View Single Post
  #3260  
Vechi 10.09.2011, 12:52:15
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Savonarola Vezi mesajul
Nu știu. După cum vezi, Ioan 19:14 spune clar că ziua aceea era zi de pregătire. Prin urmare, Paștile oficiale, Sărbătoarea Azimelor de abia din seara aceea începea. Iisus însă a mâncat paștile în seara precedentă, prin urmare cu o zi înainte de Sărbătoarea Azimelor.

Acest lucru este justificat și de Ioan 18:28, în care se spune că în ziua aceea, adică în ziua pregătirii paștilor, și nu paștilor propriu-zise, arhiereii iudei nu au intrat în sala de judecată pentru ca să nu devină necurați și să poată mânca paștile în acea seară, adică în seara ulterioară Cinei Domnului.

Mai este justificat și de Matei 26:3-5 unde se arată că mai-marii iudeilor se hotărâseră să îl prindă pe Iisus, dar nu în timpul sărbătorii, fapt care spune că prinderea lui Iisus, care a avut loc în noaptea serii în care El a mâncat paștile, a avut loc în ziua de dinaintea începerii Sărbătorii Azimelor. Deci Iisus a mâncat Paștile în ajunul Sărbătorii Azimelor, cu o zi deci înainte de Sărbătoarea propriu-zisă a Azimelor.

De aceea este posibil ca Domnul Iisus să fi mâncat paștile cu ucenicii lui cu pâine dospită și nu cu azime, pentru că Sărbătoarea propriu-zisă a Azimelor nu începuse.
Un lucru nu inteleg: de ce nu va legati si de faptul ca trei evanghelii indica tocmai prima zi a azimilor ca zi de pregatire a Pastelui (de jertfire si gatire) si abia apoi, cand a venit seara, l'au mancat? De ce va legati numai de o Evanghelie si nu de toate 4 pentru a le explica impreuna?
Cat despre ceea ce scrie in Matei 26:3-5 ramane sa verific cu text original daca intr-adevar nu scrie ca in traducerea pe care o am eu "in plina sarbatoare". Pentru ca sarbatoarea tinea 7 zile si in acest timp oamenii sunt in vacanta cum am zice astazi, deci toata lumea este pe strazi in loc sa fie la lucru pe camp. Ori ideea era sa nu faca tulburare in popor cu prinderea lui Iisus, era riscul in plina sarbatoare cand toti sunt pe strazi. Doar prima si ultima zi sunt mai calme pentru ca au statut aproape de Sabat. Ziua dinaintea Pastilor, ziua pregatirii, tocmai ca nici ea nu poate fi potrivita pentru ca vanzoleala pe strazi este in toi, cu toti pelerinii veniti la Ierusalim de Pasti si toate pregatirile care se fac, nu respecta partea cu "sa nu se produca tulburare in popor". Si apoi, eliberarea unui puscarias de Pilat se facea de sarbatoarea Pastilor, si iata ca era popor adunat in ciuda faptului ca ideea era tocmai de a nu face tulburare in popor. Cum va explicati?