View Single Post
  #848  
Vechi 08.11.2012, 15:35:47
ovidiu b.
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de vsovivivi Vezi mesajul
Păi nu dau de marigini că atâta e creația, mică și finită și nu ai cum să dai de ceea ce nu este creat, ele se mișcă nestingherite în creație, iar că e finită și mică își dau seama abea când ajung de unde au plecat, deși au mers drept și paralel cu pământul. N-au ieșit din atmosferă păstrând direcția și flanșele în aceiași poziție mărind treptat viteza! De ce? Fiindcă pământul e plat sub ele și rond abea în adâncul apelor de sub cer, iar cerul se întinde de la pământ în sus, chiar mai jos decât nivelul mărilor dacă ești într-o depresiune.
Ce tot ai cu flanșele astea mă tot întreb. În primul rând aș vrea să-ți aduc la cunoștință cu nici nu există așa ceva la un avion. Flanșele alea de care tot vorbești se numesc FLAPSURI. Rolul flapsurilor este e a modifica unghiul de atac al aripilor. Se folosesc la viteze mai mici să ai portantă mai bună la decolare și aterizare.

La decolare se ridica flapsurile de pe bordul de scurgere a aripii, care maresc suprafata si in acest fel intensitatea fortei de ascensiune. Stabilizatoarele orinzontale (profundoarele) aflate pe ampenajul orinzontal sunt ridicate. In acest timp botul avionului este orientat in sus, coada este coborata, iar avionul se inalta in aer. Este foarte important ca inainte de inceperea aceste manevre avionul sa aiba viteza corespunzatoare. Flapsurile si profundoarele trebuie ridicate exact in clipa in care forta dinamica de ascensiune egaleaza greutatea avionului, altfel aparatul pierde din viteza si nu reuseste sa decoleze.

Pentru aterizare pilotul reduce viteza si coboara flapsurile si profundoarele pentru ca botul sa fie orientat in jos; ca scade forta dinamica de ascensiune, creste forta de rezistenta a aerului, avionul incepe sa coboare.

OPRIREA AVIONULUI
In aceasta etapa vor fi coborate rotile ceea ce mareste in continuare forta de frecare. La inceput avionul va atinge solul cu rotile trenului de aterizare principale. Profundoarele vor fi coborate, pentru ca botul sa coboare si rotile trenului frontal sa atinga solul. Aparatul a aterizat complet. Flapsurile sunt coborate complet, pentru a mari cat mai mult forta de frecare. Sunt actionate franele de roata, iar aparatul se opreste in final.