Citat:
În prealabil postat de Adriana3
Deci Botezul nu era considerat Sfanta Taina in timp ce Euharistia era singurele Taine? Aveti dovezi? Vorbiti de texte care ar sprijini cele spuse de dvs. le puteti cita va rog? Ca tot asta cer si nimeni nu imi da textele care spuneti ca ar fi atat de multe.
Botezul femeilor era administrat de diaconite iar functia de diacon era sacramentala de aceea calitatile cerute sunt insirate acolo unde sunt si cele pentru episcop si batrani. Toti crestinii aveau obligatia sa se ocupe de partea sociala a comunitatii nu numai femeile diaconite. Acestea, ca si diaconii de altfel, coordonau totul pentru ca toti crestinii datorau supunere ierarhiei episcop-batran-diacon.
In textul deja publicat cu Consiliul de la Niceea nu scria ca abaterea ar fi fost savarsirea Euharistiei de diacon ci administrarea ei de catre diacon SI episcopului considerat mai mare in grad. Cu ce putere ar fi putut administra un diacon episcopului in asa fel incat sa se sesizeze Sinodul de la Niceea daca Euharistia era franta doar de episcop asa cum credeti dvs??!! Asta arata ca tocmai ca Euharistia era franta de diaconi iar episcopii nu au mai fost deacord sa o primeasca de la cei mai mici in grad. Deci orgoliile cu polarizarea slujirii sacramentale in Biserica isi are originile in acel sinod, aparut tocmai ca urmare a amestecarii politicului in religie.
|
nu draga hai sa te lamuresc ca vad foarte bine ca ai dezvoltat o arta in ratalmacirea textelor in general
in scrierile vechi, de multe ori, referirea sa sfintele taine se facea exclusiv cu privire la Euharistie. aceasta denumire de sfinte taine era o denumire speciala a Euharistiei. asta nu inseamna ca botezul sau darul Duhului Sfant nu ar fi sacramente ci doar ca denumirea de sfinte taine era de multe ori, dar nu intotdeauna, adresata doar Euharistiei. acum ai inteles, sau ai de gand din nou sa rastalmacesti, evident spre a ta pierzare. tine minte ce ti-am spus cu privire la riscul pierderii inclusiv a mantuirii. vezi ca nu ma mai joc cu cuvintele. aberatiile pe care le debitezi pot duce unele suflete la pierderea mantuirii, si te pot duce imoplicit si pe tine la pierderea mantuirii. te mai avertizez o data: nu te mai cu juca cu FOCUL EUHARISTIC
diaconitele nu aveau nici o functie sacramentala. diaconitele aveau atributii altele decat cele sacramentale. nu exista absolut nici un text, nici biblic si nici de alta natura, care sa spuna ca "diaconitele" ar fi avut vreo investire sacramental. diaconii au avut aceasta investire chiar daca rolul lor era limitat, spre deosebire de acela al apostolilor si al succesorilor acestora: episcopii si prezbiterii. diconitele nu au si nu au avut nici o investire sacramentala. mistificarile pe care le raspandesti nu au nici o sustinere nici biblica si nici de alta natura.
cand vorbim despre administrarea tainelor, vorbim despre savarsirea lor, adica efectiv de lucrarea harica. diaconii nu aveau nici un har, nici o investire sacramentala pentru savarsirea Euharistiei. se mai poate vedea si din faptul ca botezul cu Duhul Sfant, ceea ce azi este Mirungerea o savarseau exclusiv apostolii. adica ce vrei sa spui, ca diaconii ar fi savarsit Euharistia, care estea Sacramentul suprem, si nu ar fi savarsit si botezul cu Duhul Sfant ?? vezi eroarea in care singura te bagi ? aceasta iinvestire de la Iisus Hristos de a savarsi Euharistia au avut-o si o au exclusiv apostolii, iar apoi prin ei, episcopii si prezbiterii.
deci administrarea Euharistiei, care este unul si acelasi lucru cu savarsirea acestei Taine Sfinte nu era decat de atributiile si harul episcopilor si prezbiterilor. atat. dar pentru ca unii nu intelegeau sau nu au inteles foarte bine lucurile. sau pentru ca pur si simplu isi faceau de cap, asa cum si tu iti faci de cap (si asa cum pe aceia Biserica i-a pus la punct, la fel si pe tine Biserica te va pune la punct) Sinodul de la Niceea nu a facut decat sa puna si sa faca ordine acolo unde unii mai putin pregatiti sau mai putin catehizati sau mai impertinenti faceau dezordine in Sfanta Biserica. acum ai inteles, sau ai de gand sa iti urmezi nefericitul obicei si sa rastalmacesti textele in generala, pentru ca ele sa para a reflecta nu ceea ce ele reflecta, ci prejudecatiule tale, iar aici nistye prejudecati gresite prin care risti sa pui in pericol mantuirea chiar a unora care te citesc si se pot sminti