View Single Post
  #72  
Vechi 09.03.2011, 20:19:36
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de FiulRisipitor Vezi mesajul
si noua secta se va numi Adrianism??

EDIT: http://www.crestinortodox.ro/botez/b...lui-68854.html

Cititi mai mult si nu va grabiti sa credeti ca il intelegeti pe Dumnezeu mai bine decat Sfintii.

Sa citesc mai mult, pai vad ca scrie ceea ce am zis si eu si va citez din ceea ce scrie la link-ul sugerat spre lectura:

"Inca de la inceputul crestinismului, Sfanta Taina a Botezului a fost actul prin care cineva devenea membru al Bisericii. Botezul se administra atunci in special maturilor, pentru ca lor era adresata propovaduirea Sfintilor Apostoli si ucenicilor lor."

Dupa care, se arata in articol cum oamenii au inceput sa considere ca de fapt trebuie botezati si copiii (si vad ca si mortii!! de asta n-am mai stiut!!) incercand sa aduca argumente pentru practica lor, contrazicandu-i astfel in primul rand pe Iisus si pe apostoli care nu au botezat copiii. Sa nu fi stiut nici macar Iisus acele argumente, sa nu fi stiut Iisus cat de important era sa boteze copiii si sa ceara apostolilor Sai sa ii boteze? Asa ceva nu o sa reusiti sa ma faceti sa cred. Dati-mi un argument pentru care Iisus si apostolii nu au botezat copiii, si apoi o sa zic ca dumneavoastra.

Iar ceea ce dumneavoastra poate nu stiti, si autorul articolului a ignorat cu desavarsire cand a scris, este faptul primii crestini credeau ca, dupa ce omul se spala de pacate prin botez, nu mai pacatuieste. De aceea il vedem pe Sfantul Grigorie de Nazianz care
"marturiseste undeva ca n-ar dori sa experimenteze cineva teama prin care a trecut el cand, tanar fiind, se gasea pe mare si a izbucnit o furtuna care ameninta sa-i nimiceasca corabia. Pentru ca nu fusese botezat, il cuprinse o nesfarsita teama, nu ca va pieri in valuri, ci ca va trece in viata cealalta incarcat de pacate."

Dupa cum vedeti, frica venea din faptul ca avea pacate (nu-i cazul unui copil) si a doua idee care se contureaza foarte clar este faptul ca el credea ca daca ar fi fost botezat nu ar mai fi avut pacate, pentru ca asa era credinta primilor crestini, insa este fals, oamenii continua sa pacatuiasca si dupa Botez. Mai pe urma au acceptat oamenii faptul ca in realitate ei continua sa pacatuiasca si dupa Botez, iar cum Botezul se poate infaptui doar o singura data, s-a introdus prin secolul VI Taina Spovedaniei cam cu acelasi sens si scop cu care o cunoastem noi astazi.

Daca cititi apoi ce scrie la despre Sfantul Vasile cel Mare, citez:

"intr-o cuvantare intreaga purtand titlul "Indemn la Sfantul Botez", critica obiceiul acelora care amanau botezul cat mai mult posibil, chiar pana in preajma mortii, nu din motive de pietate, ci din indiferentism ori din calcul. Dorind sa-si petreaca viata in huzur si placeri necinstite, unii isi inchipuie - observa renumitul ierarh - ca pot savarsi orice fapta, de vreme ce si asa Botezul le va ierta toate pacatele. Altii, in schimb, recurg la Botez tocmai pe patul mortii ca astfel sa aibe asigurat raiul si sa nu fie terorizati de teama."

Vedeti ca oamenii se botezau adulti si cum singura modalitate de a spala pacatele era Botezul, il amanau cat mai mult posibil. Exact asa a facut Constantin cel Mare, a amanat botezul pana aproape de moartea sa ca sa mearga curat la Domnul. Si vedeti ca in acest "Indemn la Sfantul Botez", Sfantul Vasile cel Mare nu indemna la botezarea copiilor ci critica practica adultilor de a nu se boteza pentru a putea huzuri in voie.

Si apoi sunt unii care au interpretat cuvintele "lasati copiii sa vina la Mine si nu-i opriti" ca si cum Domnul s-ar fi referit la Botez ori Domnul doar i-a binecuvantat dupa ce a spus aceste cuvinte adaugand chiar "ca a unora ca acestia este Imparatia". Cand a zis "a unora ca acestia" avea in fata Sa copiii evrei nebotezati! Ar fi putut sa ii boteze asa cum a botezat adultii, insa nimeni nu pare sa remarce ca Iisus a botezat si El oameni cat a fost pe pamant. Tare as vrea sa va vad cum il invatati pe Domnul ca ar fi trebuit sa boteze si copiii. El a zis foarte clar ca ucenicul nu isi poate depasi maestrul. Iar eu prefer invatatura maestrului, care in plus a zis sa nu numim pe nimeni altul maestru decat pe El.

Asa ca nu-i vorba de nici o secta, ci este vorba ca intreaga biserica ar trebui sa respecte invatatura Domnului, dar bine-nteles omul are vointa libera asa ca poate sa isi ia ca maestru pe cine doreste...

Traiesc in Occident dar n-am stiut ca aici sunt atat de multi oameni care gandesc ca mine:

"Crestinii simt tot mai mult nevoia de a-si profesa crezul in mod constient. In trecut calitatea de membru al Bisericii era legata de conformarea la obiceiuri si datini, fara apel deosebit la angajamentul personal, pe cand astazi conteaza in special convingerea. Astfel stand lucrurile destui credinciosi din Occident nu se mai multumesc sa urmeze formal practici de care nu sunt pe deplin constienti, iar preotii sau pastorii sunt obligati sa raspunda unor exigente cu totul altele decat in trecut ."

Inseamna ca nu-i vorba de nici o secta, ci pur si simplu oamenii incep sa gandeasca si cu propriul cap. Cu atat mai bine.
Reply With Quote