View Single Post
  #289  
Vechi 22.01.2015, 16:22:56
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de anita Vezi mesajul
In acest caz ,cei care nu s-au spovedit ar trebui sa nu se impartaseasca ,daca ar fi sa ne luam dupa sf.Ioan de Kronstadt.
Nu-i asa ? pt ca cei nespovediti de la ei putere considera ca pot lua sfanta Impartasanie ,nu cu binecuvantarea duhovnicului.Ei se considera vrednici .
Eu am analizat ce scrie Sf. Ioan, nu acultati tot ce spune Ovidiu, nu e interesat de adevar, ci de a avea dreptate. Chiar el a dat un articol, acum denatureaza adevarul. Articolul e acesta, iata ce scrie despre Sf. Ioan de Kronstadt: http://www.mitropolia-ardealului.ro/...ct.php?id=3060
Citez: "Trebuie spus că practica mărturisirii publice a păcatelor, urmată de o împărtășire „în masă” a credincioșilor, nu a dispărut în secolul al IV-lea, ci poate fi întâlnită chiar în secolul al XIX-lea, în Rusia, la Sf. Ioan de Kronstadt (canonizat în 1990 de Patriarhia Moscovei). În consecință, a primit din partea Sf. Sinod al Bisericii Ortodoxe Ruse permisiunea de a practica spovedania publică, alături de cea privată, pe care o cerea de la cei care aveau de mărturisit lucruri grave. Totuși, rămâne deschisă întrebarea: în ce măsură este canonică practica liturgică a acestuia? Pentru a se găsi răspunsul corect, trebuie amintit că Sinodul a dat dispensa amintită cu titlu excepțional, doar datorită calităților de sfințenie evidente; apoi, actul canonizării Sf. Ioan de Kronstadt nu înseamnă automat canonizarea tuturor opiniilor și practicilor sale, ca un model de urmat de toți preoții. Detalii la Ioan I. Ică jr., „Sfântul Ioan de Kronstadt între Liturghie și revoluție”, în Sf. Ioan de Kronstadt, Liturghia: cerul pe pământ, trad. Boris Buzilă, Ed. Deisis, Sibiu, 1996, p. 5-35.]"

Ce aflam de aici:
- din sec. IV s-a practicat doar spovedania personala, inainte de spovedire. La fel cum sustin si Par. Schmemann si Par. Pruteanu, cei care sustin impartasirea fara spovedire.
- se facea o spovedire publica inainte de impartasire, pentru care primise o derogare speciala din partea Sinodului
- se spune ca datorita calitatilor de sfintenie si harismei sfantului. E posibil ca sfantul sa fi vazut la fiecare ce pacate are si daca e vrednic sa se impartaseasca. la fel cum si Sf. Paisie Aghioritul vedea la fiecare om ce pacate are.
- mai e o problema, sfantul Ioan de Kronstadt avea si o greseala, influenta tot de la catolici, se pare ca a sustinut Filioque.
- aceasta problema a fost pusa de un singur parinte, Schmemann, care a fost infleuntat de teologi catolici ce facusera o revizuire a practicii catolice dupa principii protestante (influentati de conceptii ecumeniste, inainte conciliului Vatican II).
Reply With Quote