Citat:
În prealabil postat de Theodore_of_Mopsuestia
Bun. In Sacramentul Spovezii, tocmai pentru a se ierta pacatele, trebuie o marturisire a pacatelor. Vezi asta la Cina? Nu. Botezul lui Ioan NU este botezul crestin, chiar tu ai afirmat asta, pe alte topice. Si ai dreptate, este doar o prefigurare, ca multe altele.
|
Faptul ca nu este mentionat nu inseamna ca nu este.
Dumnezeu nu trebuie sa declare "TE-AM SPOVEDIT SI TE-AM IERTAT". Pentru El este suficient sa spuna "esti curat", asta insemnand totul pentru acel moment. Adica si faptul ca pacatele lor sunt cunoscute de Dumnezeu dar si faptul ca Dumnezeu le-a iertat.
Si dupa cum Hristos a spus clar ca pe ucenici i-a invatat suficient cat sa poata duce, iar Duhul Sfant ii va invata TOTUL pe baza adevarului lui Hristos.
Faptul ca tu nu vezi "spovedirea" nu inseamna ca nu exista.
Daca Hristos marturiseste "CURATIA" inseamna ca exista si un act de iertare a pacatelor. Nu complet in forma Spovedaniei de azi.
Insa ceea ce Hristos a savarsit atunci si preotii savarsesc astazi.
Esenta este aceeasi, forma este usor diferita, deoarece SAVARSITORUL ESTE ALTUL
Nu mai este Hristos in fata credinciosului. Iar in cazul asta credinciosii nu mai sunt Apostolii.
Hristos a incredintat preotilor puterea de a lega si dezlega si credinciosilor datoria de a urma pe preoti.
Preotul nu este HRistos, el lucreaza cu autoritate si putere de la Hristos.
Preotul nu se substitutie dumnezeirii, lucreaza cu invoire si autoritate de la Dumnezeu.
Nu vezi spovedania, dar constientizezi curatirea ? Daca tu constientizezi curatirea, atunci intelege ca spovedania noastra este "CURATIREA" facuta de Hristos. Si nu poate exista "CURATIRE" fara o lista de pacate. Chiar daca Apostolii nu si-au scris o lista de pacate si nu au spus-o lui Hristos, spovedirea are multe functiuni care atunci nu isi gaseau rostul:
in principal de a recunoaste si asuma o greseala si pacat, de a nu-l mai repeta, de a-l indrepta.
Dar Hristos era cu Apostolii continuu si El ii invata continuu si avea grija de indreptarea lor duhovniceasca.
Alt nume, forma usor diferita, dar sensul ei este acelasi; de a restabili legatura omului cu Dumnezeu prin iertarea pacatelor.