Citat:
În prealabil postat de Florin-Ionut
Domnule, cu tot respectul creștinesc pe care ți-l port, îți spun că ai făcut o afirmație atît de josnică încît îmi este rușine să o comentez.
|
Florin, mai de folos ar fi sa ne ferim de a face o invatatura dupa ce credem noi si nu dupa ce spune invatatura si care este adevarul.
Observi cum tu imi expui in continuare doar parerile tale (bineinteles, impartasite si de alti cativa), in timp ce eu ti-am scris ce spun sfintii, ce spune catehismul, etc. Tu spui: parerea mea e ca... Nu se potriveste cu catehismul, dar acolo e greseala, nu la mine. Trebuie sa intelegem ca invatatura Bisericii nu e formata din parerea noastra, care noua ni se poate parea brilianta. Toti oamenii au cate o parere despre anumite lucruri, si sunt sapte miliarde de oameni.
Tu imi spui ca paganii sunt mai presus decat unii catolici (ca si ei sunt eretici pentru BO), de exemplu, care nu stiu ca invatatura catolica e gresita. Nu numai ca te inseli, dar mai si acuzi ca cei ce nu spun asta fac afirmatii josnice.
Daca noi nu ne informam despre invatatura ortodoxa capatam invataturi de la ceea ce auzim. Si sunt destui care doresc sa ne arate adevarul. Asadar capatam invaturile din ceea ce auzim de la televizor, de la cunoscuti, din carti, documentare, etc. Si acelea bineinteles ca propaga alte idei, cele pe care le cunosc.
Citat:
În prealabil postat de Florin-Ionut
Dar nu poți să-i socotești în aceeași categorie pe urmașii lor. Omul e judecat în funcție de faptele lui, proprii, nu ale părinților sau strabunicilor. Dacă un făt este avortat, este el vinovat de decizia părinților săi? Ar fi nedrept.
|
S-ar putea ca tu sa nu fi inteles exact, nu pentru pacatele stramosilor suntem judecati (spre deosebire de catolici, care spun ca mostenim pacatul lui Adam), ci mostenim urmarile pacatelor. Nu mostenim pacatul lui Adam, ci urmarile pacatului lui. La fel si cu pacatele stramosilor. Un ortodox care se converteste la marotii lui Yehova, copii si nepotii nu mostenesc pacatul lui, ci urmarile, adica faptul ca se nasc martori cu greu mai revin la ortodoxie.
Asta e baza crestinismului, ca mostenim urmarile pacatului lui Adam.
Un fat avortat nu mosteneste pacatul parintilor care l-au avortat, ci suporta consecinta acestui pacat: faptul ca nu a fost botezat.
Citat:
În prealabil postat de Florin-Ionut
Catehismul nu vrea să smintească lumea, ca să nu creadă oarecine că mîntuirea este și la eretici, și la ortodocși. Dar noi trebuie să înțelegem că "mîntuirea" are multiple sensuri, în funcție de ceea ce se spune în text. Așa cum și în Biblie cuvîntul "lume" înseamnă pe de o parte "oamenii" și pe de altă parte "răul care este în lume". Mai sînt și alte exemple.
|
Da, catehismul este pentru nestiutori, dar cei initiati cunosc mai multe, mai multe decat invatatura oficiala a Bisericii. Nu am dat defintia catehismului? Acolo scrie ca e invatatura Bisericii. dar ai vazut ca si sfintii nu vor sa sminteasca lumea si spun acelasi lucru.
Oare nu e mai simplu sa ne smerim si sa intelegm ca noi gresim, nu sfintii si invatatura Bisericii?
Ca o impacare, iti dau si o veste buna. Din cate stiu (daca nu ma insel) catehismul a fost facut tot de parintele Cleopa, deci nu avea cum sa spuna altceva in acel articol.
Te rog, daca doresti sa discutam in contiunare da-mi si citate din sfinti sau invatatura Bisericii care sa sustina ceea ce spui, nu doar parerea ta (sau a lui Eugen) sau propria interpretare a Sfintei Scripturi.
Iata ca si catehismul spune despre talcuirea Sfintei Scripturi:
"Numai Biserica poate sa talcuiasca fara greseala Sfanta Scriptura, pentru ca numai Biserica este pazitoarea, talcuitoarea si propovaduitoarea fara gres a Descoperirii dumnezeiesti. "
"
18. Poate oricine sa citeasca Sfanta Scriptura?
Oricine poate sa citeasca Sfanta Scriptura, insa nu si s-o talcuiasca (s-o explice) si nici sa invete pe altii. Caci zice insusi cuvantul Scripturii: "
Aceasta trebuie s-o stiti mai intai de toate, ca nici o proorocie (invatatura) a Scripturii nu se talcuieste dupa bunul plac al fiecaruia" (2 Petru 1, 20); "
Oare toti sunt Apostoli? Sau toti prooroci? Sau toti invatatori?" (1 Corinteni 112, 29). "
De aceea e bine sa dam nu doar intelegerea noastra din Sfnta Scriptura, ci inavatura Bisercii si talcuirea sfintilor. Pentru ca nu suntem sfinti.