Citat:
În prealabil postat de mirela.t
doar cateva, "habotnicesti" :
3. Am zis: daca vrea Dumnezeu ma mantuieste, daca nu, nu.
22. Am vorbit cu mai multe intelesuri.
94. M-am impreunat cu sotul (sotia) de mai multe ori in 24 de ore.
144. N-am facut cruce cand am trecut pe langa biserica.
148. Ca femeie, m-am atins de lucruri sfinte din biserica, atunci cand am avut ciclu.
185. Am luat anafora si agheasma, desi mancasem sau bausem apa dupa miezul noptii.
http://www.crestinortodox.ro/religie...nii-69256.html
|
Doamne ajută, Mirela.
Te cam prinde duhul Statelor Unite ale Americii...
Suntem în Post.
Postul Sfinților Apostoli.
În urmă cu câteva răspunsuri ale tale, la răspunsul numărul 7, în acest topic, îi doreai Post binecuvântat fratelui Cristian. Apoi ai scris despre "habotnicii" în practica Bisericii. Încerc să te ajut. Primești ajutorul meu?
Trebuia să te gândești că ești ispitită. Dar sunt convins că doar te-ai speriat, că de fapt nu știi ce e un habotnic. De exemplu, pustnicii, monahii, Episcopii, Preoții, Diaconii, preotesele, soțiile preoților, diaconițele, soțiile diaconilor, nu sunt habotnici, dar sunt mult peste media celorlalți creștini. La fel și cu autorii îndreptarelor de spovedanie. Nu sunt habotnici, dar sunt foarte evlavioși. Și dacă gândești limpede, surioară, și ești atentă la semantica, seminficațiile și simbolistica, fiecărei expresii, vei găsi o sumedenie de păcate făcute, la fiecare sentință de curățire.
Hai să te ajut, le luăm pe rând:
3. Am zis: daca vrea Dumnezeu ma mantuieste, daca nu, nu.
Păi Dumnezeu vrea ca toți oamenii să se mântuiască, știm deja asta. Îi iubește pe toți și îi vrea mântuiți pe toți.
Noi ne îndoim deci, de Dumnezeu. De iubirea lui. Ne scade prin asta, credința, nădejdea.
"Dumnezeu vrea ca toți oamenii să se mântuiască și la cunoștiința adevărului să vină" - I Timotei 2, 4.
E și păcat împotriva Duhului Sfânt, adică ne iertat, să ispitim pe Dumnezeu, facem păcate și spunem: "eh, las' să ne iartă Dumnezeu." Da, ne iartă, dar noi nu trebuie să facem păcate, trebuie să ne silim spre mântuire, cu frică și cu cutremur, spune Scriptura, nu?
"cu frică și cu cutremur lucrați la mântuirea voastră" Filipeni 2, 12.
Deci cum să nu fie păcat să spunem: dacă Dumnezeu vrea, mă mântuiește, dacă nu, nu? E păcat. Ce-i habotnic aici? Nimic. E chiar grav să gândim că Dumnezeu nu vrea să ne mântuiască și să ne culcăm pe-o ureche: eu nu mă silesc prea tare pentru mântuire, că și-așa nu-i sigur, că dacă Dumnezeu vrea, e bine, dacă nu, nu. Păi nu-i bun. Fă tu tot ce trebuie pentru mântuire, ca să conștiința împăcată, înmulțește talanții și lasă mai departe pe Dumnezeu să hotărască ce va fi cu tine. Cercetează credința, ferește-te de erezii și înmulțește virtuțiile și iubirea mai ales, luptă cu păcatele, cu patimile, cu rugăciune și simplitate și frumusețea credinței și te vei mântui.
22. Am vorbit cu mai multe intelesuri.
Crezi că-i bine să vorbești cu mai multe înțelesuri? E habotnică afirmația? Nu-i păcat dacă vorbești cu mai multe înțelesuri, nu?
Păi hai să vedem ce iasă de aici:
Prefăcătorie, minciună, zavistie, invidie, slavă deșartă, fățărnicie, viclenie, omul devine alunecos, uns cu toate alifiile, lingușitor, vanitos, mândru, orgolios, egoist, avar, chiar desfânat, adulter, fiindcă una spune și alta face, cu 1000 de fețe, vorbește cu mai multe înțelesuri, fariseu, clevetitor, bârfitor, poți deveni chiar apostat, și eretic, înșelat, vrea să controleze oamenii, să-i manipuleze, să-i domine, să-i batjocorească, să se poarte superior, de o nobilitate diabolică, ca lorzii din vechime cu plebea, "prostimea".
Uite câte păcate am descoperit, nu?
Le-am scos afară, ca pe mizerie.
Dar nici urmă de habotnicie...
Fiindcă uite, deci, ce ne spune Dumnezeu:
"De nu vă veți întoarce și nu veți fi precum pruncii, nu veți intra în împărăția cerurilor." - Matei 18, 3.
Cum poate fi un om nevinovat, inocent, curat în simțuri, în gândire, în atitudine, în viață, în tot ce face și spune, ca un prunc, dacă el vorbește cu mai multe înțelesuri?
94. M-am impreunat cu sotul (sotia) de mai multe ori in 24 de ore.
Canoanele Bisericii, Pidalionul și Catehezele și Omiliile Maritale ale Sfinților Părinți, în special Sfântul Ioan Gură de Aur, spune că împreunarea cu soția pt soț, soțul pentru soție, să fie doar marți și joi.
Marți și joi. Fi atentă, da?
Nu în cele 4 mari posturi de peste an, chiar dacă e marți și joi ale acelor zile din post.
Și nu cât timp e soția însărcinată. Dar de cele mai multe ori, nu poate sta ea fără unire, sau nu poate sta el. Și de aici, o serie de epitimii, adică dezlegări, dar nu mai mult de luna a 4-a de sarcină, și până la 40 de zile după naștere. Obligatoriu asta. Pentru un copil sănătos, și pentru mântuirea sufletelor voastre ale tuturor. Păi dacă nu, chiar nicio jertfă nu faci pentru Hristos? Puțină abstinență, aduce și dorința, de după acest timp, când devine dezlegat. Ca criteriu psihologic. Sunt multe de spus.
Dar marți și joi, e voie de mai multe ori?
Păi defapt ce fac eu? Îmi satisfac plăcerile? Ne ajută la mântuire să facem de 2-3 ori pe noapte sau mai mult? E Hristos acolo în faptele noastre? De ce nu ajunge o singură dată? Nu-i destul că avem voie la unire trupască, prin epitimie, și după ce am aflat că ea e însărcinată, din cauza neputințelor noastre, nu ajunge? E Hristos în așa ceva?
Nu cumva fac sodomie cu soția?
Nu cumva ne spurcăm și gurile, cu care slăvim pe Dumnezeu, punând gurile în locurile intime ale soțului și soției? Cu ce scop? Plăcerile personale?
Mai avem apoi pretenția să ne asculte Dumnezeu rugăciunile, și vai ce ne mirăm că nu ne ascultă. Avem pretenția să nu ne îmbolnăvim, sau să avem copii sănătoși, bătrâneți frumoase, nu? Lasă că mă iartă Dumnezeu! Poftim, păcat împotriva Duhului Sfânt. Eh, lasă, că doar o viață avem, nu? (ironie)
Apoi nici gând de curăție, despătimire, luminare, să vedem lumina necreată, harul necreat, habar n-avem ce-i aia, nici nu vrem să aflăm. Ce vorbești? "Aia-i" pentru călugări. Se roagă ei și pentru noi. Da, da, așteaptă. Stai cu mâinile în sân, nu lupta pentru mântuirea ta și așteaptă să fi mântuit. Lumina necreată e pentru creștini, spune Sfântul Simeon Noul Teolog. Pentru toți iubitorii de Hristos.
Ce spune Biblia?
Uite:
"ori de mâncați, ori de beți, ori altceva de faceți, toate spre slava lui Dumnezeu să le faceți." - I Corinteni 10, 31.
Hai să gândim adânc la acest verset, cu rugăciune, cu iubire, iertare față de toți. Ce primim în gând, de la Dumnezeu, mai departe?
Ori de faceți dragoste, spre slava lui Dumnezeu să faceți.
Ori de mergeți la Kaufland, spre slava lui Dumnezeu să mergeți. Ori de mergeți în pelerinaje, în turism, cu autobuzul, cu avionul, cu mașina, cu bicicleta, spre slava lui Dumnezeu să mergeți.
Ori de spălați vasele, hainele, ori de stați pe net, ori de scrieți mesaje pe smartphone, ori de construiți vapoare, ori de ridicați case și grădini, sau citiți un ziar, o carte, ori de dezvoltați noi tehnologii, construiți orașe plutitoare, subterane, subacvatice, spațiale,
SPRE SLAVA LUI DUMNEZEU SĂ FACEȚI ! Că Dumnezeu e viața din pieptul vostru, ne spune Duhul Sfânt ! Dumnezeu e puterea voastră ! Înțelepciunea voastră vă este dată de Dumnezeu, nu o folosiți spre pieirea voastră, nu o dați întunericului și neascultării.
Dar ce să știm noi despre rugăciunea în extaz, de care vorbește Biblia și Sfinții Părinți, cea mai înaltă formă de rugăciune, care-o poate trăi doar un om luminat sau îndumnezeit, în mod lucid, conștient, real, rațional și irațional în același timp.
Când spunem extaz, ne gândim numai la desfrânări. Și ne mirăm apoi, de toate relele, cum că ar fi date de Dumnezeu, Doamne ferește.
Nu, ci sunt atrase de noi, prin depărtarea noastră de Dumnezeu. Cine-i de vină? Biserica? Creștinii? Preoții? Nu, nimeni, decât noi, pentru neputința și nepăsarea noastră. Să avem grijă.
Deci unde-i habotnicia ? :) Nu-i. E biruită. Slavă Domnului.
Mai departe: