Citat:
În prealabil postat de catalin2
Totusi, si in acest citat sunt unele probleme. De exemplu Parintele spune " Altă cale de unificare a Bisericii nu rămâne.", nu spune nici macar "a Bisericilor", cum s emai foloseste azi (desi tot gresit). Se pare ca Parintele ii considera pe catolici fiind tot in Biserica, doar ca nu suntem uniti. Noi stim ca Biserica e intreaga, cum spunea si Parintele Cleopa, iar aceatsa e Biserica Ortodoxa. De asemenea, Parintele Arsenie aduce in discutie greselile catolicilor, dar ca si cum ar fi o Biserica ce a gresit ceva, nu ca e gresit totul, nefiind in Biserica adevarata. Citez: "Și Biserica romană a cam pus adeseori mâna pe sabie. La scadența istoriei i se aduc toate înainte. Cezarul își pretinde sabia luată."
De exemplu sfantul Iustin Popovici, care a trait in aceeasi perioada, spune ca toate celelalte biserici sunt antibiserici, adica adunari care pretind a fi biserici in locul (sau impreuna) singurei Biserici, Biserica Ortodoxa.
Cu toate acestea, au fost si sfinti care au avut chiar erori dogmatice, deci e posibil ca si Parintele Arsenie sa fie sfant, desi poate a avut unele neintelegeri (care ar fi mai mici decat o eroare dogmatica).
|
O întorci ca la Ploiești! Se referă la Biserica dinainte de marea schismă, se înețelege clar din context despre ce este vorba, pentru cine vrea să înțeleagă. Părintele Arsenie s-a folosit de terminologia care se utiliza în facultățile de teologie de la acea vreme. Dacă nu a folosit un limbaj mai tăios în această privință, ținând cont de situația Bisericii Ortodoxe din Ardeal la cea vremea și de regimul comunist, nu înseamnă neapărat că era eretic așa cum afirmați voi. Sf. Justin Popovici nu a trăit în Ardeal.
Nu știu de ce, dar am impresia că ești una și aceeași persoană cu cristig. Cum se face că, de fiecare dată, vă nimeriți amândoi deodată pe forum?
Ai grijă că râvna necontrolată și fără dreaptă socoteală te poate duce la paranoia !