Citat:
În prealabil postat de Mihailc
Să o luăm pe fraze. Fraza 1: Din ce-ai scris acolo se poate deduce că numai pentru evrei și neputința lor de a se conforma Legii a murit Domnul pe Cruce.
|
De ce să deduci așa ceva? Hristos n-a murit pentru toți oamenii? Păcatul nu cerea moartea păcătosului (evreu sau neevreu)? Păcatul nu este fărădelege, călcarea Legii? La aceste întrebări nu poți răspunde cu NU!
Citat:
În prealabil postat de Mihailc
Pe ostrogoți de exemplu, cum îi bagi la Lege că habar n-aveau de ea?
|
Ostrogoții se încadrează în
Rom.2,14-15 - Legea scrisă pe tablele inimii.
Citat:
În prealabil postat de Mihailc
Teoria ta e tributară doctrinei răscumpărării pentru "ofense" aduse lui Dumnezeu, inventată de Augustin și cizelată de Anselm de Canterbury, și care a declanșat în occident o isterie religioasă străină de Biserica primului mileniu, o teologie a morții extrem de sadică și legalistă. Hristos n-a murit să satisfacă setea de dreptate a unui Dumnezeu răzbunător, încetați odată cu aceste proiecții antropormofiste imaginare!
|
Pardon, nu "teoria" mea se încadrează aici, ci teoria Iadului etern!
De ce crezi că Hristos n-a procedat ca la Creație, să spună doar un cuvânt și omul să fie mântuit? Nu avea suficientă autoritate, ori nu era suficient de Atotputernic? Nu cumva din cauză că Legea e sfântă, dreaptă și bună (cum și El este) și nu Se putea dezice de Legea pe care tot El a dat-o?
Citat:
În prealabil postat de Mihailc
Fraza 2: Hermeneutica ta, sau a grupului unde te manifești religios, este (nu te supăra pe mine) morală de grădiniță! Mai citește odată pilda și vezi care e finalul. Și mai observă că metanoia fiului risipitor nu vine din autosugestie (trebuie să fiu smerit că așa scrie în Biblie) ci e rezultatul eșecului trăit "la sânge", existențial, și nu la nivel conceptual, că trebuie să ne conformăm unei rețete primite "de-a gata", textual. Fiul risipitor ajunge să se confrunte cu consecințele unei vieți fără rost, fără direcție, și experiența directă, suferința, îl smerește, nu citirea Vechiului Testament. El ajunge la Tatăl convins până în străfundurile ființei sale de consecințele păcatului, că "și-a trăit traiul și și-a mâncat mălaiul" în fața părintelui său. Faptul că îi este redată demnitatea de fiu nu este o rezultatul necesar al metanoiei sale, ci e o dovadă de dragoste mai presus de fire a Tatălui.
După intrepretarea ta, urmează că fiul ar fi trebuit să-i spună tatălui "nu eu vreau să fiu argat, n-am nevoie de dragostea ta ci numai să mă scoți din bubirelea, să nu mai fac foamea printre străini".
|
Cu toată morala mea de grădiniță, tot greșit m-ai înțeles. Umilința fiului pocăit se vede din gândul nerostit de a deveni argatul familiei, iar ceea ce l-a determinat să se întoarcă a fost nu inelul și haina de demnitar, ci iubirea tatălui care l-a urmărit de la plecare și până la întoarcere.
Citat:
În prealabil postat de Mihailc
Cu alte cuvinte, hai la Domnul să scăpăm de pedeapsa veșnică nu ca să punem început unei relații de iubire incredibilă pentru mintea umană, inacceptabilă pentru moraliștii legaliști care vor tranzacții, schimburi, nu daruri. Nici nu mă mir că propovăduirea curentelor postcreștine seamănă mai mult cu niște agenții de imigrări în rai, și că de fapt toată treaba cu mântuirea e de fapt foarte capitalistă. Primești mântuirea dacă îndeplinești următoarele condiții: asta , asta și asta (grilă standard). Dacă nu vă conformați, criteriile de selecție nu sunt îndeplinite, prin urmare nu sunteți eligibili pentru Împărăție. Curată birocrație UE!
|
Ciudat mai gândesc unii oameni! Ai văzut tu la neoprotestanți: parastase, nevoinți, canoane, plecăciuni, pelerinaje, lumânări și alte "grile standard" pentru dobândirea mântuirii?