persoană fără carte, i-a dezvăluit, iarăși, lucruri tare greu de înțeles: I-a spus că El este Apa cea vie. Cât o fi putut înțelege biata femeie, nu știu. Dar a înțeles că El este Mesia.
Revenind, Adam cel vechi și Adam cel nou nu reprezintă o speculație filosofică. Apostolul Pavel e cel care Îl numește așa pe Hristos:
„Se seamănă trup firesc, înviază trup duhovnicesc. Dacă este trup firesc, este și trup duhovnicesc.
45. Precum și este scris: "Făcutu-s-a omul cel dintâi, Adam, cu suflet viu; iar Adam cel de pe urmă cu duh dătător de viață;
46. Dar nu este întâi cel duhovnicesc, ci cel firesc, apoi cel duhovnicesc.
47. Omul cel dintâi este din pământ, pământesc; omul cel de-al doilea este din cer.
48. Cum este cel pământesc, așa sunt și cei pământești; și cum este cel ceresc, așa sunt și cei cerești.
49. Și după cum am purtat chipul celui pământesc, să purtăm și chipul celui ceresc.
50. Aceasta însă zic, fraților: Carnea și sângele nu pot să moștenească împărăția lui Dumnezeu, nici stricăciunea nu moștenește nestricăciunea.”
(
Epistola I către Corinteni, cap. 15)
Dacă citești întreg acest capitol 15, cum ți se pare că transmite Apostolul mesajul? E greu, e ușor de înțeles?