View Single Post
  #653  
Vechi 22.02.2011, 16:54:39
Mihailc Mihailc is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.03.2008
Mesaje: 3.249
Implicit

Citat:
De ce să deduci așa ceva? Hristos n-a murit pentru toți oamenii? Păcatul nu cerea moartea păcătosului (evreu sau neevreu)? Păcatul nu este fărădelege, călcarea Legii? La aceste întrebări nu poți răspunde cu NU!
Pot să răspund nu întrucât :
1. nu e normă, nu e abatere de la normă. Romanii aveau legea lor, perșii legea lor etc. Nu toate aveau statutul pe care-l avea Legea lui Moise.
2. Hristos a murit pentru toți oamenii, de acord, dar nu pentru că toți oamenii n-au respectat Legea lui Moise ci ca să restaureze umanitatea ontologic, asumând condiția păcătoasă a omului și transfigurând-o prin Înviere, fapt care nu a avut efecte "juridice" ci a transformat radical ființa omului.

Citat:
Ostrogoții se încadrează în Rom.2,14-15 - Legea scrisă pe tablele inimii.
Așadar fiecare cu legea lui!? Ostrogoții probabil că au păcătuit fiindcă n-au adus suficiente jertfe idolilor cum cerea (sau ar fi trebuit să ceară) legea din inima lor religioasă.
Păi legea scrisă inițial pe tablele mele inimii mele de daco-roman nu sunt aceleași cu ale unui evreu vetero-testamentar. Mi-e teamă că textul din care ai extras d-ta versetul nu te prea susține în teoriile tale.

Citat:
Pardon, nu "teoria" mea se încadrează aici, ci teoria Iadului etern!
De ce crezi că Hristos n-a procedat ca la Creație, să spună doar un cuvânt și omul să fie mântuit? Nu avea suficientă autoritate, ori nu era suficient de Atotputernic? Nu cumva din cauză că Legea e sfântă, dreaptă și bună (cum și El este) și nu Se putea dezice de Legea pe care tot El a dat-o?
Teoria ta se suprapune perfect până la un punct cu Augustin și Anselm. Și unde nu se suprapune, începe ideologia adventistă, și așa înlocuim ciuma cu holera. Partea a doua rămâne la nivel de grădiniță: adică fabrici o teorie copilărească pe baza unor indicii vagi, dar omenești, prea omenești. Lispește Biserica, prin urmare fiecare teologhisește după capul lui, dar în afara Duhului Sfânt. Te comporți de parcă n-ai ști că făgăduința i s-a dat lui Avraam nu lui Moise. Apostolul Pavel umple Noul testament cu o teologie a libertății în Hristos dar omis pe bază de sofisme de către ideologia adventistă care ne vrea convertiți la și la religia evreilor și la Hristos. Exact ce doreau creștinii iudeizanți primii ani ai Biserică, dorință respinsă de apostoli.

Citat:
Cu toată morala mea de grădiniță, tot greșit m-ai înțeles. Umilința fiului pocăit se vede din gândul nerostit de a deveni argatul familiei, iar ceea ce l-a determinat să se întoarcă a fost nu inelul și haina de demnitar, ci iubirea tatălui care l-a urmărit de la plecare și până la întoarcere.

Citat:
. În Împărăția lui Dumnezeu nu există atitudine de beizadea. Doar cei ce se umilesc până la statutul de "argat", vor fi recunoscuți drept fii ai Tatălui Ceresc. Adevărații "sclavi" sunt cei în aparență fii de drept, dar care bombănesc în permanență vis a vis de "restricțiile" Tatălui
Am citat și dintr-un post anterior ca să analizezi și tu în ce măsură rămâi în același sistem de referință. Smerenia și metanoia se întâmplă simultan, la confruntarea cu consecințele eșecului, la care a ajuns folosindu-și prost libertatea. E o atitudine lucidă, nu retorică, el știe că el a încălcat Legea și se așteaptă la consecințele de rigoare. Dar Domnul nu "funcționează" după nicio lege din care își fabrică unii merite și nemrite iluzorii. Și gândul nerostit către oameni e adesea rostit către Domnul.

Citat:
Ciudat mai gândesc unii oameni! Ai văzut tu la neoprotestanți: parastase, nevoinți, canoane, plecăciuni, pelerinaje, lumânări și alte "grile standard" pentru dobândirea mântuirii?
Am văzut lucruri mult mai rele, decât cele pe care le vezi tu rele la alții. Am văzut oamenii de un orgoliu nemaiîntâlnit, care se cred deja mântuiți și pe alții, pierduți. Am vazut mai multă prostie și autoamăgire la neoprotestanți decât oriunde altundeva.
Ce ai enumerat tu greșit ca grile standard sunt efecte secundare ale Credinței. Niciodată n-au fost condiție pentru nimic, cu atât mai mult pentru mântuire. Parastasele sunt expresii ale iubirii care trec dincolo de moarte. Nevoința e un act voluntar, nu ți-l impune nimeni. Canoanele au apărut odată cu seria de năzbâtii teologice pe care Biserica le-a respins ca străine de Trupul său, adică de Hristos. Din care face parte și adventismul la capatul unei agravări a rătăcirii uluitoare.
Toate enumerate de tine sunt fapte libere, nu condiții de mântuire. De atâta timp ești cu noi și nu ne-ai cunoscur!?!
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi)