Citat:
În prealabil postat de costel
Stim ca este importanta taina spovedaniei pentru primirea iertarii pacatelor, dar o idee de genul ca milostenia aduce iertarea pacatelor poate duce la anularea spovedaniei. Astept pareri.
|
Non sequitur. Când spunem "iertarea vine numai prin Sf Spovadă" înțelegem, mai exact, că numai în acest mod starea de Har Sfințitor este restaurată pentru cineva care a căzut, săvârșind chiar și un singur păcat greu. Dar debitele rămân, fiindcă urmarea păcatelor noastre este nu numai spirituală (harică), ci și temporală. Milostenia curăță așa cum purgatoriul curăță (adică purghează). Dacă cel spovedit vrea să nu își plătească debitele după moarte, când ustură cu mult mai rău, e bine să o facă în timpul vieții, de exemplu prin milostenie. În acest sens spun Părinții că milostenia curăță.
Dacă, spre exemplu, dv m-ați furat și veniți la mine spunând-mi că vă pare rău și că altădată mai degrabă vă veți tăia singur mâna decât să mai furați, eu, ca un bun și iubitor de oameni, am să vă iert. Bine, bine, vă iert, dar lucrul furat trebuie să îl duceți înapoi. Numai așa toate vor fi restaurate. Altfel, datornicii, chiar iertați și în prietenie cu mine, nu au ce căuta în casa mea până ce nu își plătesc datoriile. Dar dacă cel de la care ați furat nu e de găsit ? Atunci va trebui să vă plătiți datoria față de un alt amărât ca el. Altfel spus, trebuie să faceți milostenie. Dacă nu ați făcut niciodată un păcat, atunci nu e nimic de curățit și atunci am să vă primesc fără fapte de milostenie.