Subiect: filioque
View Single Post
  #637  
Vechi 17.07.2012, 12:24:22
Eugen7's Avatar
Eugen7 Eugen7 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.580
Implicit

Citat:
În prealabil postat de MihaiG Vezi mesajul
Aici intrăm pe teritoriu "minat". Atenție: nu putem susține că Iisus omul a fost "căzut duhovnicește".
Pai nici nu afrimam aceasta, ci doar ca EL, Hristos a luat firea umana cazuta atat trupeste cat si duhovniceste... insa in momentul in care a asumat-o a indumenzeit-o.

Ca si comparatatie, asa cum atunci cand cu un cutit taiem unt si ramane unt pe lama cutitului, insa daca inrosim cutitul in foc si taiam unt atunci nu poate ramane unt pe lama cutitului intrucat este topit de focul unit cu cutitul si astfel aluneca... asa si in omul simplu fara Hristos in el, este corupt duhovniceste de patimi si de actiunile diavolesti (simbolizate de unt), insa in cazul persoanei lui Iisus Hristos (simbolizat de cutitul inrosit in foc), in momentul asumarii firii umane cazute (trupeste si duhovniceste) dumnezeirea Sa (simbolizata de foc) a rupt orice legatura patimasa si diavoleasca.


Citat:
În prealabil postat de MihaiG Vezi mesajul
Eva a păcătuit înainte de cădere, deci faptul de a fi "plin de har" nu exclude posibilitatea păcatului.
Asa este, insa cum puteti sustine ca Maica Domnului a avut har mai mult decat Eva inaite de intruparea Domnului?

Citat:
În prealabil postat de MihaiG Vezi mesajul
Și teologia catolică spune, în esență, același lucru, cu distincția că mută momentul coborârii harului la timpul conceperii (zămislirii) Sfintei Fecioare. De aceea îngerul îi spune, înainte de zămislirea Mântuitorului: "Bucură-te Marie, cea plină de har".
"plina de har" nu inseamna deplinatatea harului.
Deplinatatea harul a fost in momentul zamislirii, atunci a fost indumnezeita Maica Domnului de catre Fiul lui Dumnezeu intrupat din ea: Iisus Hristos.
Totusi deosebira intre teologia ortodoxa si cea romano-catolica este evidenta: ortodoxia sustine ca Maica Domnului s-a nascut cu firea lui Adam cea cazuta (trupeste si duhovniceste) si desi inca de la nastere ei a conlucrat cu harul lui Dumnezeu, ea a fost indumnezeita (primid deplinatatea harului doar in momentul zamislirii, numai si numai datorita lui Iisus Hristos) si inviata de Iisus Hristos in timp ce teologia romano-catolica sustine ca Maica Domnul s-a nascut fara pacatul stramosesc, deci nu avea firea cazuta a lui Adam (trupeste si duhovniceste).
Reply With Quote