Citat:
Domnule Mihailc, mă dezamăgiți.
|
Sentimentul e reciproc!
Citat:
Pe acest topic se discută despre dreptul de proprietate asupra lăcașurilor de cult, iar în acest context, întrebarea mea este perfect relevantă și pertinentă.
|
Eu am adus în discuție principii ecleziologice, deci contextul s-a deplasat în altă zonă de competență.
Citat:
Prin atitudini de curtea grădiniței, din categoria "să întrebi la Patriarhie", "de ce ți-aș răspunde eu" etc. vă situați singur în afara unei discuții inteligente și inteligibile. Poate că pentru cititorii topicului sau pentru preopinenți răspunsul la întrebare este relevant, v-ați gândit la asta ?
După cum am intuit iar acum devine evident, vă eschivați și refuzați cu obstinație să răspundeți întrebării mele pentru că știți că răspunsul corect este de natură să scoată la iveală ipocrizia și dublul standard cu care operează BOR atunci când vine vorba despre lăcașurile de cult.
|
Asta păstreaz-o pentru o pledoarie de tribunal, e un text după chipul și asemănarea justiției românești.
Citat:
Și acum să lămurim problema.
După cum se știe, BOR a susținut și susține în continuare principiul conform căruia "lăcașul de cult este al comunității, și dacă majoritatea comunității este ortodoxă, atunci și biserica trebuie să fie ortodoxă".
Poate vă aduceți aminte că, mai deunăzi, BOR a solicitat politicienilor români să susțină un proiect de lege conform căruia proprietatea asupra bisericilor să revină funcție de numărul de credincioși: unde sunt mai mulți ortodocși, biserica să le rămână lor....
Bun, și acum să vedem, ce ne spune bunul simț și logica că ar trebui să se întâmple (potrivit principiului mai sus enunțat), dacă majoritatea credincioșilor care alcătuiesc comunitatea - proprietară a lăcașului de cult - s-ar întâmpla să treacă la altă confesiune ?
Păi, bunul simț spune că ar trebui să-și păstreze și lăcașul de cult, exact așa cum, susține sus și tare BOR, și l-au păstrat în 1948, când au trecut de la BRU la BOR, pentru că nu este proprietatea BOR, (nici măcar a episcopiei), ci a comunității.....
|
După ce s-a desființat BRU niciun credincios n-a fost dat afară cu forța. De fapt, atitudinea actuală a BRU demonstrează o lipsă elementară de respect față de urmașii propriilor credincioși. Logica vicleană a uniților sună așa: luăm zidurile înapoi și credincioșii, atașați de lăcașul de cult unde și-a botezat copiii, s-au cununat, și-a prohodit rudele etc., se transformă peste noapte în catolici și ne-am ales cu o parohie. Numai că socoteala de-acasă nu se potrivește cu aia din târg, realitate care observă foarte bine pe teren.
E drept, au existat și parohii care au trecut cu marea majoritate a credincioșilor de la ortodocși la uniți.
Citat:
Hai să nu luăm în calcul cazul în care se pune problema spinoasă a majorității; haideți să mergem la extrem și să presupunem că trec la uniți sau la adventiști toți parohienii; toți, absolut toți membrii comunității trec la alt cult; nu rămâne nici măcar un singur membru al comunității ortodox, adică se desființează parohia ortodoxă; pe cale de consecință, nici un membru al comunității nu mai are nevoie de biserica ortodoxă, dar au în schimb nevoie de lăcașul de cult (care, vă reamintesc, este proprietatea lor), ca să-și țină Liturghia catolică, sau rugăciunile de Sabbat.
Ce spune statutul BOR ? Ce se întâmplă în acest caz cu biserica ? Le rămâne membrilor comunității ?
Ia să vedem:
Art.172 - In cazul desfiintarii unei unitati de cult sau a unei biserici fundationale, proprietatea asupra intregului ei patrimoniu se transmite unitatii de cult superioare ierarhic ce va dispune de acesta cu titlu de proprietar al respectivului patrimoniu bisericesc. Patrimoniul bisericesc fara stapan revine eparhiei in jurisdictia teritoriala a careia se afla.
|
Și ce-i cu asta? Nu ți-am spus că locașul de cult e proprietate a parohiei ortodoxe? Dacă pleci în altă parte nu mai ești ortodox, deci nu mai faci parte din parohie. Chiar nu pricepi sau te faci că nu pricepi?