Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir
În primul citat, cel din Arsenie Papacioc, nu apare ideea că Dumnezeu S-ar fi întrupat oricum. În al doilea citat, această idee apare, ca fiind de la Sf Maxim Mărturisitorul, dar Dumitru Stăniloaie își ia precauția să introducă un "s-ar părea" comentariului său. Deci, când venim cu o teologie atât de îndrăzneață, trebuie să introducem precauții necesare, pentru ca prudența să atenueze cumva îndrăzneala.
Până la urmă, ceea ce știm cu siguranță este că Domnul a venit ca să ne răscumpere. "Ce s-ar fi întâmplat dacă nu ne trebuia răscumpărare" e un simplu joc al minții. Iar când facem astfel de jocuri, trebuie să începem cu constatarea că mintea omului are posibilitățile ei finite. De asta ne bazăm pe revelație. "Ce s-ar fi întâmplat dacă" nu ne-a fost revelat.
|
"Acest plural "sã facem" denotã cã în acel moment Fiul, ca Logos, era împreunã cu Tatãl si cu Duhul Sfânt. Asadar, dacã omul va avea chipul lui Dumnezeu, si Hristos - Dumnezeu va avea chipul omului, iar aceasta nu doar prin materialitatea trupului primit de la Sfânta Fecioarã Maria, ci si prin prototipul creat de cuvintele lui Dumnezeu - Tatãl. Virtual, Dumnezeu - Fiul avea chipul omului încã dintru început,
ceea ce înseamnã ca El S-ar fi întrupat oricum în chipul omului, chiar dacã Adam nu ar fi cãzut din Rai." - Pastorala Sfântului Sinod al BOR la Duminica Ortodoxiei, 16 martie, 2008
http://www.parohie.ro/pastorala_dumi...xiei_2008.html