Citat:
În prealabil postat de Adriana3
Eu cred ca dimpotriva, erau persoane nebotezate, casatorite in legea lor pagana, iar in momentul aparitiei apostolilor unii credeau in Iisus si se botezau iar altii nu. Asa ca a aparut problema cuplurilor in care doar unul ajungea credincios si se boteza. Ori asta punea mari probleme in cadrul cuplului, ca atare crestinii au fost sfatuiti sa accepte despartirea daca asa dorea partenerul pagan sau dimpotriva, sa ramana cu el daca acela vroia sa-si pastreze sotul/sotia, zicand ca astfel necredinciosul se va sfinti prin cel credincios. Pe vremea apostolului nu existau anomaliile de astazi aparute in urma botezului pruncilor, nu existau persoane botezate dar necredincioase tocmai pentru ca se botezau doar cei ce credeau.
|
Stii de ce este Avortul un pacat atat de mare, pe langa crima? Pentru ca acesti copii nu ajung in Rai pentru ca n-au fost botezati. Si ei sunt puri, si n-au avut timp sa faca pacate.
"Apoi, sufletele copiilor avortati, nefiind botezate, nu pot intra in imparatia lui Dumnezeu, ci asteapta ziua cea infricosatoare a judecatii, cand singuri vor acuza pe parintii care i-au ucis in fata Dreptului Judecator Iisus Hristos."
Daca un copil pur, nu va intra in Rai pentru ca n-a fost botezat, crezi ca cineva se mantuieste daca nu este botezat si "reuseste aparent sa se cunune"? Aparent, pentru ca nu stim daca acea Cununie e valabila.
"12. Celorlalți le grăiesc eu, nu Domnul: Dacă un frate are o femeie necredincioasă, și ea voiește să viețuiască cu el, să nu o lase.
13. Și o femeie, dacă are bărbat necredincios, și el binevoiește să locuiască cu ea, să nu-și lase bărbatul.
14. Căci bărbatul necredincios se sfințește prin femeia credincioasă și femeia necredincioasă se sfințește prin bărbatul credincios. Altminterea, copiii voștri ar fi necurați, dar acum ei sunt sfinți.
15. Dacă însă cel necredincios se desparte, să se despartă. În astfel de împrejurare, fratele sau sora nu sunt legați; căci Dumnezeu ne-a chemat spre pace.
16. Căci, ce știi tu, femeie, dacă îți vei mântui bărbatul? Sau ce știi tu, bărbate, dacă îți vei mântui femeia? "
Eu stiu ca se refera la altceva. dar nu prea stiu cum sa-ti arat tie. In primul verset de sus spune:"daca cineva are o femeie necredincioasa": pentru asta ei trebuie sa fie impreuna, sa fie casatoriti, si daca isi daa sema ca femeia e necredincioasa, sa n-o lase.
"INVATACELUL: Pot oare copiii sa se mantuiasca numai cu botezul fara credinta? Scriptura spune nu numai despre botez, ci si despre credinta ca este trebuitoare spre mantuirea cuiva: “Cel ce va crede si se va boteza se va mantui. Iar cel ce nu va crede se va osandi” (Marcu, 16, 15-16).
PREOTUL: Intr-adevar, copiii nu pot crede la varsta cand sunt botezati, dar nici nu-L pot tagadui si nici nu-L pot refuza pe Hristos."
"El insa, cand a vorbit despre botezul pe care il va aseza, a aratat marea importanta pe care o avea lucrarea acelui botez si de aceea n-a mai fost nevoie sa spuna ca va trebui aplicat tuturor, deci si copiilor. "
"INVATACELUL: Nu cumva copiii se pot mantui si fara botez? Despre ei se spune ca sunt sfinti si, ca atare, n-ar avea trebuinta sa-si curete pacatele - pe care nu le au. Asa gasim in Sfanta Scriptura, prin cuvintele Mantuitorului: “Lasati copiii si nu-i opriti sa vina la Mine, ca a unora ca acestia este imparatia cerurilor” (Matei, 19, 14). Deci, copiii pot intra si fara botez intru imparatia cerurilor, in acelasi inteles pare a fi grait Mantuitorul isi alta data: “De nu va veti intoarce si nu veti fi ca pruncii, nu veti intra intru imparatia cerurilor” (Matei, 18, 3; Marcu, 10, 15; Luca, 18, 15-17). Apostolul Pavel spune chiar direct ca copiii sunt sfinti: “Barbatul necredincios se sfinteste prin femeia credincioasa si femeia necredincioasa prin barbatul credincios. Altminterea, copiii vostri ar fi necurati, dar acum ei sunt sfinti” (I Cor., 7, 14). Deci, daca parintii sunt sfinti (crestini botezati), atunci si copiii lor sunt sfinti.
PREOTUL: Mai intai de toate, trebuie stiut ca copiii nu sunt sfinti, pentru ca “ce este nascut din trup, trup este” (Ioan, 3, 6) ,- deci, copiii nascuti numai din trup, nu si din “apa si Duh”, sunt numai trup, cu pacatul lui Adam in ei. Botezul la copii aduce spalarea pacatului stramosesc intrat in lume prin calcarea poruncii de catre Adam si Eva in rai (Fac., cap. 3). “Printr-un singur om (Adam) a intrat pacatul in lume si prin pacat, moartea - si astfel moartea a trecut asupra tuturor oamenilor prin acela in care toti au pacatuit” (Rom., 5, 12). Iar acum : “Cati in Hristos v-ati botezat, in Hristos v-ati si imbracat” (Gal., 3, 27) si iarasi: “Au nu stiti ca toti cati in Iisus Hristos ne-am botezat, intru moartea Lui ne-am botezat?” {Rom., 6, 3). Asadar, afundarea de trei ori in apa, in numele Tatalui si al Fiului si al Sfantului Duh (Matei, 28, 19) inseamna botezul in moartea lui Hristos, adica cel nou botezat a murit fata de pacatul stramosesc si fata de Legea lui Moise (Rom., 6, 4-25; 7, 1-6). Si prin Cruce, noul botezat este rastignit fata de lume si lumea fata de el.
Inca sa stii si aceasta, ca nimeni sau are voie sa boteze a doua oara pe cei botezati in numele Sfintei Treimi - dupa randuiala Bisericii dreptmaritoare a lui Hristos, caci zice marele apostol Pavel: “Un Domn, o credinta, un botez” (Efes., 4, 5). Numai daca au fost botezati de eretici (sectanti), ii botezam din nou."