View Single Post
  #10  
Vechi 02.06.2011, 19:41:56
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Eugen7 Vezi mesajul

NU mai asociati stiinta cu ateismul!!!
A fi om de stiinta nu implica a fi ateu, si a fi crestin ortodox nu implica negarea stiintei!!! Dimpotriva prin stiinta noi vedem maretia creatiei si laudam pe Creator: "Doamne toate cu intelepciune le-ai facut!" (Psalmi) caci "Cerurile spun slava lui Dumnezeu" (Psalmi).[/url]
Exact, iar teoria evolutionista, abiogeneza si crearea universului (teoria Big-Bang-ului) sunt pseudo-stiinte, sau mai ingaduitor spus niste teorii care nu sunt demonstrate. Noi stim ca acestea sunt gresite, ei inca mai cauta sa vada daca sunt sau nu. De exemplu in cazul Big-Bang-ului a aparut un mare semn de intrebare deja, observandu-se ca universul se dilata accelerat, ceea ce exclude o explozie, in urma careia dilatarea ar fi trebui sa fie incetinita. Asa ca acum se cauta alte imbunatatiri la teoria Big-Bang-ului, ca nu prea mai corespunde stiintific.
Iar abiogeneza cel putin e o teorie moarta din nastere, nu a fost gasit nimic pana cum sa o confirme, nici macar o mica idee.

Vad ca se discuta degeaba de mult timp despre faptul ca ortodoxia ar accepta o asemenea enormitate si erezie, adica o combinatie intre facerea si evolutionism sau alte teorii gen Big-Bang.
Iata doar un exemplu despre ce considera ortodoxia, site-ul Episcopiei Argesului si Muscelului. Episcopul Calinic e un ierarh mai liberal fata de alti episcopi (in principal referitor la ecumienism). http://www.eparhiaargesului.ro/arhie...tina&Itemid=93
Desigur ca aceasta invatatura o gasesti in toata BOR si in toata ortodoxia (exectie cele cateva cazuri ce tin de Patriarhia Constantinopolului). Probabil un preot sau un ierarh care sustine un fel de evolutionism teist ar fi luat la intrebari si daca nu caterisit, cel putin credinciosii l-ar pune la punct in parohie. Asa cum s-a intamplat cu cel din Australia.

Iata si citate de acolo:
"După ce a dat luminii și întunericului câte un nume, le strânge pe amândouă la un loc și zice: Și a fost seară și a fost dimineață, zi una. Pentru ce nu s-a spus ziua întâi ci zi una? Pentru că se face referire la ciclul temporal al unei zile calendaristice, care surprinde atât sfârșitul luminii ca zi, cât și trecerea întunericului ca noapte. De aceea Scriptura vorbește mai întâi de sfârșitul zilei, apoi de sfârșitul nopții, pentru a întări că zilei îi urmează noaptea.

Sfântul Efrem Sirul atrage atenția că nu la întâmplare stă scris că a fost seară și a fost dimineață, ci pentru a socoti corect că zilele creației ca durată au măsura obișnuită de 24 de ore, nici mai mult nici mai puțin. Deci trebuie evitate extremele potrivit cărora, fie că zilele creației ar însemna de fapt ere geologice, fie că zilele creației ar însemna doar clipe, mărturisind învățătura de credință a Părinților Bisericii potrivit cărora zilele creației trebuie înțelese în mod literal. Numai această interpretare, pe baza inspirației și discernământului dumnezeieștilor Sfinți Părinți, dă ocazia unui răspuns articulat întrebării insidioase care zice: "Dacă Dumnezeu e atotputernic, de ce nu a creat lumea într-o clipită, ci a avut nevoie de șase zile pentru aceasta?", dând posibilitatea exprimării următoarelor considerente:

1. în baza atotputerniciei, Dumnezeu putea să creeze lumea într-o clipită. Dar pentru că n-a adus la ființare pentru trebuința Lui nimic din cele ale lumii- căci n-are nevoie de nimic fiind desăvârșit, ci a făcut totul pentru om- de aceea le creează treptat în cadrele firești vieții pământești. El n-a făcut aceasta deodată pentru a dovedi că a creat cu totul liber de orice determinare, nefiind silit nici de vreo necesitate internă, nici de vreo constrângere externă.

2. crearea lumii în șase zile constituie tocmai un argument pentru atotputernicia lui Dumnezeu și totodată un argument pentru desființarea teoriilor acomodaționist-evoluționiste care insinuează că lumea a apărut (de la sine) în decursul a mai multe ere. Ori Dumnezeu a creat lumea în timp, dar nu cu „ajutorul” timpului. Deși a creat în timp, nu a depins de trecerea lui, dovedind că zidirea s-a făcut exclusiv prin puterea cuvântului Său.

3. iar faptul că la sfârșit a fost făcut omul, dezvăluie planul că lumea a fost zidită după modul divin, dar prin pogorământ, pentru modul uman. "