Citat:
În prealabil postat de Fani71
ai o problema cu aceasta unire, ti se pare impura
|
Nu se pute problema impuritatii/puritatii ci a fireascului/nefireascului.
Unirea sexuala intre soti este fireasca insa poate deveni nefireasca in anumite conditii (spre exemplu este inadecvata in perioada sarcinii).
"Umbrela" tainei Sfintei Casatorii nu ne fereste implicit nici de impatimirea sexuala, si nici de desfranare in sensul perversiunilor sexuale.
Citat:
În prealabil postat de Fani71
Dupa sfantul Pavel, tot el, casatoria este si pentru controlarea, tinerea in frau a sexualitatii, care altfel ar duce la desfranare.
|
Corect, insa acest control nu este automat, independet de soti ci tine cont de feed-back-ul lor (sa folosim niste termeni tehnici adecvati) de dorinta lor de activitate fireasca...
Citat:
În prealabil postat de Fani71
Tot el vorbeste despre abtinerea in anumite scurte perioade, pentru 'rugaciune', in comun acord, si '"sa nu ne lipsim unul de altul multa vreme, ca sa nu ne ispiteasca Satana'. Trairea sexualitatii in limite normale, in cadrul casatoriei, ne fereste de impatimire sexuala.
|
Corect, insa normalitatea, firescul nu este ceva nici relativ nici "batut in cuie un anumit numar", chiar daca fiecare om, fiecare familie este unica.
Ferirea de impatimirea sexuala in Taina Casatoriei nu este implicita (independenta de dorinta, vointa sotilor), ci trebuie sa fie dorita, cultivata, exersata, educata cu ajutorul harului lui Dumnezeu... asa cum nici Taina Sfantului Botez, nici Taina Sfintei Euharistii nu GARANTEAZA automat (mecanicist, determinist) mantuirea independent de dorinta si (con)lucrarea persoanei umane cu harul lui Dumnezeu intru Hristos Iisus.
Citat:
În prealabil postat de Fani71
Prea multa abstinenta poate sa ne faca sa cadem dimpotriva in ispita..
|
Corect... dar si prea multa activitate sexuala ne poate face impatimiti, robi sexului...
Doamne ajuta.