View Single Post
  #3291  
Vechi 10.09.2011, 20:10:58
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Savonarola Vezi mesajul
Eu cred că Iisus a mâncat paștile în ziua de 14 Nissan, în acea noapte, și nu în ziua de 15 Nissan, așa cum era normal. S-ar putea să îl fi mâncat cu azimi. Poate că Iisus a ținut legea iudaică așa cum era la carte. Pentru mine personal nu este un mare caz, dacă a făcut Euharistia cu azimă sau cu pâine dospită. Ceea ce știu este că Euharistia în Biserica Ortodoxă se săvârșește cu pâine, nu cu azimă, și că ea este validă.
Nu ai urmarit toata discutia, am dat si articole ortodoxe. In Sfanta Scriptura scrie negru pe alb ca au mancat paine si nu azimi, pentru painea dospita se folosea un cuvant, iar pentru azimi alt cuvant. Deci nu e niciun dubiu uin privinta asta, chiar catolicii au folosit aproape pana la schisma paine dospita (la Roma).
In legatura cu prima zi a azimilor, se numea asa ziua diniantea Pastilor, desi sarabatoarea azimilor incepea odata cu Pastile. Nu stiu exact de ce o numesc asa, probabil pentru ca la ei seara incep Pastile in acea zi sau pentru ca ardeau simbolic aluatul dospit in acea dimineata. In ziua dinaintea Pastilor se mananca numai paine, nu se mananca azimi inainte de sarbatoarea azimilor.
De obicei "sa mananci Pastile" inseamna sa mananci mielul. Nu stiu daca se poate manca miel inainte de Pasti, cel mai probabil ca nu, deci s-ar putea sa se fi referit la mancarea mielului.
Dar si mai probabil este faptul ca se refera la o Cina dinaintea Pastilor stiind mantuitorul ca nu vor putea face impreuna Pastile. Iar mielul a fost chiar Hristos.