Citat:
În prealabil postat de editheraven
In Macru 7 Iisus raspunde mai intai provocarii fariseilor apoi a extrapolat. De foarte multe ori Christos se pare (doar se pare) ca anuleaza Legea dar o face pe baza ideii "mila doresc, nu jertfa". La fel si cu Sabatul, cu spalatul mainilor. Este conditionata puterea lui Iisus de Lege? Citeste Matei 8:1-4 si Luca 17:11-19. (o singura data Iisus invoca Legea, chiar foarte aproape de faza cu mancarea).
|
Adevărat ce spui că "
doar pare". Cât despre invocarea Legii e mult mai numeroasă, iar în chiar "faza cu mâncarea" din Marcu 7, El invocă de fapt Legea lui Dumnezeu versus [Sfânta] Tradiție (
paradosis). Dar acest lucru e mai greu sesizabil pentru un ochi strâmbodox (îmi cer scuze orto-docșilor care au sesizat deja)...
Citat:
În prealabil postat de editheraven
In "new revised standard version" scrie asa
"He said to them, ‘Then do you also fail to understand? Do you not see that whatever goes into a person from outside cannot defile, 19since it enters, not the heart but the stomach, and goes out into the sewer?’ (Thus he declared all foods clean.) "
Conform Bibliei amplificate scrie asa
"18 And He said to them, Then are you also unintelligent and dull and without understanding? Do you not discern and see that whatever goes into a man from the outside cannot make him unhallowed or unclean,
19 Since it does not reach and enter his heart but [only his] digestive tract, and so passes on [into the place designed to receive waste]? Thus He was making and declaring all foods [ceremonially] clean [that is, [h]abolishing the ceremonial distinctions of the Levitical Law]."
Este cumva vorba despre 2 tipuri de ritualuri? Sau din cate puncte de vedere Dumnezeu clasifica mancarea ca fiind curata sau nu? In Fapte 11 despre ce fel de curatie a mancarii era vorba?
"8 But I said, No, by no means, Lord; for nothing common or unhallowed or [ceremonially] unclean has ever entered my mouth.
9 But the voice answered a second time from heaven, What God has cleansed and pronounced clean, do not you defile and profane by regarding or calling it common or unhallowed or unclean."
Coreleaza asta cu "Thus he declared all foods clean." si vezi ce iese.
|
În pasajul din Marcu 7 este vorba de acea prevedere (nescripturistică) a abluțiunii obligatorie pentru orice fariseu din vremea lui Hristos. Aceștia îndeplineau un întreg ritual -amuzant pentru noi astăzi- înainte de servirea mesei. Aceștia luau apă cât încăpea într-o coajă de ou și-și ungeau mâinile ("spălarea mâinilor") până la cot. Dacă condițiile climaterice nu permiteau, în loc de apă ei simulau întregul ritual.