View Single Post
  #3130  
Vechi 08.09.2011, 01:25:44
Mihailc Mihailc is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.03.2008
Mesaje: 3.249
Implicit

Discuție lungă, densă și dificil de urmărit. Mai e o ipoteză pe care observ că nimeni n-a luat-o în seamă, văd că vă plac variațiunile pe un număr limitat de teme. Conform unor cercetători diferinți, dar convergenți în concluzii, o cronologie scurtă a Patimii Domnului nu poate fi susținută pe nicio bază (vezi și diferențele între sinoptici și Ioan). Cina cea de Taină a avut loc în cartierul esenian al Ierusalimului, conform descoperirilor arheologului benedictin Bargil Pixner, iar paștele pe care l-a sărbătorit Iisus este foarte probabil să fi fost paștele esenian, calculat pe baza unui calendar solar și nu lunar cum calculau saducheii și fariseii (cei care reprezentau "cultul oficial"). Paștele iudaic s-a sărbătorit începând cu seara zilei de vineri 7 aprilie, în anul 30 e.n., anul cel mai probabil al Pătimirii și Învierii Domnului. În același an, paștele esenian "a picat" cu trei zile mai devreme, în seara zilei de marți 4 aprilie. Iar paștele esenian nu coincidea, ca și elemente ritualice, cu cel al iudeilor practicanți ai cultului oficial, nu presupunea azime și nici miel.

Desigur, Domnul nu era esenian, dar se pare că a avut numeroși discipoli printre esenieni, printre care și unii apostoli (inclusiv proprietarul casei în care s-a petrecut Cina).
Vreau să mai fac precizarea că niciunul dintre cercetătorii care s-au preocupat de aceste aspecte nu e/era ortodox, majoritatea, dacă nu chiar toți, fiind catolici.
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi)

Last edited by Mihailc; 08.09.2011 at 01:34:11.